אל-יגון הסתיר את כל הודעותיו בפייסבוק בעקבות סערת דבריו על לינור אברג׳יל

השופט בדימוס עודד אל-יגון סגר את כל הודעותיו בפייסבוק לחברים בלבד, כולל הפוסט בו ליגלג על מראה של לינור אברג׳יל בטקס הדלקת המשואות, אשר הוביל לביקורת ציבורית חריפה נגדו

לינור אברג'יל (צילום: AP Photo/Tsering Topgyal)
AP Photo/Tsering Topgyal
לינור אברג׳יל

השופט בדימוס עודד אל-יגון, לשעבר נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, חסם לצפייה פומבית את הודעותיו בפייסבוק, ובכלל זה את הפוסט הפוגעני שפרסם על מראה של לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות שלשום (רביעי).

אל-יגון כתב במהלך הטקס, אותו הגישה אברג'יל כשהיא חובשת שביס לראשה: "המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות. מאידך שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל, זאת כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים, וכנראה גם כדי ליצור אווירה של אחדות בעם"

הפוסט הפוגעני של עודד על-יגון, עכשיו לחברים בלבד (צילום: צילומסך)
הפוסט הפוגעני של עודד על-יגון, עכשיו לחברים בלבד (צילום: צילומסך)

דבריו גררו ביקורת נוקבת מכל צדי הקשת הפוליטית, והנהלת בתי המשפט הבהירה בהודעה חריפה במיוחד כי היא "מתנערת מדבריו מכל וכל".

אל-יגון עצמו אמר מוקדם יותר היום (שישי) לחדשות 12 כי אינו מתנצל על דבריו. "מי שלא מוצא חן בעיניו, זו מדינה דמוקרטית – מותר גם להתנגד למה שאני אומר", הגיב.

לפני שעה קלה, עם זאת, חסם אל-יגון גישה לפוסט זה ולפוסטים נוספים שפרסם בפייסבוק, לפחות מאז תחילת השנה, וכתב לחבריו שם: "פוסט שפרסמתי בערב יום העצמאות עורר תגובות רבות. בחלקן אוהדות ובחלקן תוקפות ואף תוקפניות וגדפניות. את אלו כמו את אלו אני מקבל בכבוד ובהבנה, ואת חלקן – הגדפניות במיוחד אני חוסם.

"עד כאן הכל בסדר גמור, אך שמתי לב לתופעה מעניינת: התגובות השליליות מופיעות בגדול על הדף הציבורי, בעוד שהודעות התמיכה מתפרסמות בד"כ על הדף האישי. האם גם זה אומר משהו על התהליכים העוברים על החברה הישראלית?"

בעמוד הפרופיל של, בשורת הביוגרפיה הפתוחה לציבור, השאיר אל-יגון משפט בודד: "סתם אחד".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 231 מילים ו-1 תגובות
סגירה