שמאלנים בתחפושת

שי ניצן, אביחי מנדלבליט ואמיר אוחנה (צילום: פלאש90)
פלאש90
שי ניצן, אביחי מנדלבליט ואמיר אוחנה

לקראת פרישת השופטת בייניש מכהונתה כנשיאת בית המשפט העליון, קידמה ממשלת נתניהו הצעת חוק זריזה ופרסונלית כדי למנות את השופט ד"ר אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון, בטרם מינוי השופטת מרים נאור שהייתה אמורה להתמנות מיד לאחר פרישת בייניש.

המחשבה הייתה שמדובר בשופט שמרן יותר, שיימנע מהתערבות בהחלטות שלטוניות המפרות בצורה בוטה את זכויות האדם.

ממשלת נתניהו קידמה הצעת חוק זריזה ופרסונלית למינוי השופט גרוניס לנשיא ביהמ"ש העליון. הניחו שמדובר בשופט שמרן יותר, שיימנע מהתערבות בהחלטות שלטוניות המפרות בצורה בוטה זכויות אדם

ד"ר גרוניס לא היה שונה במיוחד מקודמיו: מחד, אישר לא אחת (כמו כל שופטי העליון לדאבון הלב), מכלול הפרות זכויות אדם של פלסטינים בגדה. מאידך, ידע להתערב במכלול החלטות מנהליות שהפרו זכויות אדם של ישראלים. תפיסת עולמו שמרנית מזו של הנשיאים ברק ובייניש, אך במרבית ההיבטים נותרה פעילות בית המשפט העליון על כנה גם בתקופת נשיאותו.

לאחר פרישתו, איכזב בוודאי הנשיא גרוניס את חברי ממשלת הימין כשהתנגד (בדעת יחיד) להמליץ על ד"ר אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה מיד בתום כהונת מנדלבליט כמזכיר הממשלה (גרוניס כיהן כראש ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש).

הנימוק שהיה בפי השופט גרוניס: מנדלביט הוא משפטן ראוי, אך אין מקום למעבר ישיר מתפקיד מזכיר הממשלה (משרת אמון מובהקת של ראש הממשלה ועבודה צמודה אליו) לתפקיד ראש התביעה הכללית (ומי שיכול להיות מופקד על טיפול בפרשות בהן נחשדו נתניהו ורעייתו). המעבר הזה עלול להעמיד את מנדלבליט במצב בלתי אפשרי. נדרשת תקופת צינון.

על פי גרוניס, אין מקום למעבר ישיר של מנדלבליט מתפקיד מזכיר הממשלה (מישרת אמון מובהקת ועבודה צמודה לרה"מ) לתפקיד ראש התביעה הכללית (שעלול להיות מופקד על טיפול בפרשות בהן נחשדו נתניהו ורעייתו)

אבל מרבית חברי ועדת האיתור המליצו על מנדלבליט. זה היה המועמד שקידם נתניהו בהתלהבות: מחד, פרקליט צבאי ראשי לשעבר, דוקטור במשפטים (התמחותו בדיני לחימה בינלאומיים) ומקצוען מוערך. ומאידך, חובש כיפה שגדל בבית בית"רי, ימני בדעותיו (כנראה) ומי שעבד הכי קרוב לנתניהו.

עכשיו מתברר שלא רק גרוניס איכזב את נתניהו (אף שהתנגדותו בדעת יחיד לא בלמה את מינוי מנדלבליט). עכשיו מתברר שגם ד"ר מנדלבליט איכזב אותו. בעצם, לא סתם איכזב: לדברי רה"מ, הוא מנסה לבצע כעת הפיכה שלטונית. להדיח את נתניהו באופן לא לגיטימי.

ולא רק גרוניס ומנדלבליט התגלו כאנשי שמאל. גם רב-ניצב רוני אלשייך הדתי והימני שהתגורר בקריית-ארבע ואשר מונה לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל גם מהטעמים הללו (ומתוך תקווה שיגלה נאמנות אישית לנתניהו) התגלה כשמאלן בתחפושת. ולא סתם שמאלן: שמאלן שפיקד על מסע ציד אישי נגד ראש הממשלה.

ולא רק גרוניס ומנדלבליט התגלו כשמאלנים. גם רב-ניצב רוני אלשייך הדתי והימני מקריית-ארבע, שמונה לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל גם מהטעמים הללו (ומתוך תקווה שיגלה נאמנות אישית לנתניהו) התגלה כשמאלן בתחפושת

אז המתנחל הדתי מקריית ארבע פיקד על מסע ציד אישי נגד נתניהו בשל דעותיו הפוליטיות הימניות של נתניהו. ואחריו, עורך הדין שי ניצן שהוא בוגר ישיבה (ומי שהגן מטעם המדינה על הפרות זכויות אדם של פלסטינים בתפקידו כראש מחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה) פיתח את מסע הציד הזה והביא אותו לשיאים חדשים.

זאת במחיצת עורכת הדין ליאת בן ארי שעמדה בראש צוות התביעה בפרשת הולילנד שהניבה את שליחת אולמרט לכלא (מספר שנים לאחר שאולמרט הניח על השולחן נכונות לסגת לקווי 67 ולחלוקת ירושלים). גם היא החליטה לצוד את נתניהו אישית בשל דעותיו הפוליטיות.

ולאחר אלשייך, ניצן ובן ארי, כך מתברר כעת, החליט בסופו של דבר מי שעומד בראש המערכת, איש בית"ר הדתי, ד"ר אביחי מנדלבליט, לצוד את נתניהו באופן אכזרי במיוחד ולהפוך אותו לנאשם במשפט פלילי במסגרת ניסיון לבצע הפיכה שלטונית.

ולאחר אלשייך, ניצן ובן ארי, מתברר כעת, החליט גם העומד בראש המערכת, איש בית"ר הדתי, ד"ר אביחי מנדלבליט, לצוד את נתניהו באופן אכזרי במסגרת ניסיון לבצע הפיכה שלטונית

נזכיר גם את דברי איש האצ"ל לשעבר, הנשיא שמגר ז"ל, שאמר בראיון לפני שנתיים שנתניהו צריך להתפטר בעקבות קבלת המתנות השיטתית בפרשת 1000. הוא בכלל לא דיבר על פרשות 2000 ו-4000. גם הוא, כמובן, רצה לצוד את נתניהו בשל דעותיו הפוליטיות.

וכל אנשי השמאל המוסווים הללו אינם אלא נציגי הדיפ-סטייט שהחליטו להדיח ראש ממשלה מכהן בניגוד לרצונו של העם. נכון, העם ברובו לא בחר נתניהו. נכון, נתניהו הוא ראש ממשלת המעבר הארוכה בתולדות המדינה, שכשל פעמיים בהרכבת ממשלה וגרר את מדינת ישראל ל-2 מערכות בחירות רצופות בשנה אחת רק כדי להימלט מאימת הדין. אה, סליחה, ממסע הציד נגדו.

נכון, מרבית הציבור סבור שעל נתניהו לסיים את תפקידו. אבל את מי מעניינות העובדות? נציגי הדיפ-סטייט השמאלנים דלעיל החליטו לצוד את דרייפוס של המאה ה-21 בניגוד לרצון העם.

נכון, רוב הציבור סבור שעל נתניהו לסיים את תפקידו. אבל את מי מעניינות העובדות? נציגי הדיפ-סטייט השמאלנים דלעיל החליטו לצוד את דרייפוס של המאה ה-21 בניגוד לרצון העם

הטענות של נתניהו כל כך מופרכות. כל כך מטורפות. כל כך מחרידות. כל כך תלושות מהמציאות. כל כך כוזבות. וכל כך מסוכנות. מדהים אותי שרבים וטובים מאמינים לטענות הללו בכל לבם. מדהים אותי שבכירי הליכוד המבועתים והחנפנים מגבים את הטענות הללו. חלקם מגבים בתוקף (אמיר אוחנה. זאב אלקין). חלקם מגבים בשתיקה פחדנית (גלעד ארדן. ישראל כץ). רק עכשיו מתגלים בקיעים: גדעון סער (איש ימין קיצוני שדעותיו מרוחקות מדעותיי ב-180 מעלות במובנים רבים) מתחיל סוף סוף לדבר.

מרבית הציבור היהודי במדינת ישראל נוטה ימינה. לו היה מחליף הליכוד את נתניהו, הייתה קמה ממשלת ימין מובהקת או ממשלת אחדות לאומית (שם מכובס. מוטב: ממשלת שתי המפלגות הגדולות) בתוך מספר ימים. אני בטוח שבמובנים לא מעטים, תפעל ממשלה זו בניגוד מובהק לדעותיי. אבל היא לפחות תסיים את כהונת נתניהו. לפחות תשים סוף לסיוט הלא ייאמן הזה. להפקרות הבלתי נתפסת. לראש הממשלה המסית והמשסה בתולדות מדינת ישראל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 851 מילים
סגירה