לקסם הזה אזדקק לעיתונאי חצר

משפחת נתניהו, צילום מסך מתוך "ימי בנימין", ערוץ 12
משפחת נתניהו, צילום מסך מתוך "ימי בנימין", ערוץ 12

הסדרה של עמית סגל "ימי נתניהו" משרתת את נתניהו. חד וחלק.
חוסר הנחת ממנה גם בימין וגם בשמאל לא משנה את העובדה. עצם הקרנתה בפריים טיים בתקופת בחירות זה פרס ראש הממשלה.

לקסם הזה של סדרה שנפרשת על פני שבוע נזדקק למתנדב מהקהל, מי אם לא נציג מועצת יש"ע בעיתונות? אשת ראש הממשלה ובעלה בטח מעשנים אחרי כל פרק סיגר שמן במיוחד. לא הייתי שוללת גם גביע עם נוזל ורוד.

דקה לפני הבחירות, על זמן מסך יקר בערוץ של המדינה, נתניהו שוב מצליח להשתלט על סדר היום בלי להתבזות בעוד ראיון עם קרן מרציאנו שתחשוף את ערוותו ותשאיר מזכרת נצח בדמות סרטון מפדח כמו 'מה? מה פתאום?'

דקה לפני הבחירות, על זמן מסך יקר בערוץ של המדינה, נתניהו שוב מצליח להשתלט על סדר היום בלי להתבזות בעוד ראיון עם קרן מרציאנו שתחשוף את ערוותו ותשאיר מזכרת נצח בדמות סרטון מפדח כמו 'מה? מה פתאום?'

ועליו עוד אומרים שהוא יודע להתראיין. הוא לא. את פרס ניצח בעימות של בחירות 96, פוליטקאי צעיר מול פוליטיקאי זקן, אבל בבחירות הבאות חיכה לו יצחק מרדכי שהיו לו שיניים יותר גדולות. הוא טרף את הקוסם והיה הראשון שחשף את ערוותו בעימות שהוביל למפלתו בבחירות בהן ניצח אהוד ברק.

נתניהו נראה אז כמי שנלכד בפנסי מכונית דוהרת כשיצחק מרדכי צלב אותו בשידור חי. מאז, אגב, הוא סרבן עימותים. הקוסם שעומד למשפט בגלל הצעת שוחד שהוא עצמו הקליט, כמה אידיוט אפשר להיות, מאבד את השרביט בקלות מול יריבים ושאלות קשות. רק מול קהל הבית השואג 'ביבי מלך ישראל' הוא חוזר לעצמו.

נתניהו נראה כמי שנלכד בפנסי מכונית כשיצחק מרדכי צלב אותו בשידור חי. הקוסם שעומד למשפט בגלל הצעת שוחד שהוא עצמו הקליט, כמה אידיוט אפשר להיות, מאבד את זה מול יריבים ושאלות קשות

את הראיונות החליפו סרטוני פייסבוק בהם הוא נראה כאילו ברח מהבית. אלה זוכים לשיתוף בחדשות כמו כל הערת אגב שלו. נועה קירל של הפוליטיקה מעלה סרטונים ומדבר את עצמו לדעת בלי שאלות מכשילות. חבל שהוא לא יודע גם לשיר. את הפעולה הפחדנית הזו של קוסם ימי הולדת שנואם מהבונקר מציג העיתונאי סגל כממזריות.

הסדרה של עמית סגל כוללת למשל 'חמישה דברים שלא ידעתם על נתניהו', כל החמישה שאתם כבר מדקלמים מתוך שינה, ועוד מפי המראיין יאיר לפיד. איך הזמן רץ, רומז סגל, תראו מי התקדם מכורסת המראיין.

'ימי נתניהו' נאמנה לכלל הישן 'לא חשוב מה כותבים עליך כל עוד מאייתים את שמך כמו שצריך'. במקרה הזה אין חשש. מדובר בפוליטיקאי המסוקר עד זרא. הוא אפילו לא חייב לספק תשובות ולהוכיח שוב שראיונות אחד על אחד פועלים לרעתו של המנהיג המתערער בנקל. הסרט עושה עמו חסד, אין שאלות, המייקאפ לא נסדק. גם הכזב.

נועה קירל של הפוליטיקה מעלה סרטונים ומדבר את עצמו לדעת בלי שאלות מכשילות. את הפעולה הפחדנית הזו של קוסם ימי הולדת שנואם מהבונקר מציג העיתונאי סגל כממזריות

בסדרת התדמית של סגל קיבלנו עוד מאותו דבר. מדובר ב'נתניהו- האוסף'. שום דבר שלא ידענו, כאלה שידענו וטואטאו באלגנטיות, וכמה הגזמות קורעות כמו 'זוג ההורים הצעירים' כשבפועל רואים אב מקשיש לבן-שיער ועב מותן רץ אחרי בנו מאשתו השלישית. ואף מילה על בתו הבכורה או נכדיו.

נחכה לפרק בו ידובר בתהליכי הקבלה התמוהים לכמה משרות בכירות אצל ראש הממשלה ובעלה. בינתיים הכלבים נובחים בפתח-תקווה והבימה, עדויות קשות מבשילות לכתבי אישום חמורים אבל השחיתות עוברת ואף מנסה להמשיך לעוד קדנציה. עוד תככים, הסתה וכוח להשחית.

האלכימיה הידועה שהופכת כל כתם של הנוכל לזהב פרוויים עבור מצביעי ימין תעבוד כמו שעון גם אחרי הסדרה של עמית סגל. וכמו שהתרגלנו, כל תיק פלילי- פרס נובל, כל מרמה והפרת אמונים תוסיף מנדטים. ככה זה עובד בפנייה ימינה. כשפונים שמאלה זה אחרת. כל טעות בעודף – שוד בנק וכל קריצה- אונס קטינה. תשאלו את גנץ שזכה בתביעת פייק ניוז נגד 'ישראל היום'. רבין לחץ יד לערפאת ותמונתו לבשה כאפיה, צלב קרס ואיחולי מוות שהתקיימו. רק החיבוק החם של נתניהו ו'ערפאת ידידי' הפך לטעות נסלחת. מאז חזר בתשובה ושרץ בידו. גם על השרץ סולחים לו.

בסדרת התדמית של סגל קיבלנו עוד מאותו דבר. מדובר ב'נתניהו- האוסף'. שום דבר שלא ידענו, כאלה שידענו וטואטאו באלגנטיות, וכמה הגזמות קורעות כמו 'זוג ההורים הצעירים'

אני לא יודעת מה יקרה אחרי שנתניהו ירד מכיסאו במהרה בימינו, אם תסלחו לי על נימה אישית אופטימית, אבל אני יכולה לשער מה יקרה בעיתונות שהתמכרה לחומר הקשה הזה. הם יקימו קבוצת תמיכה כדי לבכות לו ביחד 'אוולין אל תלכי, אוולין', ויחליפו ביניהם מזכרות. לא מן הנמנע שבזמן הגמילה יישמעו באולפנים זעקות עולות ויורדות.
הישארו עמנו.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 688 מילים ו-3 תגובות
סגירה