נתניהו כבר פועל ב"מרחב החסינות"

כור העשרת האורניום בכור האירני פורדו. צילום מסך מ-France 24
כור העשרת האורניום בכור האירני פורדו. צילום מסך מ-France 24

נתניהו יגיש כנראה בקשת חסינות פורמלית לוועדת הכנסת. אבל באופן מעשי, For all practical purposes, כמו שאומרים האמריקנים, הוא כבר עמוק עמוק ב'מרחב החסינות'.

תשאלו מה? מה פתאום? קחו את הפריימריז בליכוד היום. נתניהו, על פי עדויות, זיהם את ההליך הזה בכמה דרכים, כולל מחיקה של מתפקדים המזוהים עם סער, שליחתם להצביע בקלפיות מעבר להרי החושך ועוד. אם זה נכון, איך הוא מרשה לעצמו? כי הוא כבר ב'מרחב החסינות'.

נתניהו כבר עמוק במרחב החסינות. תשאלו מה? מה פתאום? קחו את הפריימריז בליכוד למשל. על פי עדויות, נתניהו זיהם את ההליך במחיקת מתפקדים המזוהים עם סער, שליחתם להצביע בקלפיות מעבר להרי החושך ועוד

מרחב החסינות הוא מושג שטבע אהוד ברק עבור פרוייקט הגרעין של המשטר האיראני. זה כינוי מוצלח לשרשרת פעולות תשתיתיות, צבאיות, כלכליות, מדיניות ותודעתיות שמייצרות הלכה למעשה חסינות עבור הפרוייקט. למשל, הקמת מתקן העשרה בעומק האדמה כך שלא ניתן לתקוף אותו, הצבה של מערכות נ"מ מתקדמות, הכנה של נתיבי יצוא נפט עוקפי-סנקציות ועוד.

האיראנים עשו בשעתם עבודה יסודית ומתוחכמת. ונתניהו? הוא ביצר את עצמו במרחב חסינות משלו, בשורת פעולות חוקיות, בלתי חוקיות, וסמי-חוקיות, ובכללן ניטרול שומרי הסף במשטרה, בפרקליטות, בבג"צ, בתקשורת.

ניטרול האופוזיציה הפנימית בליכוד, ובמפלגות 'הגוש', למעט ליברמן שמניעיו נסתרים, ואין לדעת כיצד יצביע בנושא החסינות, כשהוא כמעט ב'ניגוד עניינים' כמי שבאופן שערורייתי לא נחקר כלל בפרשות ישראל ביתנו.

האיראנים עשו בשעתם עבודה יסודית ומתוחכמת. ונתניהו? הוא ביצר עצמו במרחב חסינות משלו, בשורת פעולות חוקיות, בלתי חוקיות, וסמי-חוקיות, ובכללן ניטרול שומרי הסף במשטרה, בפרקליטות, בבג"צ, בתקשורת

נתניהו שולט באופן טוטלי בשיח הציבורי, ומצליח אט אט להטות את דעת הקהל באופן שיטתי כנגד מערכת המשפט והתקשורת. הוא נוקט במהלכים עלומים בסייבר (לכאורה) וברשתות החברתיות, ומפעיל שיטות נוספות שאולי עוד ייחשפו (מישהו אמר "עד המדינה גנור חזר בו מעדותו"?).

בשורה התחתונה נתניהו פועל כיום מתוך הנחה שהוא כמעט Untouchable, שהוא חסין כמעט לחלוטין מפגיעה פוליטית, משפטית, תקשורתית וציבורית.

הוא מרשה לעצמו להפר את החוק ביודעין, למשל בעניין אי-החזרת הכספים הבלתי חוקיים שקיבל ממיליקובסקי, 300,000 דולר, כביכול ל"מימון הגנתו המשפטית".

נתניהו פועל בהנחת חסינות מפגיעה פוליטית, משפטית, תקשורתית וציבורית, ומרשה לעצמו להפר את החוק ביודעין. למשל בעניין אי-החזרת הכספים הבלתי חוקיים שקיבל ממיליקובסקי, 300,000 דולר, כביכול ל"מימון הגנתו המשפטית"

הוא מניח, כנראה בצדק, שפרשת 16 מליון השקלים שהרוויח כתוצאה מעסקת מניות בלתי-מדווחת – בניגוד לחוק – עם אותו מיליקובסקי, בחברה שהיא ספקית של יצרנית הצוללות הגרמנית 'טיסנקרופ', לא תיחקר כל עוד מנדלבליט בתפקידו. כך גם באשר לחקירת שאר היבטי פרשת הצוללות בכל הקשור בפעולותיו-שלו.

והוא ממשיך לפעול ללא לאות כדי לצמצם את מרחב ההתנגדות הקטן שעוד נותר –  לחסל את שרידי הסבירות שבג"צ ימלא את תפקידו ויקבע את המובן מאליו, שח"כ חשוד בפלילים לא יכול לקבל מנדט להרכבת ממשלה. לנכש את שרידי החשש שהנשיא ריבלין לא ימעל בתפקידו, ויודיע באופן ברור שלא יאפשר השחתה והפקרה של המוסד הממלכתי הרם של ראשות הממשלה. להעלים ולהאלים את שרידי ההתנגדות בתקשורת – הנה, אפילו דרוקר כתב על החלטת בג"צ לגבי הטלת מנדט על ח"כ נאשם בפלילים ש"אין שופט ישראלי שיכול לעמוד בזה"!

הוא מניח, כנראה בצדק, שפרשת 16 מליון השקלים שהרוויח מעסקת מניות בלתי-מדווחת – בניגוד לחוק – עם אותו מיליקובסקי, בחברה שהיא ספקית של 'טיסנקרופ', לא תיחקר כל עוד מנדלבליט בתפקידו

למערכה לביצור מרחב החסינות אין מעצורים ואין גבולות. החומרים הפליליים מהנייד של אפי נווה נשלפים בעיתוי המתאים, כדי להשחיר עוד ועוד את מערכת המשפט ולטעת ספקות לגבי יושרתה. ובמקביל שוקד 'יקיר המערכת', אנגלמן, האיש והזווית, על הפיכת כל אבן כדי למצוא את זווית הכניסה הקהה ביותר האפשרית להחלקת עשרות דוחות ה"ביקורת" המשוכתבים והמעוקרים אל השיח הציבורי. ולייתר בטחון, כעוד שיכבה של הגנה, זה יקרה, עיצרו את נשימתכם, בדיוק יום אחד אחרי יום הבחירות.

למול המערכה אדירת-המימדים הזאת, למול מרחב החסינות המבוצר והמבוטן, שאליו מתווספות שכבות הגנה מדי יום, מי עומד? ה"אופוזיציה" בכחולבן בוחנת את עצמה לפי השאלה "מה נתניהו יגיד על מה שנגיד". היא עד כדי כך מורתעת. גם היא, בעצם, עוד שכבה במרחב החסינות.

למול מרחב החסינות המבוצר והמבוטן, מי עומד? ה"אופוזיציה" בכחולבן בוחנת את עצמה לפי השאלה "מה נתניהו יגיד על מה שנגיד". היא עד כדי כך מורתעת. גם היא, בעצם, עוד שכבה במרחב החסינות

הציבור הרחב, שרובו מבין את הסיטואציה ומואס בה, בוחר לסתום את אוזניו ולעסוק בענייני יומו, וקשה להאשים אותו, כי היומיום של רובנו קשה ותובעני ושוחק. אבל אין ברירה, המערכת הפוליטית איננה מתפקדת, ואת ההסתערות על מרחב החסינות והבקעתו נצטרך כנראה לעשות בעצמנו.

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
איש יקר, אתה מפזר קונספירציות הזויות. (אנשי ביבי הדליפו את תוכן הטלפון של אפי נוה כדי להשחיר את מערכת המשפט (?!), מהלכים עלומים בסייבר לכאורה (??!), טענה שלא דיווח על מיליוני שקלים שהרו... המשך קריאה

איש יקר, אתה מפזר קונספירציות הזויות. (אנשי ביבי הדליפו את תוכן הטלפון של אפי נוה כדי להשחיר את מערכת המשפט (?!), מהלכים עלומים בסייבר לכאורה (??!), טענה שלא דיווח על מיליוני שקלים שהרוויח ורמזים שרווחים אלו הועברו מטיסנקרופ,…). מקווה שאתה לא ממש מאמין במה שכתבת כאן. ככה כותב אדם שהיה דיפלומט בכיר וישב במועצה לבטחון לאומי?

עוד 681 מילים ו-2 תגובות
סגירה