גנץ: בלוק הימין הוא בלוק הקרח, אחרי הבחירות הוא ימס

ראשי בלוק הימין חידשו את הצהרת הנאמנות לנתניהו ● ברקת תקף את הכלכלה הפקידותית של ניסנקורן, ויו"ר ההסתדרות לשעבר טען שחילץ אותו ממצוקות תקציביות בעיריית ירושלים ● יו"ר צומת פרש מהבחירות ויתמוך בליכוד ● מס' 2 במפלגה, שמייצג את נהגי המוניות, אמר שהדבר לא נעשה על דעתו ● גפני וליצמן תוקפים את גנץ: נגרר להסתה נגדנו

גנץ בקיבוץ עברון, הערב (צילום: אלעד מלכה / דוברות כחול-לבן)
אלעד מלכה / דוברות כחול-לבן
גנץ בקיבוץ עברון, הערב
07:23 עריכה

בעבודה-גשר-מרצ חוששים שמיצו את מאגר המצביעים שלהם והגיעו לתקרת הזכוכית מבחינתם; ברשימה מודאגים מכך שכחול לבן תבקש להגדיל את כוחה על חשבונם, כדי להיעשות לסיעה הגדולה בכנסת – כך דיווח הבוקר יהונתן ליס ב"הארץ".

בחלקה האחרון של מערכת הבחירות מתעתדים בעבודה-גשר-מרצ להשקיע מאמצים בפריפריה ובעיירות הפיתוח. במערכת הבחירות האחרונה מאמציה של העבודה-גשר באפיק זה הביאו לתוצאה מוגבלת.

07:31 עריכה

מחר תיערך במליאת הכנסת ההצבעה על בקשת החסינות של חבר הכנסת חיים כץ. בשעה 12:00 תתכנס מליאת הכנסת לכנס פגרה מיוחד, שבו ייערך דיון בבקשתו של כץ לקבל חסינות מפני העמדה לדין.

בתחילת החודש אישרה ועדת הכנסת את בקשת החסינות של כץ, כש-16 מחבריה תמכו, עשרה התנגדו וארבעה נמנעו. ההערכה היא שמליאת הכנסת תאשר מחר את הבקשה.

חסינותו של כץ תישאר בתוקף במהלך כהונתה של הכנסת הנוכחית. אם ירצה לזכות שוב בחסינות, יהיה על חבר הכנסת לשוב ולהגיש בקשה בכנסת הבאה.

בנוסף תצביע המליאה על הקמתן של שלוש ועדות מיוחדות.

07:45 עריכה

הרשימה המשותפת יוצאת בקמפיין בחירות באמהרית, ברוסית וביידיש – כך פרסם הבוקר עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות". בשלטים באמהרית ייכתב "הקול שלך נגד אלימות משטרתית", ברוסית – "הקול שלך לשוויון וזכויות חברתיות", וביידיש – "הקול שלך נגד כפיית גיוס".

מהרשימה מסרו שהם יקדמו את האינטרסים של החברה הערבית ושל כל האוכלוסיות המודרות.

07:49 עריכה

ועדת החוץ וביטחון של הכנסת תתכנס הבוקר בשעה 9:30 כדי לאשר את בקשת הממשלה לשוב ולהכריז על מצב חירום. מחר צפויה מליאת הכנסת לאשר גם היא את הבקשה.

08:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומועמדו לתפקיד שר האוצר, ניר ברקת, יציגו היום את תוכניתם הכלכלית – כך הודיע אמש חבר הכנסת.

09:00 עריכה

יחסי החוץ של ישראל מעניינים את השר כץ כקליפת השום – כך טוענים עובדים במשרד החוץ. "שר החוץ אינו יוצא להגנתנו. יחסי החוץ של עמוקים ומורכבים מעוד צילום עם מנהיג או עוד הבעת פנים מודאגות בחמ"ל חירום נגד מגפה", נמסר מוועד העובדים. כך פרסמה הבוקר נעה לנדאו ב"הארץ".

"מינויו של שר חוץ במשרה מלאה היה אמור להיות צעד חשוב בדרך לשיקום המשרד", אומר ראש מכון מתווים, נמרוד גורן. "אבל שנה לאחר שנכנס גץ לתפקיד, משרד החוץ נותר חלש ונטול משאבים", הוסיף.

מישהו בתקשורת ובחוגי השמאל מאוד מוטרד מכך שמשרד החוץ בראשותי מוביל ושותף לאחרונה באירועים משמעותיים, שנהנים מהערכה…

פורסם על ידי ‏ישראל כ"ץ – Israel Katz‏ ב- יום שבת, 15 בפברואר 2020

09:13 עריכה

"גנץ משקר במצח נחושה. כל ההודעות והאמירות שלו על תיאום ועל רצון לראות את ישראל ביתנו בממשלתו נועדו אך ורק לשתות את הקולות של ישראל ביתנו" – כך אמר אביגדור ליברמן בתגובה לדבריו של יושב ראש כחול לבן אתמול, שבכוונתו להקים ממשלה יחד עם העבודה-גשר-מרצ ועם ישראל ביתנו. הדברים פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.

ליברמן טוען שגנץ "עובד על קואליציה עם הרשימה המשותפת ועם החרדים". לדבריו, "יש על השולחן הצעות שקיבלו ש"ס ויהדות התורה". יושב ראש ישראל ביתנו אומר ש"מדובר בהצעות מרחיקות לכת לא פחות מאלה של הליכוד".

09:44 עריכה

בוועדה האמריקאית-ישראלית, שתדון בהחלת ריבונות על שטחים שמעבר לקו הירוק, יהיו חברים שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, יועצו הבכיר אריה לייטסטון וסקוט לית מהמועצה לביטחון לאומי, שייצגו את ארצות הברית, ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, השר יריב לוין ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, שייצגו את ישראל.

09:52 עריכה

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל לקה בהתקף לב ומצבו קשה.

מויאל בן ה-67 כיהן כראש עירייה מטעם הליכוד במשך עשור, עד 2008. בשנים האחרונות מתח מויאל ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו.

10:07 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עתר לבג"ץ בדרישה ששר המשפטים אמיר אוחנה יסביר מדוע לא כינס את ועדת הדיינים, כדי שתדון בסיום כהונתו של הרב הראשי יצחק יוסף, על רקע דבריו נגד עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. עוד תובע ליברמן שאוחנה ינמק למה לא הוגשה לבית הדין המשמעתי קובלנה בשל השתלחות יוסף בציבור העולים.

"מאות אלפים או עשרות אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים", אמר יוסף בתיעוד שנחשף בחודש שעבר.

10:47 עריכה

פעילי שמאל הותקפו באלימות ליד כנס בחירות של נתניהו, שנערך אתמול בנתניה. בין הנפגעים – איתי נבו, בן 33, שנערים שברו שתיים משיניו עם מוט ברזל – כך דיווח הבוקר בר פלג ב"הארץ". שוטרים נכחו במקום חלק מהזמן. נבו התלונן במשטרה על תקיפתו.

תיעוד בפייסבוק של חלק מהעימותים –

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום שבת, 15 בפברואר 2020

11:52 עריכה

על רקע המשך ירי הרקטות והפרחת בלוני הנפץ, ראש הממשלה נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראשי רשויות מהדרום. בשונה מפגישה קודמת, שבה השתתפו רק ראשי רשויות אחדים, לפגישה הנוכחית הוזמנו כל ראשי הרשויות הרלוונטיים. הפגישה, שתתקיים בירושלים, תיערך אחרי תקופה של נתק ממושך בין הצדדים.

12:13 עריכה

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו טען הבוקר בערוץ כנסת שמאחורי הקלעים יש 61 חברי כנסת שיסכימו לכונן ממשלה אחרי הבחירות.

12:20 עריכה

העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע שייעדר מהתוכנית "קלמן וסג"ל" עד שעמיתו, אראל סג"ל, יוכל לשוב לשדר. סגל הושעה מהתוכנית, המשודרת בתאגיד השידור כאן, לאחר שהשתתף בסרטון שבו הופיע בשירה יחד עם ראש הממשלה נתניהו ועמיתיו, ינון מגל ושמעון ריקלין.

12:40 עריכה

"כל מי שדוגל ברוב יהודי הוא גזען. אנחנו רוצים רוב אזרחי, שמכבד את כל האזרחים – ערבים כיהודים" – כך אמר יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה בראיון בתאגיד השידור כאן.

עוד אמר חבר הכנסת: "כנראה שגנץ רוצה רק לנצח את ביבי. אנחנו רוצים לנצח את הדרך של ביבי. אנחנו רוצים לנצח את המונח 'רוב יהודי' לפני שמנצחים את ביבי".

איימן עודה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
עודה בהפגנה נגד גזענות בנובמבר האחרון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עודה התייחס לאפשרות שתיערך מערכת בחירות רביעית ואמר שבין תמיכה בממשלה גזענית לבין תמיכה במערכת בחירות נוספת, הוא מעדיף עוד בחירות. "עם עמדות של סיפוח חד צדדי ועמדות גזעניות כלפי הציבור הערבי – אנחנו נצביע נגד".

12:49 עריכה

מרבית אנשי השמאל-מרכז, 58%, בעד הקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ תוך תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת – כך נמצא בסקר שערך מכון מדגם עבור חדשות 12 ופורסם ב"מאקו".

רוב ממצאי הסקר, שנערך ביום חמישי האחרון והשתתפו בו 505 נשאלים, פורסמו בימים האחרונים, ועתה פורסם גם ממצא זה.

בקרב כלל הציבור 25% תומכים בממשלה שכזו, 56% מתנגדים ו-19% אמרו שאינם יודעים. בקרב אנשי ימין 81% התנגדו, 6% תמכו ו-13% השיבו שאינם יודעים. 22% מאנשי השמאל-מרכז התנגדו לממשלה המוצעת ו-20% אמרו שאינם יודעים.

13:03 עריכה

צומת הודיעה על הסרת מועמדותה לכנסת והביעה תמיכה בליכוד. עם פרישתה נותרו 29 רשימות המתמודדות לכנסת.

יושב ראש המפלגה, משה גרין, נפגש הבוקר עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. בפגישה סוכם שהמפלגה תפרוש מהמירוץ לכנסת.

בבחירות האחרונות קיבלה הרשימה 14,805 קולות – כשליש האחוז – ונותרה מתחת לאחוז החסימה, שעומד על 3.25%.

13:39 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט, שלבקשת דוד ביטן, חומרי החקירה בעניינו יועברו אחרי הבחירות. חבר הכנסת חשש שפרסום החומרים לפני הבחירות עשוי לפגוע ברשימתו. החלטה דומה קיבל מנדלבליט בעבר בעניינו של ראש הממשלה נתניהו.

מסמך: תשובת מנדלבליט לביטן.

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ביטן בכנסת ביולי האחרון (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
14:12 עריכה

ביום שני הבא, 24 בפברואר, ידון בג"ץ בעתירה של העמותה משמר הדמוקרטיה הישראלית ושל קבוצת עורכי דין נגד הקמתה של הוועדה הממשלתית לבחינת המחלקה לחקירת שוטרים. בראש ההרכב תעמוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ולצידה ישבו נעם סולברג ומני מזוז. אפשר שעוד קודם לדיון יוציא בג"ץ צו מניעה לפעילות הוועדה, שהוקמה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.יובל יועז, שהגיש את העתירה בשם העמותה, הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל.

14:23 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את חברת הכנסת תמר זנדברג, שילדה אתמול בת.

14:27 עריכה

בליכוד פרסמו פרטים על ההסכם שהושג עם צומת.

טל שניידר מ"גלובס" עדכנה שמס' 2 בצומת, שי דיין, יושב ראש ארגון הנהגים אמר שהפרישה לא נעשתה על דעתו, והוא קורא לנהגי המוניות שלא להצביע לנתניהו. לפי הדיווח, בתמורה לתמיכה יוקפא חוק קמיניץ – תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה – המגביר את כלי האכיפה נגד עבירות בנייה.

14:32 עריכה

"לא קמפיין ולא נעליים": אראל סג"ל, שהושעה על ידי תאגיד השידור כאן מתוכניתו הגיב בתחנת הרדיו 103FM על הדברים.

לטענתו, ראש הממשלה נתניהו הוא אמנם הפוליטיקאי הראשון שמשתתף בפרויקט שירי השבת שלו ושל עמיתיו, ינון מגל ושמעון ריקלין, אך הוא לא האחרון. היוזמה – לשיר שירי לשבת מדי שבוע – החלה לפני מספר שבועות, וישנה כוונה לארח בה פוליטיקאים נוספים.

14:38 עריכה

מחר יחלו שידורי תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו. בטלוויזיה תשודר תעמולת הבחירות בערוצים כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 ומכאן 33. ברדיו תשודר התעמולה בתחנות כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן וכאן רקע.

15:02 עריכה

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, תוקפים את בני גנץ על מה שהם מגדירים כהסתה כנגד החרדים:

"בליץ הראיונות של בני גנץ אמש מוכיח כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי, חסר עמוד שדרה שנגרר לתעמולה אנטי חרדית המבוססת על סטריאוטיפים והסתה כנגד מסורת ישראל שאין לה כל בסיס וצדק".

"כל זאת למרות שגנץ הודיע באחרונה שמצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות. עובדה זו מוכיחה כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן".

15:54 עריכה

נתניהו פגש היום ראשי רשויות מעוטף עזה ושדרות בלשכתו בירושלים. בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

נתניהו אמר להם שיש היערכות גם למבצע "רחב היקף" והינחה את מ"מ מנכ"ל משרדו רונן פרץ לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, וכן לבחון הקמת "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד רה"מ. כמו כן, הנחה רה"מ לפעול להרחבת מקצועות הלימוד, כולל לימודי הנדסה, במכללה בשדרות.

ראשי הרשויות המייצגים כ-60 אלף תושבים, דרשו מנתניהו לשנות דיסקט ביחס למצב בדרום:

"בשנתיים אחרונות אנחנו במלחמה שלא ניתן להתעלם ממנה יותר. רק בחודש האחרון ספגנו ירי של עשרות רקטות ובמקביל טרור הבלונים מהרצועה הופך חמור יותר ומסוכן יותר. כל דיבור על הסדרה הוא מנותק לחלוטין מהשטח. המציאות שבה חיים התושבים שלנו, היא לא מציאות מוסרית והיא איננה יכולה להמשיך ולהתקיים. אם מדיניות ההכלה לא תשתנה, יישובינו יתקשו להמשיך לצמוח ולגדול … אנו מצפים לראות שינוי במדיניות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה."

16:53 עריכה

"המושג הדתה הומצא על הראש שלי לפני ארבע שנים", אמר היום שר הביטחון נפתלי בנט בביקור במדרשת או"ת לינדנבאום, שמקיימת לימוד תורה לנשים.

בנט הוסיף ש"בשנים האחרונות אנו עדים לגורמים וגופים בשמאל שהולכים על הראש של הציונות הדתית. הם הולכים לכל שיעור שהועבר במכינה בשנים האחרונות עם תחקירנים כדי למצוא מתוך אלפי שעות של לימוד התבטאות לא מוצלחת, ואף לעיתים לעוות את הפרשנות לאותן אמירות".

"הביטוי 'הדתה' נולד לפני ארבע שנים על הראש שלי על מנת להחליש אותנו כציבור כי ראו שאנחנו משפיעים בכל מקום. ידוע שיש בימינה מגוון עמדות ודעות בענייני דת ומדינה ולכן בנושאים אלה יהיה חופש הצבעה לחברי הרשימה".

בנט בביקור במדרשת לינדנבאום (צילום: גרשון אלינסון)
בנט בביקור במדרשת לינדנבאום (צילום: גרשון אלינסון)

הרב אוהד טהרלב דיבר על המורכבות של הציונות הדתית ועל ההובלה ב"מהפיכה של האשה הדתית … התחלנו לפני 22 שנה עם 14 בנות וכיום יש לנו 350 בנות בצבא ומתוכן מעל 100 בנות בחיל המודיעין וב"ה מדי שנה יש עלייה ברוכה במספר הבנות שמשלבות לימודי תורה עם שירות יוקרתי בצה"ל".

17:01 עריכה

לא רק סין: יעקב ליצמן, שר הבריאות, החליט להרחיב את הבידוד בחזרה לארץ גם לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. מי שחוזר ממדינות אלה נדרש להתסגר בבית ל-14 יום, כחלק מהניסיון למנוע הדבה בנגיף קורונה.

17:37 עריכה

"הפכנו את ישראל למעצמה עולמית, ישראל במקום השמיני של דירוג המדינות החזקות בעולם".

נתניהו וברקת חושפים את תכניתם להורדת יוקר המחיה. ברקת הוא מועמדו של נתניהו לתפקיד שר האוצר הבא, והדבר הזה מעורר תרעומת בקרב בכירי הליכוד, לפי דיווח של שלום ירושלמי.

נתניהו: "ניר בא מהסקטור הפרטי הוא יזם, בא מהצלחה, אני מבין שלא פשטת את הרגל בחברה שלך … היה לו ניסיון כראש עיר שעזר לשנות את פני ירושלים, הוא מכיר גם את הסקטור הפרטי וגם הציבורי".

ברקת מדבר על הורדת מחירי המזון ב-30% באמצעות הורדת מכסים על ייבוא, על פירוק מונופולים, והגדלת התמיכה בחקלאים במקביל. בהקשר לדיור אומר ברקת כך: "הוזלה דרסטית ודרמטית של מחירי הדירות … לבזר אדמות במספרים גדולים … מאסה של דירות שיצאו לשוק".

17:48 עריכה

ראשי בלוק הימין מתבקשים לחדש את ההתחייבות שלהם לתמוך רק בנתניהו כמועמד מומלץ לראשות הממשלה, ולייפות את כוחו לנהל מגעים בשמם. נפתלי בנט, אמר לפני מספר דקות לגלי צה"ל שהמכתב הוא יוזמה שלו ושל אריה דרעי. בלוק הימין יורכב לאחר הבחירות הקרובות מימינה, יהדות התורה וש"ס.

18:04 עריכה

איציק שמולי (עבודה-גשר-מרצ) משתומם נוכח הפרישה של עו"ד משה גרין מהמירוץ לכנסת והודעתו על תמיכה בנתניהו. גרין החיה את המותג צומת, ואחר הדרישות העיקריות שלו, היא תיקון לחוק קמיניץ, שאיפשר אכיפה דרקונית נגד שימושים חורגים ובניה בלתי חוקית במושבים.

בליכוד כבר מזמן הבחינו בתבהלה שאוחזת במושבים בגלל החוק הזה, והתחייבו לתקנו כך שיכוון רק כלפי בניה בלתי חוקית ביישובים ערביים ולכל הפחות יוקפא מול המושבים.

18:53 עריכה

ניר ברקת (ליכוד) הציג היום את התכנית הכלכלית שלו ושל נתניהו ואמר שהם מייצגים כלכלה יזמית לעומת גנץ וניסנקורן שמייצגים כלכלה פקידותית. ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר וכיום בכחול-לבן, לא אוהב את ההצגה הזו ומפרסם את המגעים שהיו לו עם ברקת כראש עיריית ירושלים. בפרט, הוא ציין שבתקופת ברקת ירד הדירוג החברתי-כלכלי של ירושלים ושהוא עצמו סייע לפשר בין העירייה לאוצר.

19:02 עריכה

כחול-לבן אומרים שבלוק הימין מוביל לבחירות נוספות, ושאין לנתניהו ממשלה. זאת בתגובה לדיווח מאחר הצהריים, לפיו ימינה, יהדות התורה וש"ס מחדשים את הצהרת הנאמנות לנתניהו כמועמד לראשות ממשלה. מנגד, נתניהו אומר שחידוש הבלוק משקף את "הבלוף של גנץ", שהוא זה שלו אין איך להרכיב ממשלה.

19:39 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית קנסה את כחול-לבן ב-4,000 שקל בעקבות פוסט בפייסבוק שבו הוצגו חיילי גולני שהיו בפיגוע הדריסה שהיה בירושלים לפני כשבוע וחצי.

19:46 עריכה

שדרן גלי צה"ל, יעקב ברדוגו אומר כאן שרון חולדאי אוסר הנחת תפילין בתל אביב, ובנט מיד פוצח בנאום על קידוש השם וגאוותו על היותו יהודי בארץ ישראל וכיו"ב. הראיון התקיים אחר הצהריים ונחתך לצורך הקמפיין של ימינה. אלא שעיריית תל אביב, נכון לעכשיו, אסרה רק על הצבת דוכן חב"ד ליד בתי ספר, לא יותר.

20:11 עריכה

במשרד החוץ זועמים על הנחיית משרד הבריאות, להרחיב את הנחיית הבידוד מסין בלבד גם לתאילנד, (בנוסף להונג קונג סינגפור ומקאו). במקביל, משרד הבריאות החליט לאפשר לצוותי אל על שמגיעים מתאילנד לקבל פטור מדרישת הבידוד. הישראלים מספינת הקורונה שעוגנת ליד חופי יפן, ושנדבקו בנגיף, מאושפזים בבית חולים אמריקאי על היבשה. הישראלים שלא נדבקו בנגיף אמורים לרדת אל היבשה סוף סוף בעוד שלושה ימים.

20:37 עריכה

בחדשות 13 מפרסמים הערב קטעי שיחות מתחילת העשור של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, עוזרו ארז וינר, הפצ"ר אביחי מנדלבליט והיועמ"ש יהודה ויינשטיין. השיחות עוסקות במסמך הרפז, שהוא מסמך שהתגלה כמזויף, שעוסק בבניית תדמית חיובית ליואב גלנט והכפשת מועמדים אחרים לרמטכ"לות. המסמך הוחזק במשך חודשיים שלושה בלשכת הרמטכ"ל אשכנזי, עד שהחליט לחשוף אותו בפני רשויות האכיפה, וזאת לאחר שדבר קיומו נחשף בחדשות 2.

20:51 עריכה

בני גנץ הגיע הערב לקיבוץ עברון שבגליל המערבי, ותקף את חידוש ההתחייבות של ראשי בלוק הימין לנתניהו. מבחינתו, החתימות האלה "כתןבות על הקרח", כלומר חסרות ערך:

"שמעתי לפני שנכנסתי, שחברי בלוק הקרח של נתניהו חזרו להחתים את עצמם על התחייבות לבחירות רביעיות. יש רק אדם אחד שרוצה בכך – נתניהו. החתימה שלהם על הצהרת הנאמנות התורנית לא שווה את הדף שעליו היא כתובה. לליכוד אין ממשלה עם נתניהו. אם כחול לבן תנצח בפער מנדטים גדול זה ימיס את בלוק הקרח והוא ינזל לו בין האצבעות".

גנץ בקיבוץ עברון, הערב (צילום: פלאש 90)
גנץ בקיבוץ עברון, הערב (צילום: פלאש 90)

גנץ תקף את את דבריו של נתניהו על כך שמינה את בנט למשרד הביטחון כדי למנוע חבירה שלו לגנץ: "אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית רגישה. גם בחמאס רואים איך ממנים כאן שר ביטחון כצ'ופר פוליטי ואז רצים לאנשי העוטף ומבטיחים להם הבטחות שווא…".

22:37 עריכה

משרד הבריאות ידון עם ועדת הבחירות בנהלים שיאפשרו מימוש זכות הצבעה לבעלי זכות בחירה שחזרו מהמזרח ושוהים בבידוד.

במקביל, אל על הודיעה הערב שלקוחותיה יוכלו לשנות או לבטל כרטיסי טיסה לבנגקוק ללא תוספת עלו, וזאת בתגובה להחלטת משרד הבריאות להרחיב את דרישות הבידוד גם לחוזרים מתאילנד, סינגפור, הונק קונג ומקאו. הערב דווח על ישראלית שלישית שנדבקה בנגיף קורונה על הספינה "דיימונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן.

סגירה