ספינות המשלוחים החיים עלולות להיות מחוללות הקורונה הבאה

צילום מסך מתוך תחקיר של 60Minutes על המשלוחים החיים מאוסטרליה למזרח התיכון ב-2018
צילום מסך מתוך תחקיר של 60Minutes על המשלוחים החיים מאוסטרליה למזרח התיכון ב-2018

כששמעתי על התפרצות הקורונה בשוק החיות למאכל בעיר הוואן, ראיתי את הכלובים של בעלי החיים הלכודים בהם ועיניהם מביעות ייאוש ותחושה של מה שצפוי להם, לא יכולתי שלא לחשוב שזו דרכו הצינית של הטבע להחזיר במטבע קשה ואכזרי למי שרואים בכל יצור ביולוגי שהוא לא בן אדם – חומר למאכל.

כששמעתי על התפרצות הקורונה בשוק החיות למאכל בעיר הוואן, וראיתי את הכלובים של בעלי החיים הלכודים בהם ואת היאוש בעיניהם, חשבתי שזו דרכו הצינית של הטבע להחזיר במטבע קשה ואכזרי למי שרואים בכל יצור ביולוגי שאינו אדם – חומר למאכל

שנים שפעילים למען זכויות בעלי חיים מעלים צילומים מחרידים מפסטיבל יולין  בסין, בו נהנים החוגגים מאכילת בשר כלבים בליצ'י. הטענה של חובבי הפסטיבל הזה כי אכילת בשר אינה שונה מאכילת פרה, חזיר או כבש והאמת שהצדק עימם.

בעיני  ובעיני כל מי שנפרד מאכילת בשר, אין שום הבדל בנטילת חיים מבעל חי לשם אכילתו. האכזריות, תהליך ההובלה ואימת המוות, השחיטה, הדם, צרחות החיה ופרפורי המוות שלה- אינם שונים בין כלב, עגל, חזיר ותרנגולת.

ספינת התענוגות המושבתת ביפן ועליה אלפי נוסעים בהסגר מבודד, היא חלום בלהות של מי שחשבו לצאת לטיול נפלא ומצאו עצמם לכודים בתופת ומחכים להוראות בלי לדעת מה ילד יום.

שנים שפעילים למען זכויות בעלי חיים מעלים צילומים מחרידים מפסטיבל יולין  בסין, בו נהנים החוגגים מאכילת בשר כלבים בליצ'י. לטענת חובבי הפסטיבל – אכילת בשר אינה שונה מאכילת פרה, חזיר או כבש, והאמת שהצדק עימם

למשמע הדיווחים אודות מצב האנשים הסגורים בספינת התענוגות, ללא ידיעה מה ילד יום, לא יכולתי שלא לשוטט במחשבותי לספינות המשלוחים החיים עמוסות הצאן והבקר הדחוסים ושרויים בהפרשותיהם. חום הקיץ המבשל יצורים חיים למוות. הרעב, האכזריות והניתוק המוחלט משדה המחיה השגרתי, גם אם הוא בית גידול לא טבעי.

מחלון ביתי המשקיף אל נמל חיפה, אני רואה את הספינות הללו מגיעות לנמל המספנות ושם הן פורקות את הסחורה החיה שלהן. פעילי ופעילות בעלי החיים מתעדים מעת לעת את המהלך המלווה באכזריות של עובדי הספינה, המכים את החיות האומללות והמבוהלות, בועטים בהן כדי שיזדרזו לעלות על המשאיות המובילות אותם למפטמות ולתהליך הסופי בו ישחטו.

את הפגרים והחולים השליכו בלב ים והם מגיעים לפעמים כגוויות נפוחות ומיוסרות לחופי ישראל, המשמשות תזכורת לאכזריות האינסופית בתעשיית הבשר.

למשמע הדיווחים אודות מצב האנשים הסגורים בספינת התענוגות, ללא ידיעה מה ילד יום, לא יכולתי שלא לשוטט במחשבותי לספינות המשלוחים החיים עמוסות הצאן והבקר, הדחוסים ושרויים בהפרשותיהם. עם חום הקיץ המבשל יצורים חיים למוות

אניות אלו הן כר בלתי נדלה לוירוסים וחיידקים, להתפרצות קשה של תופעות בלתי צפויות, ולמפגש ביניהם לבין עובדים מהדרג הכי נמוך ומבוזה בידי מי ששוכרים אותם לעבודה כל כך קשה בה אין מקום לחמלה ולצלם אנוש.אין לדעת מה הם נושאים עימם ואם עברו בדיקות המונעות העברת חיידקים בין בני אדם לחיות.

האוניות הופכות למצבור זוהמה, שפכים, הפרשות וכל מיני דברים שלעולם לא נוכל לצפות אותם. כשם שלא צפינו את הקורונה, לפניה את הסארס, ואת מחלת הפרה המשוגעת, שפרצה בעקבות האכלת חיות משק המיועדות לשחיטה וחלב בקמח העשוי מבשר מבעלי חיים חולים – בקר או כבש. רצו לחסוך באוכל וכפו מעין קניבליות על בעלי חיים האוכלים את בני מינם ובדרכו הצינית הטבע הראה מה קורה כשפועלים באופן כל כך לא הגיוני.

מי שנפגעים בסוף הם בעלי החיים התמימים שהומתו בהמוניהם, אבל האיום על בני האדם התרחש והמחיש כמה האדם הוא מסוכן לעולם, לטבע ובראש ובראשונה- לעצמו.

האוניות הן כר לוירוסים וחיידקים, מצבור זוהמה, שפכים, הפרשות ודברים שלא נוכל לצפות. כשם שלא צפינו את הקורונה, לפניה את הסארס, ואת מחלת הפרה המשוגעת, שפרצה בעקבות האכלת חיות משק בקמח העשוי מבשר בע"ח חולים

שפעת העופות התפשטה בקרב עופות הלול, המוחזקים בתנאי צפיפות קשים שנועדו לחסוך עלויות גידול. פגרי עופות מתים ועופות חולים הנמצאים במחיצת עופות בלולים אינם מחזה נדיר, והנושא תועד רבות כולל רמת הזיהום הקשה בלולים אלו.

מעבר לפגיעה ביצורים הנתונים בידי בני האדם ומקבלים בהכנעה את גורלם, נפגעים בני אדם והדבר קרה גם בשפעת העופות שגבתה מחיר של חיי בני אדם ברחבי העולם.

יכול  להיות שהחיפוש אחר תרופה למגפה המאיימת יניב בסופו של יום פיתרון ויבלום לעת עתה את הקורונה, שמעולם לא שמענו עליה לפני כן. כמו שנבלמו מגפות אחרות, אולם מי ערב לנו שלא תתפרץ מגפה נוספת?

שפעת העופות התפשטה בקרב עופות הלול, המוחזקים בתנאי צפיפות קשים כדי לחסוך עלויות גידול. מעבר לפגיעה ביצורים הנתונים בידי האדם, נפגעים בני אדם, וגם בשפעת העופות נגבה מחיר של חיי אדם ברחבי העולם

מתי תתבסס ההבנה שלתאוות הבשר הבלתי נתפסת בהיקפה יש מחירים קשים ומי שמשלמים אותם הם לא רק החיות אלא בני האדם?

לא רק בחיידקים ובמגפות אלא בשעבוד המרחב הגלובלי, כריתת יערות המובילים לשרפות, דלדול החמצן, גזי חממה, זיהום סביבתי  רחב של אדמה ומים – לטובת גידול והובלת בעלי החיים הללו לסופם במשחטות ובשווקי הבשר.

בינתיים ספינות המשלוחים החיים שטות להן לארצות היעד, כשהן מגיעות לישראל, אין לדעת אלו נגיפים רדומים נמצאים עליהם כתוצאה מהחיבור של בעלי חיים מעונים הנמצאים בתת תנאים, טובלים בצואה ושתן, במגע צמוד עם פגרי חיות שמתו כמהלך המסע, במגע צמוד עם בני אדם שאין לדעת אלו נגיפים הם נושאים עליהם וכל זאת הוא כר להתפרצות של מגפה שתקבל שם ומאפיינים ותגבה את המחירים שלה. ברמת הפרט  וחיי אדם ובהשפעה על כלכלת העולם.

מתי תתבסס ההבנה שלתאוות הבשר הבלתי נתפסת בהיקפה יש מחירים קשים ומי שמשלמים אותם הם לא רק החיות אלא בני האדם? לא רק בחיידקים ובמגפות אלא בשעבוד המרחב הגלובלי

גם אם קריאה זו אינה יוצאת בדרג ממשלתי, זו חובתם של כל ראשי ערי הנמל שלשטח השיפוט שלהם מגיעה פצצה מתקתקת בדמות ספינות משלוחים חיים, לבלום ולאסור את הגעתן וכך לשמור על חיי תושבי ערי הנמל ותושבי מדינת ישראל בכלל. לא מחמלה על בעלי החיים אלא מדאגה אמיתית לשלומם של בני אדם שיפלו קורבן לפוטנציאל המחלות המסוכנות שיש במשלוחים אלו ועלול להתפרץ בכל רגע נתון. כמו שקרה עם הקורונה.

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מצוין גילה, סוף סוף דברים כדורבנות לשים משקפיים ומראה מול פניהם של אנשים, גם מי שאינם אוהבים או חומלים על בעלי חיים לראות דברים לאשורם, לראות ש karma is a bitch, and it never forgets תו... המשך קריאה

מצוין גילה, סוף סוף דברים כדורבנות לשים משקפיים ומראה מול פניהם של אנשים, גם מי שאינם אוהבים או חומלים על בעלי חיים לראות דברים לאשורם, לראות ש
karma is a bitch, and it never forgets
תודה

עוד 894 מילים ו-1 תגובות
סגירה