שוב: פועל נפצע קשה באתר בנייה בקריית גת

פועל בשנות ה-20 לחייו נפצע נפל מגובה של כ-10 מטרים באתר בנייה בקריית גת, נפצע קשה והובהל לבית החולים ● המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ● אתר הבנייה נסגר על ידי מפקחי הבנייה של משרד העבודה לפני שבועיים וטרם קיבל אישור לעבוד ● לקבלן המבצע נרשמו 12 עבירות בנייה ולא ננקטו נגדו הליכים ● לפני כשבועיים נהרגו ארבעה עובדים בתאונה באתר בנייה ביבנה

אתר הבנייה שממנו נפל הפועל בקריית גת (צילום: משטרת ישראל)
משטרת ישראל
אתר הבנייה שממנו נפל הפועל קריית גת

פועל בניין בשנות ה-20 לחייו נפצע קשה הבוקר (ג') ב-7:00 בנפילה מגובה של כ-10 מטרים באתר בנייה ברחוב נופך בקריית גת. ההערכה במשטרה היא שהפועל נפל מהמרפסת של הקומה הרביעית למרפסת של הקומה הראשונה.

הפועל הובהל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

אתר הבנייה של הקבלן שביצע את העבודה – "מחמוד תאופיק חברה לפיתוח בע"מ" – נסגר לפני כשבועיים על ידי מפקחי הבטיחות עקב ליקויים. בין השאר נמצא כי שטחי העבודה לה היו מגודרים. האתר טרם קיבל אישור לחזור לעבוד ולמעשה חזר לעבודה באופן לא חוקי, אך פקחי משרד העבודה לא אכפו את סגירתו.

בארגון "'קו לעובד" מדווחים כי מדובר בקבלן  שצבר בשנתיים האחרונות 12 צווי בטיחות בשמונה אתרי בנייה בגין עבירות בטיחות חמורות ועד כה לא ננקטו נגדו כל הליכי משמעת אצל רשם הקבלנים.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "שוב אנו עדים לרשלנות פושעת. הנחיתי את מפקח הבטיחות להגיע מיד לשטח, למסור למשטרה את הפרטים ולטפל במטרה למצות את הדין. הזלזול של הקבלנים ממשיך לגבות חיי אדם ולגרום לפציעתם של אנשים".

מארגון "קו לעובד" שהתלונן על עבירת הבנייה והביא למתן צו הבנייה נמסר: "אנחנו דורשים לשלול לאלתר את רישיונו של הקבלן שהפר את צו הפסקת העבודה ואיפשר את העבודות במקום ובכך גרם לתאונה הקשה הבוקר ולמצות את הדין עמו. התאונה הזאת היא עוד עדות מצמררת לרמת ההפקרות בענף ולהשלכותיה של מדיניות אפס ההרתעה של רשויות המדינה. הקבלנים  יודעים שהם לא נדרשים כיום לתת דין וחשבון לאיש".

לפני שבוע וחצי נהרגו ארבעה פועלים בקריסת מנוף  באתר בנייה ביבנה. האסון קרה באתר בנייה של חברת "נאות שמיר בע"מ" מקבוצת "רמי שבירו". שבועיים קודם לכן נסגר אתר אחר של אותה חברה ביבנה בגלל תאונת עבודה קשה שאירעה בו.

 

 

עוד 267 מילים
סגירה