הערכות: ישראל ביתנו תתמוך בחוק נגד מינוי רה"מ חשוד בפלילים

כחול-לבן מתכוונת להגיש הצעת חוק שתמנע מנתניהו להתמנות לראש ממשלה ● העבודה-גשר-מרצ כבר הודיעה כי תתמוך בחוק ואחמד טיבי אמר היום שגם המשותפת תתמוך בהצעה ● גורם המעורה בישראל ביתנו אמר כי שוחח עם אביגדור ליברמן, ושגם ישראל ביתנו תתמוך בהצעה - מה שמוביל לתמיכה של 62 מנדטים ● "אם תוצאות הבחירות לא ישתנו ולא יהיו עריקות - זה שח-מט"

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו

הסיכוי שהאופוזיציה תחוקק חוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה, ובכך תסיים את כהונתו ואת הפלונטר הפוליטי, "גדל מבינוני לגבוה". כך אומר לזמן ישראל גורם בכיר המעורה בנעשה בישראל ביתנו, ששוחח על כך עם אביגדור ליברמן.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתכוון להעביר עם השבעת הכנסת הצעת חוק בחקיקת בזק, שלפיה ייאסר על נאשם בפלילים להתמנות לראש ממשלה. לטענת אותו מקורב לישראל ביתנו, ליברמן וחברי המפלגה יתמכו בהצעת חוק זו.

בהנחה שהדברים נכונים, וש"ציד העריקים" שהליכוד מנסה לבצע בשורות האופוזיציה ייכשל – המשמעות היא שלחוק יהיו 62 תומכים ועידן נתניהו יסתיים.

"ליברמן לא תמך בחוק הזה עד עכשיו. נתניהו לא היה נאשם בפלילים וליברמן לא רצה להריץ את הסוסים לפני העגלה, כמו שעושים בכחול- לבן; והוא גם לא רצה חקיקה שתתערב בהכרעת הבוחר. כעת המצב אחר"

"ליברמן לא תמך בחוק הזה עד עכשיו", אמר אותו גורם. "נתניהו לא היה נאשם בפלילים וליברמן לא רצה להריץ את הסוסים לפני העגלה כמו שעושים בכחול לבן ולהתבזות אחר כך; והוא גם לא רצה חקיקה שתתערב בהכרעת הבוחר. כעת המצב אחר, יש כתב אישום – ונוצר צורך דחוף למנוע מנתניהו להמשיך ולפזר את הכנסת שוב ושוב, ולדרדר את המדינה לבחירות רביעיות.

AP Photo/Oded Balilty, File
בני גנץ

"החוק יפתח פתח לממשלת אחדות חילונית ליברלית ושפויה, שתתקן את נזקי נתניהו, ותאפשר לכחול לבן וישראל ביתנו להצטרף אליה בלי להפר את התחייבויותיהן לבוחר – בהנחה שבליכוד יתעשתו ויבינו שעידן נתניהו נגמר", אמר אותו גורם.

בכחול-לבן טוענים שמבחינה משפטית ניתן להעביר את החוק בזמן כהונתה של ממשלת מעבר באופן שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה.

גנץ ניסה לקדם הצעת חוק נגד מינוי רה"מ חשוד בפלילים כבר אחרי הבחירות בספטמבר, ונכשל בכך בשל התנגדות ליברמן. במערכת הבחירות ואחריה הצהיר גנץ שוב ושוב כי יפעל להעברת הצעת חוק כזו. ברשימה המשותפת לא הצהירו עדיין על תמיכתם בחוק, אבל ח"כ אחמד טיבי אמר הבוקר כי הרשימה תתמוך בה. גם בעבודה-גשר-מרצ תומכים בהצעת החוק.

אותו גורם בישראל ביתנו אמר: "מאחר שכחול לבן, העבודה והמשותפת יתמכו בחוק הזה, יש לו 62 תומכים. זה שח-מט". 

בישראל ביתנו סירבו להגיב לידיעה.

עוד 308 מילים
סגירה