זה לא רק נחמה

ארונה של נחמה ריבלין בתיאטרון ירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
ארונה של נחמה ריבלין בתיאטרון ירושלים

זה לא רק נחמה.

תחילה נדהמתי. אשד ההספדים ששטף את המדינה היה עצום. אחר כך הבנתי. לא רק את הגברת הראשונה מספידים, ראויה ככל שהיתה. והיתה. לקרוא ולהתפעל. איפה ישנן עוד? אבל לא רק היא נאבקה על כל נשימה ולא רק הניתוח שלה כשל.

האבל אינו רק על מה שאבד, זה על מה שנשאר ועל מה ששכחנו שאפשר שיהיה בצמרת וסביבתה. אנשים כמוה. בני-אדם. רצינו לעצור רגע את הגלגל ולכבד אישה שעשתה את המובן מאליו שהפך נדיר כל כך בקרב אישי ציבור ובני זוגם. לא רק לרדוף, להשיג ולחלק שלל אלא להתנהל בפשטות וענייניות וחמלה. נחמה ריבלין התנהלה כאחד האדם.

את עצמנו אנחנו מבכים. מדברים עליה וחושבים על השאר, משכמם ומטה, עלינו כמו שהיינו יכולים להיות אלמלא הורעלנו. צמחה כאן חברה חולה.

קל להתנער מאפרים שמיר, אזרח שכתב משהו בוטה ומשפיל, אבל אזרח, לא ראש ממשלה שמכנה חצי עם 'חמוצים' ואומר לאזרחית 'את משעממת אותי'. הארץ רעשה כאילו הדחקה שכתב שמיר נדירה, כאילו אין 'הצל', תג-מחיר ונערי גבעות ורבנים מסיתים וסמוטריץ' ומצעד הבהמות שעוד צועד.

יום לפני כן עברה צעדת יהודים בסמטאות הרובע המוסלמי. צעירים משולהבים ויראי שמיים חלפו על פני ערבים בשאגות 'מוחמד מת' ו'מוות לערבים', וראש הממשלה שטרח להתייחס לדברי הדוגמנית רותם סלע, שתק. צעדת האימים לא פתחה מהדורות אבל אפרים שמיר, זמר לשעבר, פתח גם פתח עם הפוסט 'למה לא שרה' ונפתחו שערי צקצקנות וצדקנות.

הכל פרוץ, אחים, אין על מה להלין. אלה הפנים שלנו, ככה אנחנו קורעים זה את זה בשיניים, ככה אנחנו יד איש בצוואר אחיו כשנחמה לא הסתכלה, מה חדש? ככה אנחנו בוחרים מנהיג מושחת שבוחר שרים מושחתים ומפלס את דרכו בגרזן חלוד כל הדרך לביטול משפטו כי המדינה היא ממלכתו ואין פוצה פה וגם המנדלבליט בעת ההיא יידום.

ושרה נתניהו.

היא לא נחמה, הו לא. ולא תהיה. בואו נעצור כאן. אנחנו לא אפרים.

כן, זה ורק זה מבעיר את הצער. זה לא רק נחמה, זה על מה שנשאר אחריה. כל רודפי הכבוד ומלחכי הפנכה ועוצמי העיניים ואלה שלא רואים בעיניים וסריסי השליט ואשתו החמדנית ובנם המרעיל.

רצינו נחמה.

ואין.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
18
הפוסט בזה מדבר בשם השפיות בשם האכזבה בשם ניפוץ החלום והתקווה... חלמנו על מולדת, הקמנו מדינה מעפר המתים והצלחנו ,בקושי, לתחזק כאן משהו מיוחד כי בכל זאת.. אנחנו עם סגולה... אך לנגד עיננו ... המשך קריאה

הפוסט בזה מדבר בשם השפיות בשם האכזבה בשם ניפוץ החלום והתקווה… חלמנו על מולדת, הקמנו מדינה מעפר המתים והצלחנו ,בקושי, לתחזק כאן משהו מיוחד כי בכל זאת.. אנחנו עם סגולה… אך לנגד עיננו נגוז החלום ואם לא נתעשת הכל כאן ירד לטימיון..

וואו. כל מילה נחרטת בלב. רק אנחנו האזרחים השפויים נוכל לתקן את הנעשה. להראות למשפחת הקיסר שרועד מאישתו. עד כאן. צאו לנו מהחיים. אתם הורסים לנו את המדינה הנפלאה שלנו בעבור חופן סיגרים.וש... המשך קריאה

וואו. כל מילה נחרטת בלב. רק אנחנו האזרחים השפויים נוכל לתקן את הנעשה. להראות למשפחת הקיסר שרועד מאישתו. עד כאן. צאו לנו מהחיים. אתם הורסים לנו את המדינה הנפלאה שלנו בעבור חופן סיגרים.ושמפניות. ונסיך הזוי שמלווה ברכב שרד עם מאבטחים להסיעו למאורות חשקים. די נמאסתם…

פשש חמוצים זו קללה אבל בני עמי בחרו בטרור יותר גרוע .זכותו של יאיר לשים לכם מדי פעם מראה בפרצוף שתראו יותר טוב .לגבי שרה למה אף פעם אף אחד לא בדק כמה עולה בית הנשיא אבל אצל נתניהו בדקתם... המשך קריאה

פשש חמוצים זו קללה אבל בני עמי בחרו בטרור יותר גרוע .זכותו של יאיר לשים לכם מדי פעם מראה בפרצוף שתראו יותר טוב .לגבי שרה למה אף פעם אף אחד לא בדק כמה עולה בית הנשיא אבל אצל נתניהו בדקתם איזה ניר טואלט הם משתמשים וכמה עולה הכביסה בבית ותגובה שלך לא שונה מאפרים שמים אותו סוג בסיגנון שונה אבל הארס יצא גם יצא תנוחו .אתם בושה

עוד 315 מילים ו-18 תגובות
סגירה