בלעדי לראשונה ח״כ מישראל ביתנו השתתף במצעד הגאווה

חבר הכנסת מישראל ביתנו, אלי אבידר, השתתף היום במצעד הגאווה בירושלים ● בצמרת המפלגה אמרו לזמן ישראל כי זו הפעם הראשונה שחבר כנסת מטעם המפלגה נוכח באירוע גאווה ● אבידר: "צריך לעצור את הטירלול"

אלי אבידר מצעד הגאווה
אירה אימרגליק-טולצ׳ין ואלי אבידר במצעד הגאווה בירושלים

חבר הכנסת הטרי ממפלגת ישראל ביתנו, אלי אבידר, הגיע היום (חמישי) למצד הגאווה בירושלים. זו הפעם הראשונה שחבר מפלגה מביע תמיכה בקהילה הגאה.  "אני נמצא פה כדי להביע לסולידריות", אמר אבידר. "הסיפור של שירה בנקי מהווה ציון דרך בחוסר הסובלנות שיש בחברה הישראלית".

חבר הכנסת התייחס גם להפגנה שארגן בנצי גופשטיין. "הרגיזה אותי ההפגנה המטורללת שלו והרגיז אותי שהוא לקח על עצמו את ההחלטה להיות מנהל המוסר של מדינת ישראל. זה מתכתב מצוין עם 'מדינת ההלכה' שכל כך פופולרית עכשיו. צריך לעצור את הטרלול".

מצעד הגאווה בירושלים, 2019 (צילום: פלאש 90/יונתן זינדל)
מצעד הגאווה בירושלים, 2019 (צילום: פלאש 90/יונתן זינדל)

מפלגת ישראל ביתנו אמנם דוגלת בערכים חילוניים וליברליים וכזכור המשא ומתן הקואליציוני הגיע למבוי סתום סביב דת ומדינה, אך הנושא הלהט"בי לא נמצא בליבת האג'נדה של המפלגה.

"אנחנו אמנם מפלגה שמרנית, אבל אנחנו גם מפלגה ליברלית", הוסיף אבידר. "צריך לשמור על הסטטוס קוו ולאפשר לכל אחד לחיות את חייו – אנחנו מאמינים ב'חיה ותן לחיות'".

יושב הראש, אביגדור ליברמן, נחשב לפוליטיקאי שמרן ואף אחד מחברי הכנסת מטעם מפלגתו לא נשא את דגל הגאווה ולא הופיע באופן פומבי באירועי הקהילה.

אלי אבידר במצעד הגאווה (צילום: ח
אלי אבידר במצעד הגאווה (צילום: ח"כ אלי אבידר מניח זר לזכרה שירה בנקי)

במשך שנים סירב ליברמן וחברי מפלגתו להתבטא בנוגע לנישואים גאים או לתמוך בהם, אולם כ-3 שבועות לפני הבחירות הביע תמיכה פומבית. בראיון לגלי צה"ל אמר: "אנחנו בעד כל סוגי הנישואין, הכי פתוחים".

עוד 190 מילים
סגירה