בנימין ושרה נתניהו חוגגים את המימונה באור עקיבא, ב-27 באפריל 2019 (צילום: פלאש90)
פלאש90

איך אפשר לזרוק על שולחן ועדת הכספים, שצריכה לדון בגורלם של מאות אלפי מפרנסים, דרישה להטבות מס מפליגות עבור נתניהו? ● "ראש ממשלה צריך עוד משהו שאין לאחרים", הוא נהג לומר במהלך הקדנציה הראשונה שלו, כאשר רק התוודע לתפקיד התובעני שהוא ממלא ● זה נכון, ולנתניהו יש את הערך המוסף הזה ● אבל הוא חסר את הערך המוסרי ● דעה

שלוש שעות דנה ועדת הכספים בכנסת ביום שלישי בהטבות המס של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון הטעון והיצרי הזה הפך לאירוע המדובר ביותר ביומיים האחרונים – לא בגלל המהות אלא בגלל הנראות.

הטבות מס לראשי ממשלה יכולות לעלות לדיון, אין בעיה. סביר להניח גם כי הכסף יעבור בסוף לנתניהו, אבל איך זה מתקבל עכשיו? איך אפשר לזרוק על שולחן ועדת הכספים, שצריכה לדון בגורלם של מאות אלפי מפרנסים, נושאים כמו מכוניות שרד משוריינות, וילה בקיסריה, מימון מים בבריכת השחייה, טובות הנאה מסוגים שונים וארוחות פאר, חייבות או פטורות ממס?

איך אפשר לזרוק על שולחן ועדת הכספים, שצריכה לדון בגורלם של מאות אלפי מפרנסים, נושאים כמו וילה בקיסריה, מימון מים בבריכת השחייה, טובות הנאה מסוגים שונים וארוחות פאר, חייבות או פטורות ממס?

את בנימין נתניהו הספקנו להכיר אבל אף פעם אי אפשר להבין. אחד האנשים הכי מוכשרים בעולם עומד בראש ממשלת ישראל – וללא ספק אחד המנהיגים המוכרים בעולם, עם קשרים אישיים וישירים חסרי תקדים למנהיגי מדינות ברחבי העולם.

נתניהו מכיר כמובן בערך עצמו. "ראש ממשלה צריך עוד משהו שאין לאחרים", הוא נהג לומר לי במהלך הקדנציה הראשונה שלו, כאשר רק התוודע לתפקיד התובעני שהוא ממלא. זה נכון. לנתניהו יש את הערך המוסף הזה, אבל הוא חסר את הערך המוסרי, האינטליגנציה הרגשית המחייבת מנהיג במדינה כל כך בעייתית. נתניהו לא מסוגל גם להתגבר על בעיות אופי יסודיות ומכשילות. על כך הוא נופל פעם אחר פעם.

"הקנאה והתאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם", כתוב בפרקי אבות, ואם ראש הממשלה ייצא מהעולם הפוליטי וילך לכלא או יחתום על עסקת טיעון מבישה – זה יקרה רק בגלל התנהגות קלוקלת בלתי נתפסת, שלא מתיישבת בשום פנים עם הגאונות שלו.

כתב האישום שהפך את חייו ואת חיי משפחתו לסיוט, מבוסס על מעשים אוויליים וחסרי רסן. כל תיקי האלפים הם בעצם רדיפה של ראש הממשלה הישראלי הכי מפורסם בעולם אחרי יחס תקשורתי משופר ומלטף בערוצי טלוויזיה ובאתרי חדשות מקומיים. אלה הם הקנאה והכבוד. החמדנות והתאווה באות לידי ביטוי במתנות היקרות שהוא דורש על פי כתב האישום, והוא עוד מנסה לשכנע שאין בזה שום פסול.

כתב האישום מבוסס על מעשים אוויליים וחסרי רסן. כל תיקי האלפים הם בעצם רדיפה של ראש הממשלה הישראלי הכי מפורסם בעולם אחרי יחס תקשורתי משופר ומלטף בערוצי טלוויזיה ובאתרי חדשות מקומיים

השאלה היא, למה זה ככה? למה לקבל? למה לרדוף אחרי כסף ושווה-כסף, טובות הנאה ומתנות יקרות כאשר אתה יושב על גג האולימפוס, העולם למרגלותיך, אתה כבר מיליונר כבד, ולא צריך שום כותרת נוספת בוואלה, או קופסת סיגרים מטומטמת, וגם לא את הטבות המס האלה על המעון מנקר העיניים בקיסריה, שהרעישו והרתיחו את המדינה, בימים שבהם אין לאנשים מה לאכול.

אני זוכר את נתניהו בימי פרשת המתנות הראשונה, לפני עשרים שנה. הוא סיים אז קדנציה קשה ומתעתעת, הובס בבחירות בידי אהוד ברק, ואז נפלו עליו פרשת המתנות ופרשת ההובלות, שהן בעצם מאותה משפחה מורחבת של ניצול המעמד לרעה.

נתניהו היה אז שבר כלי. חקירות המשטרה, הפרסומים, ההסברים לתקשורת וההתנצלויות הוציאו אותו מדעתו. אתה מצפה מכל אדם סביר, גם אם הוא לא ראש ממשלה, שלא יחזור על אותן הטעויות, שלא יסתבך עם החוק, שלא ייגע במתנה מכל סוג שהוא, שלא יריב עם המדינה על כל שקל, הטבה, או החזרי מס, כי שום דבר טוב לא יוצא מזה. שישחרר.

אתה מצפה מכל אדם סביר שלא יחזור על אותן הטעויות, שלא יסתבך עם החוק, שלא ייגע במתנה מכל סוג שהוא, שלא יריב עם המדינה על כל שקל, הטבה, או החזרי מס, כי שום דבר טוב לא יוצא מזה. שישחרר

הלוואי ויכולנו לטעון כי אלה הבעיות של נתניהו עם עצמו, אבל זה לא קורה רק בתחום בלפור. הסיפור האישיותי של נתניהו מקרין על מדינה שלמה וקובע את פניה, את גורלה, את העיצוב הפנימי שלה, את הרכב הממשלה שלה ומינויי השרים, את סדר היום. אנחנו מערערים כאן מערכות שלמות, משסים רשות ברשות, ציבור בציבור.

ישראל נגררה לשלוש מערכות בחירות וגם עכשיו הקימה ממשלה בעייתית ולא ממש יציבה רק בגלל כתב האישום של נתניהו והניסיון לחמוק מבית המשפט דרך הקלפי וחוקים צרפתיים בכנסת. ההרפתקה הזו עלתה לנו מיליארדים רבים. מה זה לעומת עוד מיליון שקל שנתניהו דורש במסגרת פטור ממס?

האם גם הסיפוח הוא חלק מהמשחק הזה? לא חושב. השבוע היה לי ויכוח עם פעילים באוהל הריבונות שהקימו המתנחלים מול משרד ראש הממשלה. הם טענו כי הכול אחיזת עיניים – נתניהו לא באמת רוצה את הריבונות ועושה את הכול רק כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית מהבעיות המשפטיות שלו. אני אמרתי שהוא כן רוצה ריבונות דווקא בגלל המשפט שלו, כדי שלא ייזכר בתולדות המדינה רק כמי שהיה ראש הממשלה הראשון שעמד לדין בתיק פלילי, מחולק לשלושה סעיפים חמורים.

נתניהו רוצה ריבונות דווקא בגלל המשפט שלו, כדי שלא ייזכר בתולדות המדינה רק כמי שהיה ראש הממשלה הראשון שעמד לדין בתיק פלילי, מחולק לשלושה סעיפים חמורים

לפעמים אני שואל את מקורבי נתניהו – אלו שמכירים אותו היטב, מי שראו אותו ברגעי המצוקה ויצאו מעולפים מהיכולת שלו לשמור על קור רוח כאשר העולם כמעט מתמוטט סביבו, לקבל החלטות קשות בזמן משבר, ליצור ספינים אפקטיביים ולהפוך הלכי רוח, להתעמק בספרי הגות ואוטוביוגרפיות גם כאשר הכול רועש וגועש; אני שואל אותם איך זה מתכתב עם האיש שלוקח מתנות מארנון מילצ'ן, סוחב 11 מזוודות במטוס לנסיעה של יומיים וחצי לליסבון ונאלץ לריב עם כל העולם על חמגשיות של אוכל.

התשובה הולכת בדרך כלל ככה: בהתחלה הם מסבירים שהכול שקרים, לא היה ולא נברא; אחר כך הם מנסים להסביר את ההיגיון בכל אירוע או מעשה שנוי במחלוקת כזה; בסוף הם מודים שאין להם באמת הסבר, ויש כאן באג, גזירת גורל, שריטה קבועה ואימננטית אופיינית למדי אצל מנהיגים גדולים, גם בעם היהודי מימי התנ"ך ועד ימינו. שריטה קבועה על חשבוננו, כמובן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
23
למה מגיע לו הטבות בכלל .הוא לא ראש ממשלה, הוא עבריין סידרתי .ההפך צריך לחלט את רכושו שהוא ברובו רכושנו והוא עדיין לא הואיל בטובו להצהיר על הונו.https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-... המשך קריאה

למה מגיע לו הטבות בכלל .הוא לא ראש ממשלה, הוא עבריין סידרתי .ההפך צריך לחלט את רכושו שהוא ברובו רכושנו והוא עדיין לא הואיל בטובו להצהיר על הונו.https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5221827,00.html
זה מה שהוא צריך לקבל ואף יותר. אבל זה לא יקרה כי במדינה שלנו מגדלים ומרוממים מושחתים.

עדיין לא משווה אותו לדיקטטור הרומני וכמובן לא מאחל לו את סופו וסוף רעיתו. אבל התנהגות משפחת נתניהו, קרובה מאד לדוגמה הרומנית. "אדוני רוה"מ פנה את מקומך ולך הביתה. הייתה כאן יותר מדי זמן... המשך קריאה

עדיין לא משווה אותו לדיקטטור הרומני וכמובן לא מאחל לו את סופו וסוף רעיתו. אבל התנהגות משפחת נתניהו, קרובה מאד לדוגמה הרומנית. "אדוני רוה"מ פנה את מקומך ולך הביתה. הייתה כאן יותר מדי זמן. נקעה נפשינו"

רק הפתרון הרומי יועיל כאן... רק משפט ועונש נוסח צ'אושסקו וחלאתו לנוצה... לנו יש את הפסיכופתית והגנבה שלנו עם יורש העצירות שלהם, להלן "יל"ז" - בן תשפוכת אסלת המטוס... ויחד עם כל גרורותיה... המשך קריאה

רק הפתרון הרומי יועיל כאן… רק משפט ועונש נוסח צ'אושסקו וחלאתו לנוצה… לנו יש את הפסיכופתית והגנבה שלנו עם יורש העצירות שלהם, להלן "יל"ז" – בן תשפוכת אסלת המטוס… ויחד עם כל גרורותיהם ומערכות השלטון שהרסו והרקיבו עד יסוד, עם המיליציות של אוחצ'נה וכל המגפה השחורה לצדו… כי אין גועליציה הרי ללא עוכרי ישראל ומתנגדי הציונות…. מחלאות חב""ד וזבל המשיח שלהם ועד הזומביביסטים עצמם… כת חדשה נולדה בישראל… ישרעהל… ISRAHELL
אז כאמור, ללא הפתרון הרומני – אין לנו עתיד ואין לנו גאולה…. גם כך הכל כמעט רקוב ומזוהם כאן… השחתנו ורצחנו גם אומות רחוקות בעולם… כל רוצח, סוחר סמים או יהלומים… כל טינופת קיומית, משתמש בנשק המזוהם שמוכרת ישרעהל… והבונוסים השמנים + הקופונים הולכים אתם יודעים לאן… כולל יצוא התעשיות הלאומיות (לאומניות קלגסיות!) של מדינת ישראל …. ה-כ-ל הולך לכיס שלו ושלהם… של כנופיית הרקובים של ה-KKK על מדינה שנאבקת על צמיחתה והתבססותה בין עמי האזור והאנושות… אז ביבהו החליט להפוך גם אותנו למדינת פשע, בדיוק בדמותו… הנורמות שהוא מתאמץ להשריש… כבר מזמן הושרשו! היהודי-ישרעהלי המצוי והבאסטיונר. ממחנה יהודה או הכרמל… הזבל הטיפוסי של מעריצי ביב הביבים. מה אכפת להם?!… תן להם קצת להרוויח, תן להם לרמות קצת ולרצוח בלי להתבלבל… תן להם איזו מלחמונת, זרוק להם איזה ערבי או שניים להתעלל בו… איזה תינוק ערבי להצית באש וכו'… וכווווולם פה מבסוטים טיכו… מתים על מלך המשיח שלהם ועל הפסיכופתית שלו… על של עבדים ושפחות… לא עם בכלל… אסופה של ערב רב לאורך דורות… פסולת גנטית רעילה של מה שהיה פעם עם וכעת הפך למגפה מזוהמת ושחורה…
אז איך נצליח בכלל להיפטר מהזוועה הזאת?!… הארץ והמדינה חולות בהמצב סופני כמעט… רק הפתרון הרומני יעזור לנו כאן… אך ורק!!!
אך לא אכלנו כנראה מספיק חרא עדיין… עם מטומטם בור טיפש ונחשל עם חלאת יהוה אלילוהיו, כהנא, גולדשטיין ובן גביר גם…
העם המובחרא בארץ המובתחת – זה מה שאנחנו!

אין גאונות ואין שריטות, יש ניצול מחפיר של מעמד. אין שום חסמים מוסריים או נורמטיביים והסביבה הקרובה של יועצים למיניהם שעצתם פרנסתם וחרדתם לכיסם גדולה בהרבה מחרדתם לקיומו של עם ישראל, כל ... המשך קריאה

אין גאונות ואין שריטות, יש ניצול מחפיר של מעמד. אין שום חסמים מוסריים או נורמטיביים והסביבה הקרובה של יועצים למיניהם שעצתם פרנסתם וחרדתם לכיסם גדולה בהרבה מחרדתם לקיומו של עם ישראל, כל אלה מייצרים נורמה התנהגותית שבגללה 30% מראשי ערים בישראל כבר ביקרו ב 433 ומספר מבהיל של שרים גם הוא לא פסח על ביקורים במקום זה. השחתת מידות , תאוות בצע והעדפת אינטרסים אישיים על פני אינטרסים לאומיים הם "הדבר הנוסף" שנתניהו הביא לבלפור. אין גאונות, יש הססנות, יש קבלת החלטות בדקה התשעים תחת לחצים של קבוצות אינטרסנטים ללא הכנת שעורי בית וללא חוות דעת של מומחים בעלי מקצוע. הגאונות מתקיימת אך ורק בראשם של חסידים שוטים שנהנים ממנעמי הממשל או מליטופי אגו . אם לזה יקרא גאונות אז אין ספק שעדיף שאדם מן השורה יעמוד בראש המדינה, צנוע, ענו ומלא חרדה לנוכח המשימה שהונחה על כתפיו, אדם שיבחר וישתף את הטובים שבחבורה על בסיס מקצועי ולא על בסיס של נאמנות אישית . זו הנוסחה ליציאה ממשבר שמוצג ומופץ כמשבר זהויות ודרישות לתיקון עוולות היסטוריות ולא היא! הסתה פרועה של איש כנגד רעהו היא הכלי העיקרי של "הגאון" ועל כך נאמר עוד גאון כזה ואבדנו.

היה ראש ממשלה אחר, אשר - לטענת רבים - ביצע התנתקות, רק בכדי להתחמק מחקירות נגדו. מישהו התבטא אז כי "כעומק החקירה, כך עומק הנסיגה" ומישהו אחר אמר ש"עכשיו צריך לשמור עליו כמו על אתרוג". ב... המשך קריאה

היה ראש ממשלה אחר, אשר – לטענת רבים – ביצע התנתקות, רק בכדי להתחמק מחקירות נגדו. מישהו התבטא אז כי "כעומק החקירה, כך עומק הנסיגה" ומישהו אחר אמר ש"עכשיו צריך לשמור עליו כמו על אתרוג". ביבי לא עשה – אם אכן עשה – דברים הגרועים מאלו של שרון, ברק או פרס בכל הנוגע לרדיפת כיבודים, מתנות וסיקור אוהד. במקרה שלו, קודם סימנו את המטרה – סילוק נתניהו, ורק אחר כך החלו לחפש, שלא לומר לייצר את החץ שאותו צריך לירות אל המטרה הזאת.

יופי של כתבה ובאמת לאורך ההיסטוריה היו הרבה מנהיגים גאונים ככל שהיו שסיימו את תפקידם בבושת פנים ובגרימת נזק לאלפים ממדינתם ונזק לאטורך הדורות הכוח משחית ומסנוור את בני האדם . חכן יש לעש... המשך קריאה

יופי של כתבה ובאמת לאורך ההיסטוריה היו הרבה מנהיגים גאונים ככל שהיו שסיימו את תפקידם בבושת פנים ובגרימת נזק לאלפים ממדינתם ונזק לאטורך הדורות הכוח משחית ומסנוור את בני האדם . חכן יש לעשות כמו האמריקאים לא יותר משתי קדנציות . כך לאפשר למנהיג הדגול ככל שיהיה לפרוש בכבוד לםני שישתגע יושחת וישחית בגלל עודף הכוח וההשתכרות מכוחו . הלוואי ועמנו היה מעורה יותר בהיסטוריה של המנהיגים בכלל וגם של מנהיגי העם היהודי עוד מימים עברו. צר לי שהעם הזה לא מתייחס לעיובדות אלא רק ובעיקר לאמוציות . העם הזה נוה כמו עדר כבשים ללא מחשבה וללא התייחסות למציאות מוסת ומסית . כואב מאד מאד מה נהייה מאתנו . אני בת 79 ומסתכלת בחלחלה בדאגה ובכאב רב איך איך השלטון מעוד בורות מוריד את ההשקעה בחינוך ובמדע המורים לומדים בכל מיני מכללות ובתי ספר שלהתקבל אליהם בקושי צריך בגרות וכך הם מנציחים בורות התייחסות וגישה אמוצינאלית במקום מדעית וספקנית . התוצאה שהפער בין ישראל השניה אם יש כזו אני יותר הייתי אומרת הפער בין העשירים והעניים או מעמד הבייניים גדל ןמחמיר . בעוד שילדי העשירים מקבלים העשרה ומורים פרטיים חוגים מדעיים דחיפה לדעת וללמוד ילדי המעמד הנבינוני והנמוך יותר מקבלים דחיהפ לאופנות מתחלפות טיק טוק טלפונים יקרים שעות מסך אין סופיות . משפחות והורים שמקדמים רדידות תלישות וחו8סר ערך לערכי הרוח תוך דגש על חומריות ואופנה חולםת . כואב כואב . יש לנו עם נהדר אך מוסת . קבותות של אנשים הזויים שמקבלות גיבוי מהשלטוטן . כי שלטון כזה מקדם בורות ואמוצינוליות רדודה מהסיבה הפשוטה . קל יותר לשלוט על אנשים שרצים כמו עדר עוור שלא שואל שאלות ולא מנתייחס לעובדות.

מזה חשוב השריטה של ביבי מה שכן חשוב זה איך כל כך הרבה אנשים מוכנים למסור את נפשם עבורו למרות ואף על פי כל הדברים הללו ואזרחים שנפגעו ונמצאים במצב סוציואקונומי נמוך ופגיע איך רק חבר כנסת... המשך קריאה

מזה חשוב השריטה של ביבי מה שכן חשוב זה איך כל כך הרבה אנשים מוכנים למסור את נפשם עבורו למרות ואף על פי כל הדברים הללו ואזרחים שנפגעו ונמצאים במצב סוציואקונומי נמוך ופגיע
איך רק חבר כנסת אחד מצא לנכון לקום ולצאת נגדו וכל האחרים חסרי מוסר ויש רק צדיק אחד בסדום
לא הזכרת את כל המליונים שמחלק לחרדים לפני בחירות כדי לקנות אותם
הכסף מסנוור את עינייהם העיקר שהם מצהירים על אמונתם איפה היא? אין בה אלא אחיזת עיניים פרזיטים וכפוי טובה
לא תורמים למדינה עלוקות לא נעים אבל לא מפליא אותי שבעולם רואים בנו את התכונות השליליות הללו

כאזרח משלם מיסים מספיק לי לדעת שאלוביץ קיבל הטבות במאות מליונים תוך כדי שיש לו גישה ישירה לדיוני משרד התקשורת בחסות נתניהו. מה היה בדיוק כשהכניס אותו בדלת האחורית של בלפור? בתיק צוללות... המשך קריאה

כאזרח משלם מיסים מספיק לי לדעת שאלוביץ קיבל הטבות במאות מליונים תוך כדי שיש לו גישה ישירה לדיוני משרד התקשורת בחסות נתניהו. מה היה בדיוק כשהכניס אותו בדלת האחורית של בלפור? בתיק צוללות איש סודו העוד קיבל מליונים בעמלות תןך כדי שביבי דוחף לנו בכל הכח 3 צוללות מיותרות וכלי שיט במחיר מופקע. אם זו לא שחיתות אז מהי שחיתות?

חבר יקר ! כל היתרונות שמינית על ראש ממשלה לא שוות אגורה שחוקה ! היות שראש ממשלה חייב לתת דוגמא אישית ! ולא קטנוניות שפלה ! כבוד השופט מר אליקים רובינשטין ! חנן אותו בענין המתנות לפני 20... המשך קריאה

חבר יקר !
כל היתרונות שמינית על ראש ממשלה לא שוות אגורה שחוקה !
היות שראש ממשלה חייב לתת דוגמא אישית !
ולא קטנוניות שפלה !
כבוד השופט מר אליקים רובינשטין !
חנן אותו בענין המתנות לפני 20 שנה !
ובטוחני שהחנינה הזו מדירה שינה על הטעות האיומה שהוא עשה !
אדם שהיה סוכן רהיטים של חברת רים !
הגיע לאן שהגיע בדרך קלוקלת של טריקים ושטיקים עד מתי?

אין במעשיו הטובים מחילה על זילות התנהגותו הקטנונית, המשפילה את כל בוחריו ומורידה אותם לרמת נתינים החייבים לקבל כל שגיונותיו, כאילו היו בממלכתו הפרטית. אנו , תושבי המדינה, מצפים ממנו לה... המשך קריאה

אין במעשיו הטובים מחילה על זילות התנהגותו הקטנונית, המשפילה את כל בוחריו ומורידה אותם לרמת נתינים החייבים לקבל כל שגיונותיו, כאילו היו בממלכתו הפרטית.
אנו , תושבי המדינה, מצפים ממנו להתנהגות אצילית, מכובדת ולא התנהגות חזירית וקטנונית בענינים שהוזכרו כאן.

חפש את האשה ! ברגע שנדע איך האופה והשחקנית המהוללת מחזיקה אותו במשהו שנמצא במרכז הגוף - נבין ה כ ל . בן אדם (?) שלא היתה לו שום בעיה להתגרש פעמים ולבגוד מיד בשלישית , קרוב לודאי שהיה נ... המשך קריאה

חפש את האשה ! ברגע שנדע איך האופה והשחקנית המהוללת מחזיקה אותו במשהו שנמצא במרכז הגוף – נבין ה כ ל . בן אדם (?) שלא היתה לו שום בעיה להתגרש פעמים ולבגוד מיד בשלישית , קרוב לודאי שהיה נפטר גם מהאחרונה. היא עשתה לו כבר מספיק בושות באוקראינה, בטיסה ששכחו להכריז על נוכחותה , ובודאי בהקלטת הצריחות של ה פ ס י כ ו ל ו ג י ת . לדעתי, ראש הממשלה שלנו כבר איבד מזמן את הצפון.

עוד 878 מילים ו-23 תגובות
סגירה