בקרוב יתרחש רצח של מפגין בישראל

צילום מסך מסרטון של אורן זיו על מעצר הנהג ששעט לתוך קבוצת מפגינים בבלפור
צילום מסך מסרטון של אורן זיו על מעצר הנהג ששעט לתוך קבוצת מפגינים בבלפור

בקרוב יתרחש רצח בישראל. הרצח יהיה רצח של מפגין. בניגוד למה שחושבים זה לא יהיה רצח ספונטני, זה לא יהיה רצח בשל קינטור, זה לא יהיה רצח בלהט ההפגנה והתלהטות היצרים אלא זה יהיה רצח שמקורו בהסתה ובתעמולה בלתי פוסקת נגד מפגינים ומוחים. עוד שלב, אחד האחרונים, בדרך לשלטון יחיד.

בקרוב יתרחש רצח בישראל. הרצח יהיה רצח של מפגין. בניגוד למה שחושבים זה לא יהיה רצח ספונטני, זה לא יהיה רצח בשל קינטור, זה לא יהיה רצח בלהט ההפגנה והתלהטות היצרים

בקרוב יתרחש רצח של מפגין בישראל משתי סיבות: הסיבה האחת, נתניהו אינו מתכוון לפנות את השלטון. לא לטובת ראש ממשלה חלופי ולא לטובת אף אחד אחר, לא לתקופה של נבצרות ולא לאף תקופה אחרת, הוא מתכוון להמשיך ולכהן כראש הממשלה. הסיבה השנייה, נתניהו איננו מתכוון לעמוד לדין פלילי, לא כעת ולא באף תקופה אחרת. הוא אינו מתכוון להשיב באופן ענייני על האישומים נגדו וזו הסיבה גם שהוא אינו טורח להכין את ההגנה המשפטית שלו – מי שלא מתכוון לעמוד לדין אין לו צורך בהגנה משפטית. ונתניהו אינו מתכוון לוותר על אף אחת מהמטרות האלה, הוא לא יסתפק באחת מהן ויתרה מכך – הוא יודע כי הוא יכול להשיג את שתיהן אז למה לו להסתפק רק באחת?

נתניהו יודע היטב שבינו ובין השגת המטרות הללו לא עומדות כעת לא הרשות המחוקקת ולא הרשות השופטת, לא מערכת אכיפת החוק ולא התקשורת. למעשה אין אף גוף או מערכת במערכת האיזונים והבלמים המשמשים בשלטון דמוקרטי, העומדים בינו לבין השגת מטרותיו. שנים שלו בשלטון שחקו את המערכות האלה עד תום והן אינן ממלאות את תפקידן. היחידים העומדים כעת בינו לבין מטרותיו הם המפגינים. היחידים המסוגלים כעת לבלום אותו הם האזרחים המפגינים נגדו ולכן נתניהו ממקד כרגע את מאמציו במפגינים.

זה החל בקטן, נתניהו סבור היה שדי במינוי אוחנה לתפקיד שר המשטרה כדי לטפל הן במשטרה והן במפגינים. אוחנה אמור היה להבהיר למשטרה למה הוא מצפה ממנה ואלה בתורם היו אמורים להבהיר זאת למפגינים.

ואכן, המעצר של אמיר השכל ומעצר מפגינים נוספים הראו בבירור לאן נושבת הרוח. אלא שהמצב הכלכלי החמור והיעדר מידה מינימלית של אחריות שלטונית הוציאה אלפים לרחובות.

השלטון הבין שאין די באוחנה לתפקיד. מרגע זה ואילך החל מסע הסתה ודה-לגיטימציה של ההפגנות ושל המפגינים, כשמכונת התעמולה, שלא היתה מביישת תעמולה של משטרים אפלים ואנטישמיים, עובדת ללא הפסקה: המפגינים הפכו בהבל פה לאנרכיסטים, לחייזרים, למפיצי מחלות, לעושים צרכים בחצרות, לסוטי מין, למבזים את סמלי השלטון. לתעמולה התגייסה אפילו שרה נתניהו שהפכה לאישה מוכה ולמוטרדת מינית – לא פחות – והסכר נפרץ. התקשורת כולה עשתה את מה שהיא עושה בשנים האחרונות: נעמדה לימינו של השליט. לא כלב שמירה של הדמוקרטיה אלא כלב שמירה על השלטון.

נתניהו יודע היטב שבינו ובין השגת המטרות הללו לא עומדות הרשות המחוקקת ולא הרשות השופטת, לא מערכת אכיפת החוק ולא התקשורת. היחידים שעומדים מולו כעת הם המפגינים, ולכן הוא ממקד בהם את מאמציו

השלטון לא הסתפק בתעמולה ארסית, בדה-לגיטימציה ובמלחמה כנגד המפגינים אלא פתח חזית נוספת בשיסוי תושבי בית שאן כנגד הקיבוצים, חזית נוספת שנועדה להסית ולהסיט. חזית שנועדה להבטיח שמה שלא יקרה בבלפור, יקרה בעזרת השם וודאי באסי. אולי משם תבוא הישועה. כלומר הרצח הבא. רצח שייתן לגיטימציה להכרזה על מצב חרום כללי. רצח שייתן לגיטימציה לשלטון מכוח תקנות חרום לתקופה בלתי מוגבלת "כדי להשיב את הסדר על כנו". רצח שיוביל לדחיית המשפט – שהרי אי אפשר בעת כזו כשראש הממשלה דואג לאזרחים לעמוד למשפט.

ואכן, תוצאות ההסתה וההסטה נשאו פרי, מפקד מחוז ירושלים קרא למפגינים שמאלנים, חיילי לה פמיליה התייצבו לדגל, ואתמול כמעט התרחש הנורא מכל – נסיון פיגוע הדריסה לכאורה, שעלול היה להגמר ברצח מפגין, בעילה לאיסור על הפגנות וכעילה להטלת מצב חרום כללי המצדיק סגר כללי, סגר שיביא בסופו של דבר להגשמת שתי המטרות הגדולות של נתניהו.

25 שנה לרצח ההוא, רצח שהיה תוצאה של הסתה פרועה ומשתלחת, רצח שהעלה את נתניהו לשלטון – ואנחנו עומדים לפתחו של רצח נוסף. אלא שהפעם המלחמה היא באזרחים. השלטון נלחם באזרחים שומרי חוק כדי להמשיך ולשלוט בכוח הזרוע, כדי לבסס שלטון יחיד.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
כבר רצחו אחד קוראים לו רחמים חברוני והשמאל רצח אותו כי הוא ימני https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEw... המשך קריאה

כבר רצחו אחד
קוראים לו רחמים חברוני
והשמאל רצח אותו כי הוא ימני
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi6vfGBz6H7AhWfhv0HHUUdD0kQFnoECBEQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.news1.co.il%2FshowTalkBack.aspx%3FdocId%3D201569%26subjectId%3D1%26talkBackId%3D989886&usg=AOvVaw3r0MFCPCD8Esxt2N1qneGI

לצערי הרב את צודקת בכל מילה! ושאפו על המאמר האמיץ והנוקב! יותר מזה ישנו אחד שקוראים לו רן כרמי שהוסיף לעצמו את ה"תואר" בוזגלו והוא מטיף לפגיעה פיזית במפגינים ועוד. הוא נחשב פסיכופט בעינ... המשך קריאה

לצערי הרב את צודקת בכל מילה! ושאפו על המאמר האמיץ והנוקב! יותר מזה ישנו אחד שקוראים לו רן כרמי שהוסיף לעצמו את ה"תואר" בוזגלו והוא מטיף לפגיעה פיזית במפגינים ועוד. הוא נחשב פסיכופט בעיני המשטרה שמכירה אותו היטב ויודעת שיש לו עשרות אלפי עוקבים, ועד הום לא נראה שממש עושים משהו כדי לעצור אותו (לפחות לא פורסם דבר והוא ממשיך בשלו).

עוד 624 מילים ו-5 תגובות
סגירה