כשאמילי עמרוסי הבינה מה קורה היום בישראל

.אמילי עמרוסי, נובמבר 2019 (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
Moshe Shai/FLASH90
.אמילי עמרוסי, נובמבר 2019

אמילי עמרוסי הולנדר כתבה פוסט מלא עלבון ופגיעה על פיטוריה מישראל היום. פיטורים ואי וודאות כלכלית ותעסוקתית ממוטטים את הבועה של הוודאות היחסית שאדם יכול לבקש לעצמו. עמרוסי דיברה על כך בהרחבה בפוסט.

עדכון לקוראים שלי/ הטור האחרון.יש סגר על הצוואר שלי. סגר על מעבר החמצן. חודש שאני נמנעת מלפרסם. במקום שבו לוחצים לי על…

Posted by ‎אמילי עמרוסי הולנדר‎ on Tuesday, January 26, 2021

אבל משום מה, לא יכולתי ממש להזדהות עם כאבה של עמרוסי. לא זכור לי שידעה להזדהות עם כאבים שלא באג'נדה שלה ולא חדרו לאזור הנוחות שהיתה בו, עד לרגע בו נשמטה הקרקע מתחת לרגליה.

אבל משום מה, לא יכולתי ממש להזדהות עם כאבה של עמרוסי. לא זכור לי שידעה להזדהות עם כאבים שלא באג'נדה שלה ולא חדרו לאזור הנוחות שהיתה בו, עד לרגע בו נשמטה הקרקע מתחת לרגליה

כך כתבתי לה בתשובה לפוסט:

ברוך בואך  אמילי למקום בו נמצאים מאות אלפי א.נשים. חלקם לפני הקורונה וחלקם הגדול מיום כניסתה לחיינו.

המצב של אי ודאות כלכלית ותעסוקתית הוא קשה ביותר. במיוחד כשעל הכתפיים רובצת משפחה והדאגה לעצמנו וליקירנו, ובבנק רובצים חובות, משכנתה ואוברדרפט.

פתאום, כשנתקלים במערכת אטומה, ביחס מזלזל של פקידי הבנק ובביורוקרטיה שעושה מאיתנו צחוק ומפרקת באחת את חיינו, מבינים מה זה להיות חסרי חשיבות.

איך שרה אתי אנקרי בשירה? "יש כמוני מיליונים, לא שווים פרוטה".

במידה רבה אמילי, זה העולם האמיתי. זה העולם שמציאות שלטונית, שלא רואה בעיניים את המיליונים עליהם מדברת אנקרי, יצרה גם לאחת כמוך. ואני יודעת מה אני מדברת. גם אני  ובן זוגי היינו שם בגדול. עם שלושה ילדים וחובות עד צוואר, הלופתים אותנו בעזרת עורכי דין עם רצח בעיניים ומוסדות פיננסיים שעושים תספורות למיליארדרים. אבל מאיתנו ושכמותנו הם רוצים הכל כולל הכל ולא משנה מה המחיר. נכונים להרוס לנו ולילדינו את החיים, כי חוב זה חוב.

בכנות אומר לך שאני אינני מחסידותייך. תמיד חשבתי שאת מאוד רגישה לצד אחד ואטומה למי שמפריע לך בסיפור שאת מעדיפה להיות בו. אבל לאף אחד לא מגיע שיבעטו בו ככה בקור ובאלימות. זו אלימות לשמה.

במידה רבה זה העולם האמיתי. זה העולם שמציאות שלטונית יצרה גם לאחת כמוך. ואני יודעת מה אני מדברת. גם אני ובן זוגי היינו שם בגדול. עם 3 ילדים וחובות עד צוואר, הלופתים בעזרת עורכי דין עם רצח בעיניים

זו הארנה שלנו אמילי. ארנה ליברטיאנית כלכלית שלא סופרת את מי שלא יכול, שלא סופרת א.נשים רגילים. היא סופרת רק סקטורים שתומכים בהנצחת שלטון נתניהו: משפחת נתניהו, מקורביה הפוליטיים והעיסקיים, הון שלטון, מתנחלים ופוליטיקאים חרדים שמחזיקים את השלטון בגרון.

הארנה הפוליטית, שמנהלת אותנו כבר שנים, שיווקה בחינם ולכל אחד ואחת באמצעות ישראל היום, מציאות מעוותת למטרותיה, המריעה לביבי ולימין שעשו שמות בחברה ובכלכלה, שיעבדו את המציאות לטובת ביבי והכל בחסות מיליארדר ששפך כסף כדי להפוך את מדינת ישראל ללא דמוקרטית. לאוונגליסטית הזויה. למנוהלת בידי חשוד בפלילים ושחיתות.

מיליארדר ששפך כסף להאדרת שמו של החשוד בפלילים, כשהוא מתרווח בערב בסלון ביתו "המט ליפול", המוחזק בכספי נתיניו הכפופים. חמגשיות הכסף שהגיעו מהשף מוגשות בידי עובדת רועדת מפחד בעוד הוא מעשן סיגרים, שכל אחד מהם בגובה של קיצבה של נכה, אמא חד הורית, משפחה עניה, ניצולי שואה זקנים ועוד שקופים כאלו.

כל מערכת ישראל היום היא לדעתי חלק מתעשיה מרושעת וצינית השוטפת את מוחם של המשוכנעים שאין בילתו ואני לא מדברת על אלוהים. מי שאני מדברת עליו השאיר מזמן אבק לאלוהים והותיר אותו מאחור.

אני חושבת שאת צריכה להודות לאלוהים שלך שנפלטת מתעשיית הפייק, המגבה את הרשע שרוחש לדעתי במערכת של ישראל היום ולטהר את נשמתך ממנה. להביט סביבך ולהיווכח, למשל, שהערבי המתוק הוא לא רק החשמלאי שתולה לך נברשת אלא הפלסטינים הלא מתוקים, המשוועים לשכר יומי – כמוך!

אבל הפלסטינים האלה עומדים במחסומים צפופים, גדושי בני אדם, מחפשים את היומית שלהם כבר לפני ארבע בבוקר, בדרך לעבודה בישראל. או אלו שמתנחלים פורצים להם לבתים ומפחידים להם את הילדים והמשפחה. או מתעמרים ברועה עדר העיזים והורגים גדי שרק נולד. או שורפים עצי זיתים של פלסטינים או את המשפחה על פעוטיה.

זו הארנה הפוליטית המנהלת אותנו ששיווקה בחינם ולכולם, באמצעות ישראל היום, מציאות מעוותת, המריעה לביבי ולימין שעשו שמות בחברה ובכלכלה, והכל בחסות מיליארדר ששפך כסף על הפיכת ישראל ללא דמוקרטית

ויש את הערבים, הדרוזים ומיעוטים בחברה הישראלית שהפכו סוג ב' ואולי פחות בגלל חוק הלאום. הומואים שניטלה מהם הזכות להורות, בין היתר בידי שר משפטים מהליכוד, הומו, שזכה בנוחות בזכות להורות, בגלל שקודם לא היה משת"פ פוליטי שיהרוס לכמותו.

עובדים זרים ופליטים המבקשים מקלט שהפכו "סרטן בגוף האומה", פעילה דרום תל אביבית שמתכננת להכניס שברי זכוכית לגן המשחקים של ילדי פליטים ועובדים זרים כדי שיפצעו, וזוכה לתמיכה מח"כ סמוטריץ',  אינספור א.נשים שנרמסים תחת מערכות בירוקרטיות מתעללות וחסרות היגיון ומשרדי עורכי דין שהפכו הוצאה לפועל, שתנין רעב הוא פראייר לידם.

אבל מי כן הפכו לבעיה במציאות האופטימלית של ישראל היום?  לוחמי צדק וזכויות אדם שהפכו סמולנים מתועבים וסכנה למדינה. סתם אנשים שלא שייכים לצד הימני של המפה הפוליטית. בתי משפט עם שופטים המפעילים קצת אקטיביזם שיפוטי, שעושה צדק תקדימי ולא נצמדים בכוח לחוק היבש, משום שהם מבינים שאנו לא יכולים להשתעבד לשמרנות מקובעת כמו שאיילת שקד שאפה לעשות. אותה איילת שקד, שרת המשפטים שפעלה יחד עם חברה הטוב אפי נווה שסרחונו ועבריינותו נחשפה באחת.

לפני שפיטרו אותך אמילי, אינספור א.נשים איבדו את עבודתם ולא יודעים מה יהיה מחר, כי הסגר מתנהל על פי הגחמות של נתניהו שסותם את הפה מול חרדים שמנהלים את המציאות כאילו הם היו הריבון ומעלים את אחוזי התחלואה והמוות באופן אקספוננציאלי. איך מתארים את זה בישראל היום? כישלון? אטימות? לא נראה לי. אולי ההפך.

מזכירה לך מי הפטרון של ישראל היום. אמנם לא יפה לדבר סרה במת אבל המת הזה אחראי לדעתי לחדירה ברוטלית לחיים שלנו. הוא אמר: ישראל לא חייבת להיות דמוקרטית. זה לא מה שאמרו בתנ"ך"

הוא מימן ואלמנתו תמשיך לממן את החינמון המגמתי שעבדת בו ונהנית מהמטריה הכלכלית והתעסוקתית הנוחה (לעדותך) שהעניק לך במשך שנים רבות.

לפני שפיטרו אותך אמילי, אינספור א.נשים איבדו את עבודתם ופוחדים מהמחר, כי הסגר מתנהל עפ"י גחמות נתניהו ששותק מול החרדים. איך מתארים את זה בישראל היום? כישלון? אטימות? לא נראה לי. אולי ההפך

כאשת תקשורת את בוודאי יכולה להבין מה גדולה חשיבותה של תקשורת חושפת, חוקרת, מבררת ומגישה לצופים סיפורים המעוררים ביקורת, חשיבה והבנת המציאות. האם את מכירה את הסיפור על מה שעשה הפטרון של ישראל היום בערוץ 10? הלחץ שהפעיל על רון לאודר הבעלים כדי למנוע תחקיר אודותיו? כפיית התנצלות שבעקבותיה התפטרו העורכים?

אם לא, אנא קראי בלינקים שצרפתי ותביני אצל מי עבדת. למה את לא צריכה לחכות מהעיתון לשום אמפתיה, סימפטיה ואכפתיות. כמו שהעיתון שבו עבדת לא ידע לגלות רגשות כאלו לאחרים, למעט למשפחת נתניהו. כמו שהעיתון שבו עבדת ידע להתעלם מכל מה שקורה כאן במדינה, לנוחיות הבועה שיצר לחובבי המסרים המגמתיים והמסולפים של החינמון ישראל היום.

אין ארוחות חינם אמר נתניהו. מזל שלא אמר שאין מתנות חינם. זה אפילו לא מצחיק. אבל את המתנות שקיבל נתניהו, כולם משלמים ועכשיו גם את.

תאמרי ודאי: מה לי ולזאת? כתפי הצרות והנשיות נושאות במאמץ רב את חיי ולא אני קובעת את המציאות, את מה שקורה שם בבלפור ובלשכת רה"מ. אבל אמילי, את היית חלק מתעשיית התעמולה של כל העסק הזה. כתבת להמונים שקראו אותך בישראל היום. סירבת לראות כמה וכמה דברים שזעקו לשמים כי הם לא ה-cup of tea שלך. היתרון במצב הנוכחי זה שהוא פוקח עיניים ומחדד את מה שלא רוצים לראות בשיגרה.

אני מאחלת לך שיהיה טוב לך, לכולנו. שתיפלי על רגליך, תתייצבי ותמצאי את דרכך. אני גם בטוחה שתסתדרי מהר למדי. מניסיון, אפשר לחשב מסלול מחדש ולצאת מהצרות. זה קשה, לפעמים נראה בלתי אפשרי אבל אפשר.

תאמרי ודאי: מה לי ולזאת? כתפי הצרות והנשיות נושאות במאמץ רב את חיי ולא אני קובעת את המציאות, את מה שקורה שם בבלפור ובלשכת רה"מ. אבל אמילי, את היית חלק מתעשיית התעמולה של כל העסק הזה

אני מקווה בכל ליבי, שכשתמצאי את העבודה הבאה שלך וחרדותייך ינמיכו גובה, עינייך יפקחו לראות את מה שלא הטבת לראות עד כה.

שיהיה לך בהצלחה.

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
גילה יקרה, בלשון חדה ובהירה היטבת לתאר: את המציאות המדומה, שלא לומר - השקרית, בה חיה אמילי ערוסי עד לפיטוריה, את תרומתה לתעשיית השקר והעוולות של מה שהיא ראתה בו בית והתגלה כבית בובות ח... המשך קריאה

גילה יקרה, בלשון חדה ובהירה היטבת לתאר: את המציאות המדומה, שלא לומר – השקרית, בה חיה אמילי ערוסי עד לפיטוריה, את תרומתה לתעשיית השקר והעוולות של מה שהיא ראתה בו בית והתגלה כבית בובות חסרות לב, את רגישותה הסלקטיבית לשרירות לב ואכזריות המתעוררת רק כשאלה באים לפיתחה.
ישראל היום, ישראל איום.

התחלתי לקרוא, מזדהה עם כל מילה. המשכתי לקרוא והינה גידופים על מגזר שלם, ללא אבחנה. אני משתייכת לציבור החרדי, ומצרה על כך שההכפשות וההכללות מחלחלות גם לאנשים אינטליגנטים כמוך.
עוד 1,193 מילים ו-3 תגובות
סגירה