אני הפלתי גפרור לתוך חבית דלק? רק העליתי תהייה אקדמית

אבישי בן-חיים (צילום: פלאש90)
פלאש90
אבישי בן-חיים

כדרכו, אבישי בן חיים זרק אתמול עוד גפרור "מקרי" לתוך חבית דלק "מקרית", והבעיר תבערה בדיבור הפוליטי בישראל: הוא הפנה זרקור לעובדה שיו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ אינם הורים לילדים. הוא הוסיף דיסקליימר:

"אני לא כותב את זה בביקורת חלילה, אלא כהצבעה על התפתחות סוציו פוליטית מרתקת".

חלילה לא ביקורת! בן חיים "רק" פיזר קצת רעל סקסיסטי ומאצ'ואיסטי כדי להתסיס את ה"בייס" של המחנה, לטפח קצת את רגשי העליונות על הורוביץ ומיכאלי, ובמשתמע על המחנה היריב. ועל הדרך הגניב הומופוביה מרומזת.

האיתות נקלט: מחנה השמאל לא גברי, פוטנטי וסטרייטי כמו הימין. "הסקרן האינטלקטואלי" שלנו עורר את הגיחוך והזלזול השמרניים כלפי החילונים / שמאלנים / עירוניים המוזרים האלה. הגייז, או אלה שמנהלות זוגיות בדירות נפרדות ומדברות בלשון נקבה, ואלה שמגדלים כלבים וחתולים במקום את דור החיילים הבא. הבערת תבערת שנאה, ביודעין, ועכשיו אתה משלם כי חשפנו אותך. ועוד נחשוף את כל הרמיזות המסיתות שלך.

האיתות נקלט: מחנה השמאל לא גברי, פוטנטי וסטרייטי כמו הימין. "הסקרן האינטלקטואלי" שלנו עורר את הגיחוך והזלזול השמרניים  והבעיר את תבערת השנאה, ביודעין

זו אחת משיטות התעמולה החמקניות של תועמלני האלט-רייט (בגירסה הפופוליסטית המעונבת), כשהם רוצים לרמוז משהו גזעני / מיזוגני / ריאקציוני אחר: זורקים רמיזה ומוסיפים:

"אני לא מכליל ולא אומר שזה רע, רק מעלה שאלות! רק סקרן!".

הדובר מערוץ 13 יודע את מלאכתו נאמנה. הוא הפריח לאוויר שאלה מיתממת שהיא פשוט השתלחות מיזוגנית כלפי מיכאלי, והשתלחות הומופובית כלפי הורוביץ. כמו שכבר כתבתי, זאת שיטה ידועה של האלט רייט: "משרוקית כלבים", וכבר דיברתי עליה בעבר.

הדובר רומז, קהל היעד הבין את הקריצה, אבל לו עצמו שמורה היכולת להתכחש (plausible deniability). חוגי המרכז הפוליטי לא מבינים בהכרח, אבל השמאל, היריב האידיאולוגי המודע, הבין והתרגז. בצעד הבא, התועמלן מתקרבן: למה תוקפים אותי? לחלופין הוא יכול לגחך על האמוציונליות ודלות הטיעונים (כביכול) של הצד השני, להציג אותו באופן שקרי כאלים.

גם ה"גאסלייטינג" המתוכנן הזה (במובן הרחב יותר, של הצגת היריב כמטורף או נלעג) נלקח הישר מחוברת ההדרכה של האלט רייט האמריקאי. השטיק הזה מאפיין יותר את ז'אנר גלית דיסטל אטבריאן, שעיקרו התגרות והתרסה ישירות בנוסח:

"רגע בואו נפתח לדיון את כל הרעיון הלעוס הזה של שיוויון בין בני האדם: האם ייתכן שיש גזעים, עמים, דתות, תרבויות ומגדרים שנעלים ועליונים על אחרים? אה, הברנז'ה השמאלנית לא תיתן לנו לדבר על זה. הם דוגמטיים ואלימים".

אילו הייתי סרקסטי הייתי אומר שהוא מעלה הילוך כי יצא שגלית דיסטל משוריינת בליכוד והוא לא.

הגבר היהודי האשכנזי יותר אינטליגנטי מ 80% מהאוכלוסייה האנושית.המשפט הזה הוא גם עובדה אמפירית וגם אמת שאסור לכתוב…

Posted by Galit Distal Atbaryan on Wednesday, January 9, 2019

דוקטור, אתה לא עובד עליי. אני מכיר את הימין החדש הזה על גילגוליו מגיל עשר ומהעין שלי לא תחמוק. מר בן חיים. מוטי קירשנבאום, שטיפח אותך בערוץ 10, היה מתבייש בך.

נדב אלגזי עוקב אחרי הימין החדש זה כמה שנים, מאז שהיה קשור לחוגים הניאו-שמרניים או פעל בתוכם, וראה את המהפך המבעית לימין הפופוליסטי החדש. את ניצול הפרצות בחוק ובשיח הפוליטי-תרבותי. שואף להעלות את המודעות בציבור הדמוקרטי הרחב לסכנה, ולחשוף את דרכי הפעולה של החוגים הללו שפעלו לגמרי מתחת לרדאר שנים ארוכות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
שלום נדב ולמה שלא תנסה להסתכל על דבריו בצורה פשוטה כמביא לתשומת ליבנו את השתייכותם הסוציולוגית וכמובן החילונית של ראשי מפלגות השמאל. האם אין פרשנים ועיתונאים רבים שמציינים כל מיני עובד... המשך קריאה

שלום נדב
ולמה שלא תנסה להסתכל על דבריו בצורה פשוטה כמביא לתשומת ליבנו את השתייכותם הסוציולוגית וכמובן החילונית של ראשי מפלגות השמאל. האם אין פרשנים ועיתונאים רבים שמציינים כל מיני עובדות לגבי קהלים אחרים במדינת ישראל??
האם יתכן שכל ההסתכלות שלך והתגובה שלך לבן חיים נובעת מפוזיציה מאוד ברורה, ומדעה קדומה כלפיו על היותו "חשוך" ושייך למחנה הפרמיטיבי? כך זה נראה מהשימוש הרב, המזלזל והמכוער במילים "המופוב" "מיזוגן" , "תעמולה" ועוד ועוד.
איני מכיר אותך, אך נראה שגם אתה לא "מתקדם" ו"נאור" כל כך. אתה מלא בדעות קדומות, בהדבקת "טייטלים" וכינויי גנאי למי שלא חושב כמוך. בקיצור לא נאור, לא פתוח, לא פלורליסט, וודאי לא מוכן לשמוע דעות מעט שונות. בהצלחה לך.

עוד 403 מילים ו-1 תגובות
סגירה