צו שמונה להצלת המדינה

נתניהו אומר לתושבת קריית שמונה שמצביעה לליכוד כי היא משעממת, צילום מסך מכתבה ב"כאן".
נתניהו אומר לתושבת קריית שמונה שמצביעה לליכוד כי היא משעממת, צילום מסך מכתבה ב"כאן".

לעתים אתה צופה בסרט ואומר לעצמך: אם זה הסרט, אני לא אשרוד סרט המשך. גם אם תיפול הכרעה במערכת הבחירות הקרובה וגם אם תהיה מערכת בחירות נוספת בקרוב, כל מערכת בחירות היא מלחמת קיום בפני עצמה. האנשים שישארו בבית ולא ירתמו למאבק למען השינוי – ישאירו אותנו באפלה.

כמה מילים לתומכי נתניהו

אפשר להציע לתומכי נתניהו להניח לצלקות העבר ולהתבונן ביחד קדימה. המציאות השתנתה וראינו שנושאים פנימיים כמו בריאות, חינוך וסביבה לא פחות חשובים וקריטיים מנושאים הקשורים למדיניות חוץ וביטחון. את הנושאים האלו נתניהו וחבריו בליכוד הזניחו לאורך שנים והתוצאות לפנינו.

המציאות השתנתה. נושאים פנימיים כבריאות, חינוך וסביבה לא פחות חשובים וקריטיים מנושאי מדיניות חוץ וביטחון. את הנושאים האלו נתניהו וחבריו בליכוד הזניחו לאורך שנים

נכון, נתניהו דאג שיהיו חיסונים, אולם זה מה שהיה אמור לעשות כראש הממשלה. זו לא סיבה לתודה מיוחדת. נתניהו לא סחב את משטחי החיסונים בעצמו ולא עשה כל זאת לבד.

כולנו חווינו על בשרנו את הניהול הכושל של הקורונה, את ההנחיות הסותרות, את הכניעה לחרדים, את האכיפה הבררנית, את הקומבינות והפרוטקציות בנתב"ג, את הדאגה של נתניהו בשיאו של המשבר לקבל החזרי מס בסך מיליון שקל, ואת הישיבה שלו עם בניו בסדר הפסח הקודם בניגוד להנחיות שהוא עצמו חילק לכולנו.

ראיתם כיצד המנהלים והמורים, שמבינים היטב חומר לימוד מסובך, לא מצליחים להבין את הנחיות הממשלה. תומכי נתניהו – חצי עם מבקש ומצפה מכם – תעזרו לנו לשנות את המדינה ביחד. די לשנאה, לשיסוי, לקיטוב ולהסתה, שמובלים על ידי האיש אשר אותו אתם מקדשים. זה לא עניין של ימין או שמאל, זה עניין של דיקטטורה מול דמוקרטיה. ענין של שחיתות מול יושרה, ושקרים מול אמת.

הכל פקה פקה

בשנות ה-80, כשהתחום של הופעה בפני תקשורת ונאום בפני קהל (Public Speaking) החל להתפתח בארה"ב, נתניהו לקח שיעורים פרטיים אצל ליליאן ויילדר ז"ל, הנחשבת למורה הטובה ביותר שעבדה עם פוליטיקאים בכירים ומגישים בטלוויזיה והפכה לגורו בנושא. בזכותה נתניהו הגיע מוכן לבחירות 1996, בהן ניצח את פרס ב-10,000 קולות בלבד.

תארו לכם מה היה קורה אם נתניהו לא היה לומד לדבר כך בתקשורת? מה היה גורלו הפוליטי ומה היה גורלנו?

ביום רביעי בבוקר נתניהו התראיין לניב רסקין ואמר:

"אסרו עלי להשתמש בסיסמה של משרד הבריאות 'חוזרים לחיים' אז שיניתי את זה ל'חוזרים לחייך'.

אדוני ראש הממשלה, אחרי ששמעתי אותך משקר שוב ושוב בראיונות, הייתי הולך על הסלוגן: "חוזרים על עצמנו". מה זה חוזרים לחייך? זה סלוגן שמתאים לרופא שיניים, לא למדינה שאיבדה מעל 6000 אנשים, וכל כך הרבה אחרים הפכו מובטלים ועניים, איבדו את עסקיהם ואת עולמם הכלכלי והנפשי.

אתה יודע מה? יתכן שמתאים לך סלוגן של רופא שיניים, כי אתה קודח לנו שוב ושוב עם אותן מנטרות, ללא שום קשר לשאלות שמפנים אליך. בכל הראיונות שניהלת לאחרונה: ליונית לוי, לאודי סגל, לאיילה חסון, לניב רסקין ולרינה מצליח, חזרת על המסרים שהכנת מראש ללא שום קשר לשאלות שנשאלת.

יתכן שמתאים לנתניהו סלוגן של רופא שיניים כמו "חוזרים לחייך", כי הוא קודח לנו עם אותן מנטרות, ללא קשר לשאלות המראיינים. בכל הראיונות הוא חוזר שוב ושוב על המסרים שהכין מראש

כל מה שהציבור שומע ממך זה: אני, אני, אני, לפיד, לפיד, לפיד, חיסונים, חיסונים, חיסונים. לכך הצטמצם אוצר המילים שלך. בפעמים הקודמות זה היה רק "לגנץ אין קואליציה בלי הערבים", ומאז כבר הספקת להרכיב קואליציה עם גנץ ושיתפת פעולה עם הפלג האיסלמיסטי של החכ"ים הערבים, מנסור עבאס.

עם כל הכבוד לחיסונים, ולהסכמים לכינון יחסים עם מדינות ידידותיות, עובדתית ניתן להגדיר את נתניהו כפקפקיסט הגדול בתולדות ישראל. בפוסט הקודם שלי כתבתי על הרשימה השחורה של הנושאים שנתניהו מסתיר מאיתנו, זו הרשימה השחורה של ההבטחות לאורך שנים שלא מומשו ע"י מי שמדבר על פקה פקה:

  • אני אמוטט את חמאס.
  • אני אוריד את יוקר המחיה.
  • אני אוריד את יוקר הדיור.
  • אני אעשה סיפוח עד הראשון ליולי.
  • גנץ וכחול לבן יקימו ממשלה עם הערבים
  • והפקה פקה החדש: אני אקים ממשלת ימין "על מלא".

אדוני ראש הממשלה, כפי שניתן לראות לעיל, כבר דיברת מלא ונותרנו על ריק.

אחרי ה-"נה נה נה" הגיע "הפקה פקה, שאשא שאשא" שהוא המשך ל"את משעממת, את פשוט לא מעניינת אותנו, תביאי דברים מעניינים", ל"שמאל שכח מה זה להיות יהודים" ועוד. ניתן למתוח קו בין כל התבטאויות האלה, שהמכנה המשותף להן הוא הסתה וזלזול. נתניהו ידוע בכך שהוא דוגל בשוק פתוח, אך לשיטתו יש לו מונופול על כל מה שקורה במדינה. רק הוא יודע, רק הוא יכול, רק הוא מעל לכולם וגם מעל לחוק.

כל אזרח צריך לשאול את עצמו' אם מישהו היה מזלזל בו וקורא לו משעמם, נה נה נה נה נה או פקה פקה, האם היה ממשיך לתמוך בו? או מבין שהאיש סופר רק את עצמו ואת הדולרים שלו.

אחרי ה-"נה נה נה" הגיע "הפקה פקה, שאשא שאשא", שהוא המשך ל"את משעממת", ל"שמאל שכח מה זה להיות יהודים" ועוד. ניתן למתוח קו בין כל התבטאויות האלה, שהמכנה המשותף להן הוא הסתה וזלזול

"ממשלת ימין על מלא"

תן לי להבין: עמותות השמאל, הפקידים, השמאל, המשטרה, היועמ"ש, וועדת הקורונה וח"כ שאשה ביטון שעמדה בראשה – מנעו ממך לכל אורך השנים להקים ממשלת ימין על מלא? לכן צירפת לממשלותיך את ברק, לבני ולפיד?

מי הפריע לך עד היום בכל ממשלותיך לספח? להביא ריבונות? למוטט את החמאס?

מבחינה כלכלית, מי הפריע לך עד היום לדאוג לכך שלא תהיה אבטלה במימדים כאלה? שלא יהיה כזה גרעון עצום, שאתה אפילו לא מודע להיקפו המדויק כי אתה כנראה לא מתעניין בזוטות שכאלה (173.9 מיליארד שקל, על פי משרד האוצר)? מי הפריע לך להעביר תקציב מדינה במשך השנתיים האחרונות? יש לקוות שבתקציב הפרטי שלך אתה מטפל טוב יותר, כי נראה שאתה מסתובב בלי אשראי, וכשצריך לשלם גם הארנק לפעמים נעלם. אפילו תועדת כשדוחפים לך כסף לכיס. ניתן רק להמתין ליום בו גם אתה תעלם מחיינו ויתחיל תהליך התיקון, השיקום והשינוי.

כמה מילים לשורפי הקולות

פרופ' יורם יובל, פסיכואנליטיקאי מוערך שלקח חלק פעיל במחאה נגד ראש הממשלה, החליט לפרוש ממפלגתו של פרופ' ירון זליכה. מציע לפרופ' זליכה ללמוד מפרופ' יובל. עליו להבין שבתי הקולנוע עדיין סגורים כך שהוא לא יכול להמשיך לחיות בסרט ולהתבוסס במגלומניה שלו בתקופה כזו. ציבור רחב קורא לו לפרוש, כי הוא פוגע במאבק לשינוי שאותו הוא מבקש לקדם, לדבריו. לא צריך להיות פרופ' כדי להבין שהסיכוי שלו לעבור את אחוז החסימה קלוש ביותר עד אפסי.

צו שמונה להצלת המדינה

נכון, לגוש המרכז-שמאל בעיות משלו, כמו גם חוסר היכולת לבצע התנתקות חוזרת משטחי האגו. ועדיין, שמאל הוא לא מילה גסה. ממשלות השמאל הקימו את המדינה, את צה"ל וניצחו במלחמת ששת הימים. היום הם נחשבים בוגדים בחוגים רבים.

נתקלתי בתומכי נתניהו שאף כינו את השמאל "מחלה". השמאל הוא לא מחלה, אולם בגלל שלטון יחיד אינטרסנטי, הרחוק שנות אור מיושרה מינימלית, החברה שלנו חולה ואף גוססת וכך גם הדמוקרטיה שלנו. רק אנחנו יכולים להציל אותה וביחד, זה הזמן שלנו לפעול.

נתקלתי בתומכי נתניהו שכינו את השמאל "מחלה". השמאל הוא לא מחלה, אולם בגלל שלטון יחיד אינטרסנטי, הרחוק שנות אור מיושרה מינימלית, החברה שלנו חולה ואף גוססת, וכך גם הדמוקרטיה שלנו

כמיליון איש בגוש דן לא הצביעו בבחירות האחרונות, חלקם אדישים, חלקם מיואשים וחלקם לא מתעניינים או יודעים מה קורה מסביבם. חשוב לאתר אותם ולהביא אותם לקלפי. על כולנו לפקוד את הקלפי ולהתייצב כמו שמתייצבים בבקו"ם בעת מלחמה. במיוחד כשהתכנית המסתמנת של נתניהו היא להטמיע חלקים של ימינה ואולי גם תקווה חדשה בליכוד, ולדאוג לבטל את משפטו.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,117 מילים
סגירה