"כבוד הנשיא, עלה בידי לשרוף את המדינה"

ריקודים בכותל במצעד הדגלים 2021, על רקע שריפה ליד מגדל אל אקצא, צילום מסך מסרטון בטוויטר
ריקודים בכותל במצעד הדגלים 2021, על רקע שריפה ליד מגדל אל אקצא, צילום מסך מסרטון בטוויטר

"כבוד הנשיא, עלה בידי לשרוף את המדינה". ואנחנו כבר ראינו את לפיד ובנט אוספים מידיו את הלפיד. ביג מיסטייק. שערי הגהינום נפתחו ועוד לא ראינו כלום.

האיש עם הגפרור הבוער עוד לא עזב את בלפור אבל אירועי הפרישה החלו בפירוטכניקה מזוויעה לנוכח פני האומה הנדהמת, הפצועה. רעייתו הבטיחה "נרד מהארץ ושהמדינה תישרף", אבל בעלה התחיל עם הקינוח, המדינה כבר נשרפת.

האיש עם הגפרור הבוער עוד לא עזב את בלפור, אבל אירועי הפרישה החלו בפירוטכניקה מזוויעה. רעייתו הבטיחה "נרד מהארץ ושהמדינה תישרף", אבל בעלה התחיל עם הקינוח, המדינה כבר נשרפת

כעת נותר לזוג הנורא למלא את החלק השני בהבטחה. האיש שהבטיח למוטט את החמאס והביא עלינו את מלחמת צוק איתן, שבסופה זחל להפסקת אש, נזהר מאז, אבל עכשיו זה קרב חייו, הוא נמצא בצומת דרכים מסוכן מאין כמותו והוא בגבו לקיר. הוא לא ילך בלי קרב, זו המסיבה שלו ואנחנו נבכה כמה שבא לו. השקרן המועד גורר את גופת המדינה מבחירות לבחירות והתרסקות כלכלית לצלילי תזמורת עיתו-זנות פופוליסטית של בעלי עניין.

שנים הוא מנופף בשד האיראני וחמאס, והנה בן גביר, שהכניס במו פיו לכנסת, הוא פיית המשאלות של הפירומן מבלפור. הוא פתח "לשכה" בשייח ג'ראח ועזר לחלץ את השד מהבקבוק ולפתוח את שערי הגהינום.

שילוב קטלני של שליט שמאבד את השלטון ואת שיקול דעתו, יחד עם יום ירושלים, כהניסטים וחזון משיחי של הגזענות הדתית, הפכו את מצעד הדגלים למצעד הגאווה העיוורת משנאה.

אבל הציבור הערבי לא נשאר חייב. רחובות נשטפו שנאה וזעם ואבנים לא קדושות עפו מצד לצד. אלפי צעירים פיזזו בשירה אדירה של "נקם אחת משתי עיני", להיט חתונת הדמים אחרי שריפת המשפחה מדומא. אלמלא הכיפות על ראשי הנוקמים צחורי החולצות, יכולנו לחשוב שמדובר בלהיט הערבי "איטבח אל יאהוד", כמה דומים אנחנו. גאווה יהודית ערבית פלסטינית. לא השכלנו לחיות זה עם זה ועכשיו אנחנו תלויים זה לצד זה.

אחר כך הגיעו הטילים ותשובה צבאית הולמת, הפוליטיקאים התחרו בקלישאות, השיחות הושהו, כשהתותחים רועמים ממשלות חדשות נקברות תחת השאיפה של נתניהו להישאר בבלפור. המסכים התמלאו זקפה צבאית וזקני צה"ל המהמו וברברו בחשיבות עצמית והקיאו על הצופה המתוח את מורשת חורבן הבית הזה.

אלפי צעירים פיזזו בשירה אדירה של "נקם אחת משתי עיני", להיט חתונת הדמים אחרי שריפת המשפחה מדומא. אלמלא הכיפות על ראשי הנוקמים צחורי החולצות, יכולנו לחשוב שמדובר בלהיט הערבי "איטבח אל יאהוד", כמה דומים אנחנו.

רק אחרי שהעשן יתפזר נבין מה קרה כאן, ואיך מקואליציית שינוי וריפוי, גם אם חלקי, נגררנו למלחמת עולם מקומית בחסות הפירומן ששולט כאן שנים ולא יפנה את כיסאו בלי להשאיר אחריו אדמה חרוכה.

דבר אחד מתבהר מתוך תמונת הדמים: קואליציית השינוי חייבת להמשיך בכוח לפני שהשליט המתעוור משנאה יפיל את עמודי השלטון על ראש המדינה. אם יש צו-שעה, זה צו השעה ואין אחר. הבית כבר בוער, והאדם הראשון שזה משרת אותו הוא נתניהו וחבר דחליליו.

יאיר לפיד חייב להתעשת ולהמשיך במלאכה חרף כל הצדקנים בציבור ובעיתונות מתקרנפת, ולדרבן את האריה הפחדן בנט. זה יהיה קשה אבל אפשרי. פשוט לקפוץ לתוך האש וללכת קדימה. יש מדינה להציל.

נתניהו הוא מקרה אבוד אבל כוחו עוד במתניו, יש לו עוד ספינים בכיס וסריסים כנועים בקנה. מה שמתרחש כעת, הטילים שעפים וההסלמה המטורפת מעידים שאין לו קווים אדומים. תסתכלו עליו, כך נראה נאשם במנוסה. למען כיסאו עוד ישרוף את הבית על יושביו ואחר כך יפסע מתוך ההריסות וילך לבחירות חדשות. המדינה בכף הקלע של בחירות, לא נצא מזה אם לא יקום האיש הנכון ויעצור את טירופו של המלך.

אני מקווה שלפיד מבין את זה, כל מי שעיניו בראשו מבין את זה, העניין הוא שבנט פוחד לבד בחושך, הוא עוד לא אכל מספיק מרורים מהאיש שאין לו אלוהים ויש מצב שייכנע וידרוש עוד מנה מהחרא הזה, הוא כבר ספר פתקים אחד אחד מתוך הקלפי אז מה זה בשבילו עוד התבזות.

דבר אחד מתבהר מתוך תמונת הדמים: קואליציית השינוי חייבת להמשיך בכוח לפני שהשליט המתעוור משנאה יפיל את עמודי השלטון על ראש המדינה. אם יש צו-שעה, זה צו השעה ואין אחר

יום יפה אחד נתניהו ילך הביתה עם אשתו ואנחנו נישאר ללקק את הפצעים ולאסוף את השברים ולנקות אחריו את זוהמת מלחמת אלף התיקים. תחזיקו מעמד. עכשיו מעונן. מאוד מעונן.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 633 מילים ו-4 תגובות
סגירה