חממה של עשבים שוטים

ערפאת ונתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אבי אוחיון, לע"מ
ערפאת ונתניהו

במשך 12 שנות שלטונו, על ידי תמיכה כלכלית מחד והֵעדר אכיפה מאידך, נתניהו טיפח ארבעה מגזרים: המושחתים, הגזענים, החרדים וחמאס.

משתלם להיות מושחת בישראל. עשרות אלפי ג'ובים, שמאויישים על ידי חדלי אישים מקורבים, מצמיחים את השחיתות מלמטה. נתניהו החליש את הכנסת, בתי המשפט, המשטרה, מבקר המדינה וכל מי שאמור להגן על שלטון החוק ולמנוע שחיתות מלמעלה. המושחתים הקטנים רואים בנתניהו מודל לחיקוי ושואבים ממנו "השראה", המושחתים הגדולים רואים בנתניהו צינור להעברת כסף מהציבור אליהם, בתמורה לסיקור אוהד באמצעי התקשורת שהם מחזיקים בדיוק למטרה זו.

במשך 12 שנות שלטונו, ע"י תמיכה כלכלית מחד והֵעדר אכיפה מאידך, נתניהו טיפח 4 מגזרים: מושחתים, גזענים, חרדים וחמאס. עשרות אלפי ג'ובים, מאויישים ע"י חדלי אישים מקורבים, ומצמיחים את השחיתות מלמטה

נתניהו, כדבריו, "מצא בערפאת ידיד", במידה רבה הוא גם מצא בו מורה. נוער הגבעות הוא שם פסטורלי לארגון התנזים של נתניהו. מדובר במליציה מאומנת ומיומנת אשר נכונה לפקודה להדליק את השטח בכל עת שנתניהו חפץ לערער את המצב הבטחוני. פת"ח וחמאס פיתחו את ההפרדה בין הזרוע הצבאית וזו המדינית, ונתניהו אימץ את אותה חלוקה (פיקטיבית כמובן), עם ארגון להב"ה בשטח, ובן גביר בכנסת.

אין מה להכביר במילים על המיליארדים שנתניהו הזרים למגזר החרדי. למעט העסקונס החרדים שהתקדמו יפה מאד, כל אותם מיליארדים – לא רק שלא קידמו את החרדים מילימטר קדימה, הם לקחו אותם אחורה בכל מובן. למרבה האירוניה, החרדים נסוגו במיוחד בכל מה שקשור ללימודי תורה, ועם כל גדול תורה שהולך לעולמו, מתברר כי כל הישיבות לא מצליחות להצמיח ולו מחליף ראוי אחד.

נתניהו קיבל את המושכות עם חמאס מוכה וחבול. שנים של רפיסות מול חמאס, שחרור מחבלים, העברת חומרי גלם ותשלום סכומי עתק בתור פרוטקשן, אפשרו לארגון הזה לצמוח למימדים בהם הוא למעשה קובע את הנעשה במדינת ישראל. צה"ל שיפר את היכולות שלו, פגע משמעותית במנהרות, אבל הטילים של החמאס מכסים כיום את מרבית הארץ, מכניסים את רוב אזרחי המדינה למקלטים, פוגעים במתקנים רגישים, משבשים את פעילות נתב"ג, מחבלים בכלכלה הישראלית, והכל במימונו של נתניהו.

בה בעת, נתניהו חיבל ביחסים עם בנות בריתנו, כיבה את מערך ההסברה, הביא אותנו להאג והפך לפרסונה נון גרטה בבית הלבן. בכך הולך וכובל את ידי צה"ל, מצמצם את ההרתעה שלנו מול אויבים אחרים, ומפחית את המנופים המדיניים והכלכליים שהעולם יכול להפעיל נגד חמאס ולטובתנו.

נתניהו, כדבריו, "מצא בערפאת ידיד", במידה רבה הוא גם מצא בו מורה. נוער הגבעות זה שם פסטורלי לתנזים של נתניהו. מיליציה מאומנת הנכונה לפקודה להדלקת השטח, בכל עת שנתניהו חפץ לערער את המצב הבטחוני

"בזכות" הטיפוח הזה נתניהו הפך את ישראל לאימפריה של כלכלה שחורה וכלכלת פשע, שהגיעו למספרים חסרי תקדים של כחמישית מהתמ"ג. תנזים הגבעות הבעיר את השטח למצב שבו אזרחי ישראל חוששים להסתובב מחוץ לבית, וחמאס מאיים עליהם בתוך הבית. זאת ועוד, הרפיסות של נתניהו מול חמאס, החלשת הגורמים המתונים ברש"פ, והצהרות הסרק של נתניהו ושותפיו על סיפוח ישראלי, הביאו למצב בו מי שלמעשה קרוב לספח את יו"ש זה חמאס. נסו לדמיין את החיים בישראל עם חמאס פרוס ביו"ש. והחרדים? אלפי המתים החרדים מקורונה, המתים במירון ובטריבונה, כולם קורבנות "אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם", הם קצה הקרחון למתנהל שם.

חשוב להדגיש, לא מדובר באוזלת יד או חוסר תכנון. המושחתים, הגזענים, החרדים והחמאס, הם ארבע הקבוצות שמשאירות את נתניהו בשלטון. הטיפוח שלהן נעשה בכוונת מכוון, נתניהו תלוי בהן והן תלויות בו. במערבולת בה נתניהו הולך ומסתחרר בדרכו לפח האשפה של ההיסטוריה, אנו עדים לסופרנובה של ארבע הקבוצות הללו גם יחד: מופע של אש, מוות, ונזק כלכלי שייקח דור לתקן.

הדרך היחידה להתמודד עם המצב היא על ידי הרחקת נתניהו מבלפור ומבית הנשיא. אם כל מי שעתיד מדינת ישראל וטובת אזרחיה לנגד עינהם יתאחדו, יהודים וערבים כאחד, הדבר עדיין אפשרי.

ד"ר זיו יקותיאלי הוא מהנדס אלקטרוניקה וחוקר מוח. מנכ"ל ומייסד של חברת מונפורט המספקת בדיקות נוירולוגיות ע"י שימוש בסמארטפון. אוהב פירות יער וגלישת רוח, בינתיים מסתפק בצהוב של ביצה וקיפול כביסה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 569 מילים ו-1 תגובות
סגירה