שורשים יש לצמחים

grand-perents of Daniel Adar

במהלך שבעים אלף השנים האחרונות, בני אדם היגרו ממקום למקום. תחילה מאפריקה לאירואסיה ובהמשך לכל שאר העולם.

אין בהיסטוריה האנושית תקופה ללא הגירה בין ארצות ויבשות. יש גם היום הגירה וכנראה תהיה גם בעתיד.

בחלק גדול מהמקרים בני האדם חיפשו חיים שונים או טובים יותר במקום אחר, קרוב או רחוק. בכל דור בני אדם נמלטו ממלחמות, אסונות, מגפות, דיכוי, עוני, רדיפות ומצוקות אחרות, וחיפשו חיים טובים יותר בכל היבשות.

אין היום בן אדם אחד שאיננו צאצא של מהגרים, פליטים וניצולים, מלפני מעט או הרבה זמן. אין.

אני נולדתי בדרום אמריקה, שם חייתי כשליש מחיי, שאר הזמן ברובו במזרח התיכון ובהמשך נחיה ונראה, כנראה על פני כדור הארץ.

האדם איננו עץ השדה, איננו צמח ולכן אין לו שורשים. לא להתבלבל: אלו מטאפורות יפות לשירים, לא עובדות (גם עצים וצמחים אחרים היגרו למרחקים עצומים, אגב).

סבתא שלי היגרה ממזרח אירופה לארגנטינה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, עם דרכון ועליו שם משפחה שלא היה האמיתי. גם כל אחיה.

עשרות שנים מאוחר יותר, סבתי השניה היגרה ממרוקו לדרום אמריקה, בין השאר תוך עקיפת תקנות באשר למהגרים מצפון אפריקה.

כמה דורות אחורה אתם צריכים לחזור כדי למצוא מישהו/י מאבותיכם שהיגר/ה לארץ אחרת בדרך לא לגמרי חוקית? דור אחד? שניים? יותר?

לא בטוח שכולנו יודעים מספיק על קורות חיי קודמינו כדי לענות על זה, אבל סביר מאוד להניח שלא כל ההגירות שהובילו אליכם ולמיקומכם הנוכחי, נחשבו חוקיות על ידי המארחים. אבל היו להן מניעים וסיבות אנושיות כבדות משקל ולכן קרו.

חשוב לזכור את הנ"ל ולאמץ מעט צניעות לפני שתומכים בגירוש ילדים ותינוקות ילידי ישראל, שלא היו מגורשים לו אימהותיהם היו נחשבות כאן יהודיות. כי אז, אפילו היו פושעות נמלטות, גנבות או פדופיליות, היו מתקבלות כאן ללא קושי לצמיתות עם כל צאצאיהן.

בתמונה: הסבתא שהיגרה ממזרח אירופה במאה ה-20 עם הסבא שנולד בארגנטינה להורים שהיגרו ממזרח אירופה עוד במאה ה-19, ספק אם מצויידים במסמכים אותנטיים, כלומר חוקיים.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 289 מילים
סגירה