הציבור בוחן את התנהלותו של בנט בשבע עיניים

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, 14 ביולי 2021 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)
Noam Revkin Fenton/FLASH90
ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, 14 ביולי 2021

ראש הממשלה נפתלי בנט איבד השבוע כמה נקודות חשובות בהערכה הציבורית כלפיו, כשהכריז שהוא מפציר בציבור לא לטוס לחו"ל מחמת החשש להתפשטות הקורונה.

בנט בוודאי הצטער בדיעבד על דבריו, כשראה שעות ספורות לאחר מכן בשידורי החדשות בערוצי הטלוויזיה, וביתר שאת למחרת את הדיווחים מנתב"ג, עם התורים הארוכים של הישראלים עם המזוודות העמוסות, שנראו דוקא נלהבים לקראת ההמראה לחופשה בחו"ל.

ביום ראשון טסו לחו"ל כ-20 אלף ישראלים וביום שני גדל מספר הטסים לכ-30 אלף  רוב הישראלים הגיבו בלגלוג כשנתבקשו להגיב על פנייתו של בנט.

בנט ודאי הצטער בדיעבד על דבריו, כשראה לאחר מכן בשידורי החדשות וביתר שאת למחרת את הדיווחים מנתב"ג, עם התורים הארוכים של הישראלים, שנראו דוקא נלהבים לקראת ההמראה לחופשה בחו"ל

גם מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש חזר על אותה שגיאה של בנט, וגם הוא הצטרף לקריאתו של ראש הממשלה לציבור שלא לטוס לחו"ל. אבל הנזק שנגרם לאש קטן מזה שנגרם לבנט, משום שמנהיג ימינה מצוי בשלבים הראשונים של מאמציו לזכות בהכרה ציבורית ליכולת ההנהגה שלו.

הציבור בוחן היום את צעדיו ואת התנהגותו של בנט בשבע עיניים. לא רק יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו וראשי הליכוד האחרים מחככים את ידיהם בהנאה כשהם רואים את המעידות של בנט, אלא גם ציבור רחב של אזרחים, שמלכתחילה היו ספקנים לגבי יכולתו וכישוריו של מי שעומד בראש מפלגה שקיבלה רק שבעה מנדטים בבחירות, להנהיג את המדינה.

יועציו של בנט חייבים להבהיר לו שכראש ממשלה הוא חייב להיות הרבה יותר מאופק בתגובותיו, להיוועץ בהם כל אימת שהוא מתכוון לצאת בהצהרה או בהכרזה פומבית, כי רק בדרך זו הוא יימנע משגיאות מיותרות בעתיד.

שעות ספורות לאחר הצהרתו של בנט השבוע צייצתי על כך בטוויטר. סיקרן אותי לדעת מה הציבור חושב על הכרזתו של בנט. כתבתי כך:

"מה ניתן ללמוד מכך שראש הממשלה בנט ומנכ"ל משרד הברירות אש מפצירים שוב ושוב בציבור שלא לטוס לחו"ל בשל החשש מגידול ניכר במספר החולים בקורונה ואלפי ישראלים מתעלמים מהבקשה ומגיעים באלפיהם לנתב"ג כדי להמריא לחו"ל?".

ביקשתי מהעוקבים אחרי לצייץ את תגובותיהם. 73 איש נענו לבקשתי. מרביתם מתחו ביקורת על בנט. אשה אחת כתבה: "אי אפשר לסגור אנשים שנתיים בארץ". אחד העוקבים כתב כי זה מעיד על "חוסר משילות". מישהי כתבה כי "מחדל. ממשלה לא מבקשת. ממשלה מנהיגה ומחליטה לסגור". מגיב נוסף ציין כי "בנט אינו סמכותי מספיק. אצלנו לא מספיק לבקש, צריכים לסגור".

יועציו  בנט חייבים להבהיר לו, שכרה"מ הוא חייב להיות הרבה יותר מאופק בתגובותיו, להיוועץ בהם כל אימת שהוא מתכוון לצאת בהצהרה או בהכרזה פומבית, כי רק בדרך זו הוא יימנע משגיאות מיותרות בעתיד

יש לציין כי הצהרתו השבוע של בנט לא הייתה הפעם הראשונה בה קרא לציבור שלא לטוס לחופשות בחו"ל . ב-22 ביוני, 9 ימים לאחר שנכנס לתפקידו הוא אמר במהלך סיור בנתב"ג כי "אם עדיין לא הזמנתם טיסה לחו"ל ואתם לא חייבים- אל תזמינו. מי שלא צריך לצאת לחו"ל – שלא ייצא. זו לא הנחיה אלא המלצה. תטיילו בארץ".

גדעון אלון הוא עיתונאי. הוא עבד 35 שנים כעתונאי ב״הארץ״, מתוכן 17 שנים ככתב פרלמנטרי של הארץ, ולאחר מכן 14 שנים ב״ישראל היום״. הוא הגיש תכניות בערוץ הכנסת, הפיק סרט תיעודי על תפקוד ועדת חוץ ובטחון ופירסם שלושה ספרים. האחרון שבהם הוא: ״מתחככים״, ובו סיכום 40 שנות עבודתו העיתונאית. בסוף אפריל 2021 יצא לגימלאות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סתם פוסט, פרווה, ללא אופי. הצעתי לגדעון אלון - אל תסתמך על שום דבר שקשור בטוויטר! ולענייננו, אחלה בנט, אחלה לפיד, אחלה ממשלה: יש כאן סגנון חדש לחלוטין של שלטון, ואני נמנה עם אלה שמאמיני... המשך קריאה

סתם פוסט, פרווה, ללא אופי. הצעתי לגדעון אלון – אל תסתמך על שום דבר שקשור בטוויטר! ולענייננו, אחלה בנט, אחלה לפיד, אחלה ממשלה: יש כאן סגנון חדש לחלוטין של שלטון, ואני נמנה עם אלה שמאמינים בניסוי הזה. אם אתבדה – אודה בטעותי, ולא אבוש, כי הודאתי תהיה מלאה

עוד 445 מילים ו-1 תגובות
סגירה