הבהרה לחברי וחברות הפרלמנט הישראלי

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה, 21 ביולי 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה, 21 ביולי 2021

הבהרה לחברי וחברות הפרלמנט הישראלי:

מדינת ישראל הריבונית מצויה בתחום הגבולות של 5 ביוני 1967. במדינה זו ישנם כ-9 מיליון אזרחים שאמורים לזכות בשוויון מוחלט לפני החוק, בהגנה מלאה על זכויות האדם והאזרח שלהם ובמשטר דמוקרטי.

מדינת ישראל הריבונית מצויה בתחום גבולות 1967. במדינה זו ישנם כ-9 מיליון אזרחים, שאמורים לזכות בשוויון מוחלט לפני החוק, בהגנה מלאה על זכויות האדם והאזרח שלהם ובמשטר דמוקרטי

כך התחייבה מדינת ישראל עם כינונה, אף שמעולם לא מימשה זאת באופן מלא בשל אדנים אתנוקרטיים שעליהם היא מושתתת, בשל מונופול של עסקנות אורתודוכסית בנושאי אישות (שהוענק מטעם רוב נציגי הציבור החילונים), בשל חרדות היסטוריות אנושיות ובראשן הג'נוסייד שבוצע ביהודי אירופה ואף הגיע למחוזות בצפון אפריקה בשנות ה-40 של המאה ה-20, בשל הכחשת השבר האנושי הנורא שחולל כינון המדינה בחיי מיליוני פלסטינים, בשל חששות ביטחוניים אמיתיים ומדומים ובשל סיבות נוספות.

אתם ואתן, חברי וחברות הפרלמנט הישראלי, נבחרתם בידי חלק נכבד מאזרחי מדינה זו כדי לחוקק, לכונן ממשלה, לפקח על פעילותה ולפעול למען כלל אזרחי המדינה.

הגדה המערבית, לעומת זאת, איננה חלק ממדינת ישראל דלעיל. מדינת ישראל מעולם לא סיפחה גדה זו, מעולם לא החילה את החוק והמשפט שלה בגדה זו, והקהילה הבינלאומית מעולם לא הכירה בריבונות ישראלית על גדה זו.

בגדה זו ישנו משטר צבאי ששולט על חיי מיליוני נתינים פלסטינים ופוגע בשיטתיות בזכויות האדם שלהם. כמו כן יש בה התנחלויות ישראליות שמנוגדות למשפט הבינלאומי על פי הפרשנות המקובלת.

מעל הכל: יש בגדה זו 2 מערכות חוק שונות על פי מוצא אתני שונה. מערכת חוק אחת אינה דמוקרטית. מערכת החוק השנייה היא דמוקרטית. אפלייה מבנית זו נחשבת בעולם הדמוקרטי כחרפה מוסרית, ויש המשווים אותה במובנים רבים למשטר האפרטהייד שהתקיים בדרום אפריקה. אני כמובן לא טוען שמדובר במשטר אפרטהייד כי אני פחדן, אבל זוהי דעה רווחת מאד.

האפלייה המבנית בגדה נחשבת בעולם הדמוקרטי כחרפה מוסרית, ויש המשווים אותה למשטר האפרטהייד מדרום אפריקה. אני כמובן לא טוען שמדובר באפרטהייד כי אני פחדן, אך זו דעה רווחת מאד

ולכן, מכובדיי, כאשר אתם חותמים על מכתב עילג באנגלית שגורס כי חברת גלידות בינלאומית מתכוונת למנוע מכירת גלידות בתחומי ערים ויישובים בתחום מדינת ישראל, אתם מגלים בורות מופלאה, מפגינים העדר ידע בסיסי בנושא הכי קיומי, ומעוררים תחושת בושה באופן עקרוני.

אני מתנצל על הדברים החריפים. אני מקווה שברור לכם שאתם מהממים בעיניי. ומתוקים מאד. מתוקים כמו גלידה בטעם שוקו. עם פצפוצי מעצר מנהלי טעימים כאלה. מלמעלה. או מלמטה. תלוי בנקודת המבט.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
דניאל חקלאי צודק שיהודה ושומרון / הגדה המערבית אינם כלולים בשטח מדינת ישראל, על פי החוק הישראלי. אבל הוא טועה ש ״התנחלויות ישראליות מנוגדות למשפט הבינלאומי״. כלומר שליהודים אסור לחיות ב... המשך קריאה

דניאל חקלאי צודק שיהודה ושומרון / הגדה המערבית אינם כלולים בשטח מדינת ישראל, על פי החוק הישראלי.
אבל הוא טועה ש "התנחלויות ישראליות מנוגדות למשפט הבינלאומי". כלומר שליהודים אסור לחיות בשטח זה.
על פי החוק הבין לאומי שנקבע ב1921-1922 ע"י חבר הלאומים, יהודה ושומרון כלולים בשטח של המדינה היהודית, עם "התישבות יהודית צפופה".

עוד 370 מילים ו-2 תגובות
סגירה