קמצא ובר-קמצא – גרסת 2021

תקיעה בשופר בזמן תפילת סליחות בכותל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
.תקיעה בשופר בזמן תפילת סליחות בכותל

היה היה יהודי בישראל, אשר העריץ ואהב מנהיג בשם קמצא ותיעב ושנא מנהיג אחר בשם בר קמצא.

יום אחד נפל אסון כבד על היהודי. בנו נפגע באופן קשה בפעילות מבצעית בהגנה על מדינת ישראל למול האויב ברצועת עזה. באו או התקשרו רבים מכל קצוות ישראל לחזק ולנחם את היהודי בצרתו, ולהתפלל לרפואת בנו.

היה היה יהודי בישראל, שהעריץ ואהב מנהיג בשם קמצא ותיעב ושנא מנהיג אחר בשם בר קמצא. יום אחד נפל אסון כבד על היהודי. בנו נפגע באופן קשה בפעילות מבצעית בהגנה על מדינת ישראל למול האויב ברצועת עזה

בין המתקשרים היה גם קמצא, אשר אך לפני מספר שבועות עוד הנהיג את המדינה, והיה אחראי על המצב המורכב שבו נמצא צה"ל למול עזה, קידם את תהליך "ההסדרה" אל מול חמאס, תוך העברת כסף וסיוע הומניטרי נוסף אליו, ועדיין היה המוביל ומקבל ההחלטות גם במבצע "שומר החומות". למותר לציין כי היהודי התרגש ושמח על השיחה, ולא תהה למולו על המצב שבו הותיר את המדינה.

גם בר קמצא התקשר אל היהודי, וביקש לנחמו ולהזדהות עם כאבו בשעתו הקשה. אולם היהודי לא חס על בר-קמצא, שפך עליו את כל זעמו, הגם שהוא מוביל את המדינה רק כחודשיים ולא שינה כמעט את דרכי קודמו.

בלעדי השיחה המבישה של נפתלי בנט עם יוסי אבא של הלוחם בראל חדריה שמואלישנפצע אנושות בעזה, שבה בנט לא יודע את שם הלוחם, (קורא לו יוסי) לא יודע את מצב הלוחם, מגמגם ושותק בזמן שהאבא נותן לו את כל האמת לפרצוף.חובה לשמוע ולשתף!

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Monday, August 23, 2021

היהודי אף הקליט את השיחה עימו וניצל אותה כדי להביך אותו, לבייש אותו ולהשפילו בפומבי. היהודי לא חסך את שבט לשונו מבר קמצא, שלח את הקלטת השיחה לפרסום ברבים, ואף גרם לו להתנצל בפניו על דבר שגגה שיצא מפיו בבואו לנחם ולחזק אותו בזמן מצוקתו הקשה.

היהודי לא חסך את שבט לשונו גם מאחרים שבאו לחזקו ולנחמו, כמו ראשי הצבא, שאחראים על הגנת המדינה ועומדים כחומה בצורה מול אויביה, וגם אותם בייש בפומבי בדבריו.

יצאה בת קול מהשמים ואמרה: אם ישראל אינם מסוגלים להחזיק בלקחי חודש החורבן ושנאת החינם, אפילו במהלך חודש הרחמים והסליחות, מדוע מצפים הם שמשמיים יקשיבו ויטו להם חסד ורחמים? מלבינים פני חברם ברבים ומצפים לישועת השם?

גם בר קמצא התקשר אל היהודי, וביקש לנחמו ולהזדהות עם כאבו בשעתו הקשה. אולם היהודי לא חס על בר קמצא, שפך עליו את כל זעמו, למרות שהוא מוביל את המדינה רק כחודשיים ולא שינה כמעט את דרכי קודמו

יצאה בת קול נוספת ואמרה: אבל אין בשמים מידת רחמים מספיקה לכלל ישראל?

ענתה בת הקול הראשונה: על חטאים שבין אדם לחברו, גם יום כיפור אינו מכפר. את אשר שנוא עליך אל תעשה לחברך, זוהי התורה כולה על רגל אחת. לא מהשמים צריך לבקש את הכפרה הזאת.

יוחאי גויסקי הינו סגן אלוף במילואים. שירת במגוון תפקידים בתחומי המודיעין והתכנון האסטרטגי בצהל ובמשרד הביטחון. מתמחה ביחסים בינלאומיים, המזרח התיכון ותכנון אסטרטגי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 376 מילים ו-2 תגובות
סגירה