פרשנות 32 רשימות מחכות עכשיו ל-1 בספטמבר

1,220 איש ואישה הגישו אמש (חמישי) את המועמדות שלהם ב-32 רשימות לכנסת ה-22 ● אחרי חודשיים של דיבורים על איחוד, גם בימין וגם בשמאל ירוצו מפלגות ברשימות נפרדות ● עכשיו המערכת תירגע עד שאוגוסט הלוהט יעבור והילדים יחזרו ללימודים ● ב-1 בספטמבר, כולם יגבירו את הווליום

  • ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • ש"ס מגישה את רשימתה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • יו"ר כחול לבן בני גנץ מגיש את רשימת מפלגתו לש"ס מגישה את רשימתה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • חברי הליכוד מגישים את רשימת מפלגתם לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • הרשימה המשותפת מגישים את רשימתם לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • עמיר פרץ, איציק שמולי ואורלי לוי-אבקסיס מגישים את רשימת העבודה-גשר לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • איתמר בן-גביר בעת הגשת רשימת עוצמה יהודית לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • ראש עיריית טבריה רון קובי מגיש את רשימתו לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90

1,220 איש ואישה הגישו אמש (חמישי) את המועמדות שלהם ב-32 רשימות לכנסת ה-22. רבע מן הרשימות שהוגשו הן רלבנטיות, וכל האחרות הן גימיקים של חבר'ה בעלי זמן, כסף פנוי ו/או רצון עז להתבזות מול מצלמות טלוויזיה שתופסות אותן ברגע גדול או מיותר בחייהם.

אבל יש גם התרחשויות רציניות. הפילוג בימין נחתם ונסגר אתמול סופית כאשר הוגשו הרשימות הנפרדות לוועדת הבחירות המרכזית. הימין המאוחד חזר להיות מה שהיה הבית היהודי בכנסת הקודמת – עם איילת שקד, נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב – בתוספת הרב רפי פרץ והשינוי הפרסונלי בצמרת, בהובלת שקד. המאמצים הגדולים, ואכן היו כאלה, לשלב את עוצמה יהודית ברשימת הימין המאוחד כשלו.

וכך, כמו באפריל גם בבחירות בספטמבר עשויים לרדת לטמיון מאות אלפי קולות בימין, לפחות על פי הסקר המעודכן של חדשות 13 מאמש.

איתמר בן-גביר בעת הגשת רשימת עוצמה יהודית לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
איתמר בן-גביר בעת הגשת רשימת עוצמה יהודית לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

איתמר בן-גביר, ברוך מרזל והחבורה הכהניסטית יכלו להוסיף כוח ואנרגיות לימין המאוחד, אבל ריצה עצמאית שלהם לא תפגוש את אחוז החסימה. לא מפתיע שהימין החל אתמול במסע האשמות והשמצות קולקטיבי, במרכזו עמד נפתלי בנט. יריב לוין תקף את בנט בחריפות מצד אחד, ובן-גביר האשים את בנט כי טרפד את השילוב של בן-גביר במקום החמישי ברשימה.

בנימין נתניהו, אני בטוח, התקשה להירדם בלילה. ראש הממשלה עשה כמעט הכול כדי להכניס את בן-גביר לרשימה המאוחדת, כמו באפריל האחרון. אז הוא הצליח (המועמד מטעם עוצמה יהודית היה מיכאל בן ארי), הפעם נכשל. עד השנייה האחרונה ציפו אתמול במסדרונות הכנסת לשפן שישלוף נתניהו ברגע האחרון, אבל המגבעת של הקוסם מבלפור נותרה ריקה.

החלום של נתניהו להשיג בבחירות 61 מנדטים בלי אביגדור ליברמן הולך לפי שעה ומתרחק, אבל אי אפשר בשום פנים לנבא מה יהיו התוצאות בספטמבר. הכל עוד יכול להשתנות.

בוועדת הבחירות אתמול נקבע סופית גם הפיצול בשמאל, ורק איחוד בודד נרשם בין מרצ ומפלגתו של אהוד ברק. יו"ר העבודה עמיר פרץ התעקש לרוץ לבד, ולקח על עצמו אחריות עצומה לגורלה ההיסטורי של מפלגתו. אתמול הוא דיבר שוב על פריצת דרך למחוזות הימין, אבל הסקר שהתפרסם בחדשות 13 במקביל מעניקות לעבודה שישה מנדטים. זהו מבוא לתבוסה של פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. מי שראה אתמול בחדר ועדת הבחירות את פניו של איציק שמולי הבין כי הצרה באמת גדולה.

עמיר פרץ, איציק שמולי ואורלי לוי-אבקסיס מגישים את רשימת העבודה-גשר לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
עמיר פרץ, איציק שמולי ואורלי לוי-אבקסיס מגישים את רשימת העבודה-גשר לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

בני גנץ רשם את הפדיחה התורנית שלו. מנהיגים וראשי מפלגות גדולות לא מגיעים אף פעם להגיש בעצמם את הרשימות לוועדת הבחירות במשכן הכנסת. הם משאירים את התפקיד והכבוד לדרג ב'.

גנץ הסתובב אתמול בכנסת, ניגש למיקרופונים ולא פסל אפשרות לשבת עם נתניהו כאשר תוגש תכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אחר כך גנץ חזר בו והודיע כי לא ישב עם נתניהו. ככה זה כשלא מניחים בידי גנץ דף מסרים ברור, או טקסט כתוב, או למצער טלפרומפטר שקוף, שמגולל שורות ואותיות גדולות במיוחד.

יו
יו"ר כחול לבן בני גנץ מגיש את רשימת מפלגתו לש"ס מגישה את רשימתה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

מי שמסתתרים קצת מאור הזרקורים הן המפלגות החרדיות. הסקר בערוץ 13 לא החמיא אתמול ליהדות התורה (7 מנדטים) וש"ס (6 מנדטים), אבל הניסיון מלמד כי במציאות התוצאות החרדיות מרשימות הרבה יותר.

45 ימים לפתיחת הקלפיות, ובחום הלוהט של אוגוסט, מערכת הבחירות נכנסת עכשיו לימי בין המצרים. המערכת תירגע בחודש הקרוב, לפני שהקמפיין האמיתי יתחיל ב-1 בספטמבר.

החרדים כבר הבטיחו קמפיין רועש ואגרסיבי, בעיקר נגד אביגדור ליברמן, שהוא היום הגורם הכי יציב בשטח – בסקר אמש הוא רק התחזק, ל-11 מנדטים. והחרדים לא יהיו היחידים שיגבירו את הווליום רק אחרי שהילדים יחזרו ללימודים, כשבועיים וחצי לפתיחת הקלפיות.

הרשימות שהוגשו לוועדת הבחירות לכנסת ה-22

כינוי רשימת המועמדים האות המבוקשת מס' מועמדים
דעם – כלכלה ירוקה מדינה אחת ץ 16
מנהיגות חברתית י/קן/נץ 4
עוצמה כלכלית קולם של העסקים בישראל ז/נ/כן 8
ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ל 25
זכויותנו בקולנו ק 10
זהות – תנועה ישראלית יהודית בהנהגת משה פייגלין ז/זן 15
אדום לבן הבלתי משוחדים יז 36
הפיראטים – כי כולנו באותה סירה והכל אותו שייט ף 27
מתקדמת נ/ני 6
מפלגת גה"ת – גוש התנ"כי קי 8
התאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שס 120
צדק בראשות אבי ילאו צ 19
קמ"ה – קידום מעמד הפרט קן/קץ 8
כבוד האדם יף 11
יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה ג 120
כראמה ומוסאוא – כבוד ושווין נך 8
מפלגת הדמוקראטורה זך 8
נעם – עם נורמלי בארצנו כ 9
כחול לבן – בראשות בני גנץ ויאיר לפיד פה 120
כל ישראל אחים לשווין חברתי נץ 5
סדר חדש – לשינוי שיטת הבחירות קך 33
הליכוד בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה מחל 120
האחדות העממית אלוחדה אלשעביה כנ 11
המחנה הדמוקרטי בהנהגת הורוביץ, שפיר וברק מרצ 120
צומת – התיישבות וחקלאות זץ 9
איחוד בני הברית התנועה הנוצרית הליבראלית ינ 9
הרשימה המשותפת ודעם 120
עוצמה יהודית כף 29
רון קובי הימין החילוני נלחמים בכפייה החרדית רק 15
צפון צן 9
הימין המאוחד הבית היהודי – האיחוד הלאומי – הימין החדש טב 42
העבודה – גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס אמת 120
עוד 649 מילים
סגירה