חברי הכנסת אוחנה ואמסלם פועלים נגד מוסדות המדינה

דוד אמסלם, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 17 בדצמבר 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
דוד אמסלם, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 17 בדצמבר 2018

חברי הכנסת מהליכוד אמיר אוחנה ודוד אמסלם פועלים, כל אחד מהם בסגנונו האישי, כנגד מוסדות המדינה ורשויות החוק והאכיפה, וללא עכבות ורתיעה הם הורסים את המדינה. אי-אפשר לקיים מדינה דמוקרטית אם חלק גדול מהציבור לא מקבל את חוקי המשחק, וזה מתבטא גם בכבוד למוסדות המדינה ולחוקיה. אבל שני חברי כנסת אלה, יחד עם אחרים ממפלגתם, עושים כל מאמץ כדי לשבור את אמון הציבור במוסדות המדינה ורשויות האכיפה והחוק.

חברי הכנסת מהליכוד אמיר אוחנה ודוד אמסלם פועלים, כל אחד מהם בסגנונו האישי, כנגד מוסדות המדינה ורשויות החוק והאכיפה, וללא עכבות ורתיעה הם הורסים את המדינה

הפעולה האינטנסיבית הזו שלהם בראשות מי שהיה אז ראש הממשלה ומואשם בפלילים, היא שהביאה להתלכדות כוחות של אנשים עם השקפות פוליטיות שונות, ואפילו מנוגדות, כדי להרחיק אותם מהשלטון.

הסכנה לקיום המדינה הייתה ממש מוחשית. אנשים חשו, שכחוט השערה מבדיל בין מדינה מנוהלת למצב בו כל דאלים גבר. היה חשש מוחשי, שהאיש המוכיח יום-יום שאינו נרתע מאף מעשה כדי להישאר בשלטון אכן יחצה את הרוביקון וישתלט על המדינה וחוקיה, כשנבחרי הליכוד הנרפסים בפניו ממשיכים לשרת אותו.

*  *  *

לקראת סוף שנת 2019 שמעתי ברדיו, בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד, ראיון עם חבר הכנסת (אלוף מיל') יאיר גולן. גולן אמר, שההתנתקות מעזה ב-2005 לא הביאה לעלייה במספר הנפגעים הישראלים, אלא להיפך – מספר הישראלים שנפגעו בממוצע כל שנה לאחר ההתנתקות נמוך משמעותית ממה שהיה לפני ההתנתקות.

אל תתנו לשני שיגורים מעזה לעבר גוש דן להטעות אתכם. -תחילת שנה, החלטות חדשות, דרכים חדשות. 16 שנים, 4 מבצעים גדולים,…

Posted by ‎Yair Golan – יאיר גולן‎ on Sunday, January 2, 2022

הוא נשמע לי אדם שיודע על מה הוא מדבר, אבל אינטואיטיבית נראה היה לי שהוא טועה. החלטתי לבדוק. עשיתי חיפוש בגוגל ל: "נתונים על מספר הישראלים שנפגעו במערכות ישראל ובפעולות האיבה". בין התוצאות הראשונות שהתקבלו היה מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנעשה לבקשתו של חבר כנסת אוחנה, והוגש לו ב-23 במאי 2017. מהמחקר למדתי שטעיתי, וחבר הכנסת יאיר גולן ידע ויודע על מה הוא מדבר.

יאיר גולן נשמע לי אדם שיודע על מה הוא מדבר, אבל אינטואיטיבית נראה היה לי שטעה. החלטתי לבדוק "נתונים על מספר הישראלים שנפגעו במערכות ישראל ובפעולות האיבה". למדתי שטעיתי וגולן ידע על מה הוא מדבר

להמחשה: מינואר 2003 ועד אוגוסט 2005 (ההתנתקות) נהרגו כ-260 אזרחים ישראלים (ממוצע של כ-100 הרוגים לשנה), ואילו מההתנתקות (אוגוסט 2005) ועד סוף 2016 נהרגו כ-300 אזרחים ישראלים (ממוצע של כ-27 הרוגים לשנה). גם הזעקה של הימין על "אלפי הרוגי אוסלו", אין לה תימוכין בעובדות. תהליך אוסלו לא גרם לריבוי בהרוגים ישראלים. עובדה.

עכשיו לחבר הכנסת אוחנה. אמיר אוחנה הוא חבר כנסת מה-27 בדצמבר 2015. הוא ביקש את המחקר אודות מספרי ההרוגים של ישראל במערכות ישראל ובפעולות האיבה כדי לדעת דברים כהווייתם, אבל אני מנחש שהייתה לו גם מחשבה שהמידע ישרת אותו בפעולתו הפוליטית, והוא יוכל להשמיע דברי תוכחה מבוססים אודות "אסון אוסלו" וההתנתקות וקורבנות עודפים בגינם.

איני משקיע זמן רב בלימוד הגותו ודבריו של חבר הכנסת אוחנה, אבל הרושם שלי הוא, שחבר הכנסת אוחנה לא משמיע טיעונים הנסמכים על קורבנות שווא בגין הסכמי אוסלו וההתנתקות. אם כך אכן הדברים, הרי, ושוב אני מופתע, יש לחבר הכנסת אוחנה יושרה.

אם אני טועה ונמצא שחבר הכנסת אוחנה כן מבסס את טיעוניו על קורבנות שווא, בגין הניסיון לתהליך הפיוס בין העמים וההתנתקות, הרי שאני לוקח חזרה את ההערכה ליושרתו של חבר הכנסת.

גם אם יסתבר, שחבר הכנסת אוחנה לא מהסה דוברים וצורחים לידו אודות "אסון אוסלו" ו"קורבנות ההתנתקות", היושרה שלו לא מקבלת ציון גבוה. אבל לפי הידוע לי, אמיר אוחנה כן מגלה יושרה. מפתיע – פועל להרס המדינה, ומגלה יושרה.

כשאוחנה ביקש את המחקר אודות מספרי ההרוגים במערכות ישראל ובפעולות האיבה אני מנחש שחשב שהמידע ישרת אותו פוליטית בהשמעת דברי תוכחה מבוססים אודות "אסון אוסלו" וההתנתקות וקורבנות עודפים בגינם

בתעשייה האווירית מתרחש תהליך תמוה. מועצת המנהלים קיבלה את המלצתה של ועדת איתור, ובחרה בנובמבר 2020 למנכ"ל התעשייה האווירית את בועז לוי, איש התעשייה האווירית, שצמח בתעשייה האווירית ומילא בהצלחה רבה תפקידים מאוד בכירים, וגם משמש כמנכ"ל בפועל של התעשייה האווירית.

החלטת מועצת המנהלים על מינוי מנכ"ל דורשת את אישור שר הביטחון, ושר הביטחון מסרב לאשר אותה. לשר הביטחון ולמנכ"ל משרדו יש מועמד אחר אותו הם מעדיפים, ויש להם סיבות עלומות לכך שאין מנכ"ל קבוע לתעשייה האווירית.

כאן נכנס לפעולה חבר הכנסת אמסלם. הוא הגיש עתירה לבג"ץ בעניין. בג"ץ סרב לעתירתו בטענה שהעניין לא נוגע לו אישית, ועל-כן אין לו זכות עמידה בעניין זה בבג"ץ.

עניין זכות העמידה הוא נושא שנוי במחלוקת, ויכול להיות שיש מקום לערער על ההחלטה של שופטי הבג"ץ (קטונתי). חבר הכנסת אמסלם אכן לא מוותר, והוא מגיש עתירה נוספת לבג"ץ, שהיא למעשה ערעור על פסילת זכות העמידה שלו.

לו כך הייתה התנהלותו של אמסלם, אפילו בתוספת ראיון לתקשורת בו הוא אומר שאינו מסכים לפסיקה, והוא יערער עליה, ומוסיף שהוא יקבל את מה שבג"ץ יחליט, אז לא היה כל פסול בהתנהלותו.

אבל חבר הכנסת דוד אמסלם דיבר בכנסת בשפת ביבים כנגד שופטים בבית המשפט העליון. הוא מבזה את בית המשפט, ותורם תרומה נכבדה לאובדן אמון הציבור במערכת המשפט. במילים אחרות: דוד אמסלם פועל להשמדת מדינת ישראל. אין מקומו של דוד אמסלם להימנות על אישי הציבור המכובדים בארצנו.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אחלה פוסט. אוחנה ואמסלם זה קו קלוקס קלאן, או בוקו חראם, או גם וגם. להבדיל מהנאצים, השניים הללו מנסים להשמיד מדינה - מדינה! הם מנסים להשמיד מדינה, בחסות הגורו עוו'אנטה שלהם, ביבי. ובכל ז... המשך קריאה

אחלה פוסט. אוחנה ואמסלם זה קו קלוקס קלאן, או בוקו חראם, או גם וגם. להבדיל מהנאצים, השניים הללו מנסים להשמיד מדינה – מדינה! הם מנסים להשמיד מדינה, בחסות הגורו עוו'אנטה שלהם, ביבי. ובכל זאת, הדגש הוא החשוב – הם עושים זאת מהקטע של הריגוש, זה מטריף אותם, מרגש אותם לקרוע לגזרים כל הנקרה בדרכם – כיאה לבבוני-שימפנז בהתקף אמוק במעבה הג'ונגל: זה זה התענוג שבלקרוע לגזרים בשר מגוף הניצוד, ולאכול אותו – עם הדם הנוטף. חיות טרף סדיסטיות עם מראה אדם

עוד 769 מילים ו-1 תגובות
סגירה