מגפת הקורונה היא מגפת האגואיזם

אילוסטרציה (צילום: tronand istockphoto)
tronand istockphoto
אילוסטרציה

אסור לנו להתעלם מהפיל שבחדר, מגפת הקורונה מסמנת בקווים ברורים את ההבדל בין האזרחים שמוכנים לתרום לחברה ולחוסנה לבין האזרחים שלא מוכנים ומעדיפים את האינטרס האישי הפרטי על פני האינטרס הכללי.

יצא לי לדבר עם כמה מתנגדי חיסונים וכמות הסיפורים העצמיים שלהם הצליחה להדהים אותי.

אסור להתעלם מהפיל שבחדר, מגפת הקורונה מסמנת בקווים ברורים את ההבדל בין האזרחים שמוכנים לתרום לחברה ולחוסנה לבין אלה שמעדיפים את האינטרס האישי על פני האינטרס הכללי

לדוגמה: מתנגדת אחת אמרה שמאד מוזר לה שבכל מקום בעולם ה"סיפור הזה של הקורונה" קיים, זאת אומרת, היא כל כך לא מאמינה בשום נתון ועובדה שאפילו מציאות שנמצאת בכל העולם, מציאות שמגובה במספרים ונתונים, לא מצליחה לשכנע אותה שזו האמת.

תופעת מתנגדי החיסונים/ מכחישי המגפה ניזונה משני מקורות עיקריים לפי דעתי:

1

השתלטות הרשתות החברתיות על השיח הציבורי. וחמור הרבה יותר מכך, השתלטות הרשתות החברתיות על התודעה הקולקטיבית של תרבות המערב ויצירת מציאות שבה אין אמת, אין עובדות, פוסט מודרניזם שיצא מכלל שליטה באופן קיצוני. פוסט מודרניזם שמביא אותנו לימי הביניים החדשים, ההמון מאמין בפיות, שדים וסיפורי סבתא בפייסבוק.

2

אגואיזם קיצוני של הפרטים בחברה המערבית. תפיסה של זכויות הפרט ואינדיבידואליזם קיצוני שבה לפרט יש זכויות בלתי מוגבלות. אותו סוג של ליברטריאניזם אמריקאי שמוביל לזכויות פרט קטלניות כמו הזכות לשאת נשק, מוביל את האדם הפרטי ברחבי העולם המערבי לתחושה שאסור למדינה להתערב בחייו האישיים, תוך התעלמות מכך שרק המדינה היא הגוף שמסוגל לדאוג לבריאותו, לחייו, לביטחונו האישי. התעלמות מכך שכל שרות ציבורי שעובר לידיים פרטיות סופו לנצל את האזרח הקטן, לגבות ממנו יותר כסף ולתת לו שירות יותר גרוע.

השתלטות הרשתות החברתיות על השיח הציבורי, וחמור הרבה יותר מכך, השתלטות הרשתות החברתיות על התודעה הקולקטיבית של תרבות המערב, יצרו מציאות שבה אין אמת ואין עובדות

וכך השילוב הקטלני הנ"ל מוביל אותנו למצב הנוכחי שבו חלק גדול מאד מהאוכלוסייה מתחסן נגד הקורונה אך חלק קטן ולא מבוטל מתנגד להתחסן. החיסון למעשה לא מצליח לחסל את המגפה כי החלק הלא מחוסן ממשיך להפיצה. ועל כך יש להוסיף את אי לבישת מסכות הפנים בישראל כתופעה די ייחודית לעולם המערבי.

נקודה חשובה נוספת היא כמובן האוכלוסייה הפגיעה ביותר למחלה, אוכלוסיית הזקנים. אותה מתנגדת חיסונים, שמהווה דוגמה מייצגת לאנשים שנתקלתי בהם, אמרה בצורה מאד גלויה שהם כבר זקנים, הגיע זמנם. זאת אומרת מה אכפת לנו מהזקנים, גם ככה יש יותר מדי מהם בעולם. אם המגפה פוגעת בהם זה לאו דווקא דבר שלילי. בין כה וכה אוכלוסיית הזקנים היא אחת מהאוכלוסיות הפגיעות והחלשות כך שמאד קל לוותר עליה ולפגוע בה.

מה שמעניין אותי הוא איך אותם מתנגדי חיסונים היו פועלים ומתנהגים אילו הקורונה הייתה פוגעת בעיקר בילדים. אני מרשה לעצמי להניח שכל אחד ואחת מהם, ללא יוצא מן הכלל, היו מתחסנים למרות כל החששות.

ועוד דבר חשוב, חלק גדול ממתנגדי החיסונים מכחישים את היותם מתנגדים וממציאים לעצמם כל מיני סיפורים ותירוצים שעוטפים את האגואיזם הטהור שלהם. פתאום יש הרבה אנשים רגישים, אלרגיים וכדומה.

מעניין אותי איך מתנגדי החיסונים היו נוהגים אילו הקורונה הייתה פוגעת בעיקר בילדים. אני מרשה לעצמי להניח שכל אחד ואחת מהם, ללא יוצא מן הכלל, היו מתחסנים למרות כל החששות

הפתרון היחידי הוא פגיעה כלכלית באותם מתנגדים שאין סיבה רפואית להתנגדותם. ללא תעודת התחסנות ישלמו מס נוסף שיגבה על ידי קופות החולים.

יונתן אורון, בן 43, גר בכפר ורדים בגליל. נשוי ואב לשלושה. בשנים האחרונות עובד כמורה להסטוריה. בעל תואר ראשון במדע המדינה מהאונ' העברית ותואר שני במנהל ציבורי מאונ' תל אביב. כותב וכותב בזמנו הפנוי. לאחרונה כתב ספר פרוזה שמחפש עדיין בית לצאת לאור. אוהב להיות בים ומחכה נואשות שיפתחו השמים לטיסות לחו"ל. חושב שאנו בעיצומה של מלחמה על דמותה של מדינת ישראל בדורות הבאים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
הפעם המגיב עמית אדלר מאיר את בורותו בנושא החיסונים ומסיק מסקנות שגויות על בסיס הנחות לא רלוונטיות. כל החיסונים שמקבלים תינוקות וילדים הם חיסונים מסוג ראשון (וירוס מוחלש או מומת) וחיסוני... המשך קריאה

הפעם המגיב עמית אדלר מאיר את בורותו בנושא החיסונים ומסיק מסקנות שגויות על בסיס הנחות לא רלוונטיות. כל החיסונים שמקבלים תינוקות וילדים הם חיסונים מסוג ראשון (וירוס מוחלש או מומת) וחיסונים מסוג שני (חלבונים שונים) המעודדים את מערכת החיסון לייצר הגנה מפני הנגיף הרלוונטי.
אין אף חיסון ילדים מסוג שלישי, חיסון שליח (mRNA). החיסון היחיד שאושר לשימוש חירום בטכנולוגיה הזו זה לקורונה.
חיסונים סוג ראשון ושני עברו שנים מחקרים של יעילות ובטיחות ויש תמימות דעים בעולם לגבי יעילותם. הם גם חיסונים חזקים שאינם "דולפים". המחוסן לא נדבק ולא מדביק. על חיסון מסוג mRNA אין כלל הסכמה גורפת. ההסכמה הגורפת היא שהוא חיסון "דולף", בנוסף הוא גם לא נבדק לאורך שנים כמו שאר החיסונים לפניו. אף אחד בעולם לא יודע מהן השפעות ארוכות הטווח של חיסון mRNA כי לא עבר מספיק זמן. האישור לשימוש חירום ניתן ללא בדיקות ארוכות שנים. מאות מיליוני אנשים קיבלו זריקה שאף אחד לא בדק עד הסוף.
אבל זה לא מפריע לעמית אדלר להתייחס לחיסון הקורונה בקלות דעת כזו כאילו הכל בסדר איתו. כאילו זה שקית במבה שפותחים ואוכלים ברגע. אפשר לראות במערכת דיווח תופעות הלוואי האמריקאית (VAERS) איך בשנת 2021 טיפס גרף התלונות בצורה דרמטית והרוב המוחלט אלה דיווחים על חיסון הקורונה. "3-4 חיסוני קורונה", מה זה בקבוק קוקה קולה? אקמול? איזה זלזול ואיזו בורות משתקפת באמירה הזו. ובעיקר יהירות בסגנון ה"יהיה בסדר" הישראלי כל כך. והוא כותב על אחרים "פייק ניוז" כשכל התגובה היא פייק אחד גדול. כמה חוסר מודעות. שאלוהים יעזור לנו מהטיפשים.

לפי אתר משרד הבריאות, כל תינוק בישראל מקבל כמעט 20 סוגי חיסונים בשנה הראשונה לקיומו. 20 חיסונים בשנה... ופה מתלוננים על 3-4 חיסוני קורונה כאילו מדובר בקונספירציה לחיסול האוכלוסייה. צודק... המשך קריאה

לפי אתר משרד הבריאות, כל תינוק בישראל מקבל כמעט 20 סוגי חיסונים בשנה הראשונה לקיומו. 20 חיסונים בשנה… ופה מתלוננים על 3-4 חיסוני קורונה כאילו מדובר בקונספירציה לחיסול האוכלוסייה. צודק כותב המאמר, יש פה שילוב מנצח בין פייק ניוז לסופר אגואיזם

כמה נוח לשכוח שכל אותן אוכלוסיות קשישים ונכים שהמערכת כל כך חרדה פתאום לבריאותם הוזחו במשך שנים, קשישים מתים מקור בבתיהם ואין להם כסף לקנות תרופות, נכים צריכים לצאת על כיסאות הגלגלים של... המשך קריאה

כמה נוח לשכוח שכל אותן אוכלוסיות קשישים ונכים שהמערכת כל כך חרדה פתאום לבריאותם הוזחו במשך שנים, קשישים מתים מקור בבתיהם ואין להם כסף לקנות תרופות, נכים צריכים לצאת על כיסאות הגלגלים שלהם לכבישים להפגין ומתמודדי פוסט טראומה מתאבדים בהמוניהם.. מערכת בריאות שהוזנחה שנים… אבל הלא מחוסנים אשמים באגואיזם. אנשים שמעיזים להעלות ספק צודק על יושרת המערכת ודאגתה לאזרחיה ומסרבים להיות מוזרקים בכפייה כל חודשיים אשמים באגואיזם. גם עכשיו כשראש הfda, ראש הממשלה וכל מדען ורופא שתשאל יודו שאין היגיון אמפידיולוגי בתו הירוק, שהוא לא מגן מהדבקה ולא מפחית אותה, כשבעצם הודו שהדירו ציבור שלם, מנעו ממנו פרנסה וחיים נורמלים ושיסו בו ציבור אחר על סמך שקר מוחלט, ועדיין לא מחוסנים אשמים. עלייה חדה במתים צעירים מדום לב בשנה וחצי האחרונות, מסמכים חסויים עם חברת פייזר, הסתרות, השתקות ותעמולה שניזונה בעיקר מהפעלת לחץ ושקרים ואחרי כל זה עדיין הלא מחוסנים אשמים באגואיזם?

מגפת הקורונה עושה עימנו חסד. היא מסירה את המסכה מעל הפשיסטים. מעל הלאומנים. מעל שונאי הזרים והאחרים. כותב הפוסט, יונתן אורון, בהחלט נמנה על הקבוצה הפשיסטית. הרי מהי ההגדרה של הפשיזם: "ה... המשך קריאה

מגפת הקורונה עושה עימנו חסד. היא מסירה את המסכה מעל הפשיסטים. מעל הלאומנים. מעל שונאי הזרים והאחרים. כותב הפוסט, יונתן אורון, בהחלט נמנה על הקבוצה הפשיסטית. הרי מהי ההגדרה של הפשיזם: "המדינה עומדת בפשיזם כערך עליון – למדינה יש ערך מוסף מסכום חלקיה. המדינה דואגת לפרטים, ומותר לה לעשות הכל למען העם ובשמו. לצורך זה מעניקים הפרטים לה את חירותם מרצון."
וזה החזון שמר אורון חולם עליו. זה אולי לא יפה לגלות בגיל 43 שאתה פשיסט, אך זו המציאות כפי שמתבטאת בפוסט הזה.

הפשיסטים מעניקים למדינה את חירותם. והמדינה בתמורה מעניקה להם תו ירוק. הפשיסט מסתובב בעולם ויכול להיכנס לכל מקום רק בזכות הסריקה. הפשיסט מעניק למדינה את הסמכות לסרוק אותו לטובת המדינה. לטובת הכלל.

לפשיסטים אין בעיה עם אלה שאין להם תו ירוק. מבחינתם הם האחר. והאחר לא קיים. את האחר יש להעניש. בהתחלה על ידי "מס נוסף שיגבה על ידי קופות החולים" ובהמשך? ההמשך ידוע. ההמשך התרחש רק לפני כמה עשרות שנים באירופה. הפשיסט גם מנדב אחרים להיות קאפו. הוא עצמו לא מתפלש בזוטות של "מס נוסף". את זה הוא נותן לקאפו לעשות. הכי קל להסתכל הצידה ולא לראות.

בפוסט הזה חושף מר אורון את בורותו בכל הנוגע לקורונה. לו היה מקשיב, שומע ולומד היה מבין כמה דברים על הוירוס, על המחלה, על החיסון והיה חוסך לעצמו התבזות בפוסט מופרך כזה. לפחות זכינו להכיר את דמות הפשיסט טוב יותר.
אך אורון לא קורא "רשתות חברתיות" הוא לבטח ניזון מהערוצים המסחריים שכל מה שהם יודעים זה לשדר שקרים והיסטריה.
לו היה עוקב בטוויטר היה מגלה שאין בעולם הסכמה על ה"חיסון" מסוג mRNA. חיסון שצריך לקחת 3 פעמים בשנה ולא מונע הדבקה, זה לא חיסון.
לו היה עוקב בפייסבוק היה קורא עשרות ומאות תופעות לוואי כתוצאה מה"חיסון".
לו היה קורא נתונים היה רואה שלא מת אף ילד מקורונה בשנתיים האחרונות אך כולם היסטריים לחסן ילדים.
לו היה מבין מי הם אנשי צוות הצט"מ שמחליטים עלינו היה קולט שעובדים עליו.
לו היה שואל מה קורה בעולם היה מגלה שאין מדיניות אחת מנצחת. וזו הישראלית היא אחת מהגרועות שבהן.
והכי חמור, יונתן אורון מתגולל על "מתנגדי החיסונים" שמוזנים על ידי פייק, כשהוא עצמו ממש כאן מפיץ פייק ושקרים: "החיסון למעשה לא מצליח לחסל את המגפה כי החלק הלא מחוסן ממשיך להפיצה". לו היה מסתכל על נתוני משרד הבריאות היה רואה שמי שמפיץ את הקורונה אלה הם המחוסנים מלא. אבל העובדות אף פעם לא מפריעות לאף פשיסט להפיץ את הרעל סביב.

הפשיסט לא תמיד מוכן להקריב את גופו למען המדינה, הוא בעיקר מוכן להקריב אחרים שלא מאמינים באמונה שלו. אנשים מסוגו של יונתן אורון הסתובבו ב 1933 ו 1934 ו 1935 ולא עשו כלום כשחוקים שונים נגד השכנים שלהם נכנסו לתוקף. הם לא עשו כלום, כי הם האמינו שהמדינה חשובה יותר. הם האמינו שמה שהמדינה מחליטה, זו האמת ויש לציית. אורון מייחל למדינה בו כולם יצייתו. והדרכון הירוק הוא אות הצייתן.

הפשיסט לא מוכן לקבל אנשים כמוני שלא מאמינים בממסד. לא מאמינים שהממסד פועל לטובת האזרחים. שלא מאמינים למילה מיוצאת מפיו של פוליטיקאי. עבור הפשיסט, המדינה היא מקור הסמכות העיקרי והיחידי. ואילו אני, לא חושב ככה. הסמכות היחידה על הגוף שלי ושל הילדות שלי היא עמוד השדרה המוסרי שלי.

משחקים היפותטיים של "מה היה קורה אילו הילדים היו חולים קשה", לא רלוונטיים. המציאות חזקה יותר מכל משחק. אני אשכרה בעצבים עכשיו. אנשים מסוגו של יונתן אורון עושים לי רע. הקלות שבה הפשיסט יוצא מהם היא מדהימה בעיני.

בימים אלה ממש בטיפול נמרץ באיכילוב נמצאת ידידה שלי בת 49 אחרי שעברה התקף לב. קרישי דם חסמו את העורקים והיה כפסע בינה ובין המוות. רק תגובה מהירה של הרופאים השאירו אותה בעולם הזה. היא שלושה חודשים אחרי הבוסטר. כמובן שהרופאים לא קושרים בין שלושת הזריקות לקרישי הדם שנוצרו. הם אובדי עצות ומחפשים את הסיבה. הם כמובן לא ימצאו אותה כל עוד לא יקשרו החסימה בלב ל"חיסון". וכמוה יש המונים. תופעות לוואי נוראיות שרק מי שלא מוכן לראות, לא רואה.

שני דברים אחרונים:
אני עצמי לא מחוסן. עברתי בקלות את הקורונה עוד ב 2020 ואין לי כל כוונה להתחסן. אם מר יונתן אורון רואה בי סכנה, הוא מוזמן להתחבר לפייזר באינפוזיה, לשים על עצמו שיריון ולבודד עצמו כמה שרוצה. רק שלא יטריד אף אחד עם ההיסטריה והפחדים שלו. יש כדורים טובים נגד חרדה.

ב 11/2021 שלחתי פוסט שנדחה על יד מערכת "זמן ישראל". בפוסט כתבתי את דעתי על הפשיסטים כמו יונתן אורון והמערכת לא היתה מוכנה לפרסם. כך שיש מצב שגם תגובה זו תיחמק ותצונזר. אסור להפיץ נרטיב אחר בתקופה הזו.

עוד 496 מילים ו-5 תגובות
סגירה