1,010 חולי קורונה במצב קשה - המספר הגבוה ביותר זה כשנה; מנגד, מקדם ההדבקה ירד ל-1.01

בנט הכחיש את הדיווח, שלפיו, יש קרע ביחסיו עם איילת שקד: "עובדים בשיתוף פעולה מלא ובחברות" ● מיקי לוי: המחלוקת היחידה שנותרה בין האופוזיציה לקואליציה בעניין איוש ועדות הכנסת היא האם לקואליציה יהיה רוב של שני חברים בוועדת הכספים או רוב של חבר אחד ● אדלשטיין מעריך שהבחירות לראשות הליכוד ייערכו לקראת סוף השנה ● בפעם השנייה - ביטן נדבק בקורונה

מחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, 14 באוקטובר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, 14 באוקטובר 2021

משרד החינוך והסתדרות המורים יקיימו הערב משא ומתן, בהתאם להנחיית בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שאסר על מזכ"לית הארגון, יפה בן דויד, לשבות עד יום שני. עד ליום זה, בשעה עשר בבוקר, על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות שהושגה במשא ומתן. בהנחיית בית הדין, כחלק מהמשא ומתן תיערך פגישה בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, בן דויד וגורם בכיר ממשרד הבריאות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יבקרו מחר באיחוד האמירויות. זהו ביקור ראשון של נשיא ישראלי במדינה.

הרצוג ייפגש עם יורש העצר, השייח מוחמד בן זאיד, המשמש כשליט בפועל של המדינה ושבהזמנתו מגיע הנשיא לביקורו באמירויות. בביקור, שיסתיים מחרתיים, יפתח הרצוג את "יום ישראל" באקספו 2020 בדובאי.

בביקור, שייערך בדובאי ובאבו דאבי, ייפגש הנשיא עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות, השייח עבדאללה בן זאיד, סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח מוחמד בן ראשד אאל מכתום ועם נציגי הקהילה היהודית.

לקראת הביקור אמר הרצוג –

אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה בה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף. אני מאמין כי שותפות חדשה ואמיצה זו תביא לשינוי חיובי במזרח התיכון ותעורר השראה באזור כולו. עם שוחר שלום אנו, ויחד נרחיב את מעגל השלום ההיסטורי של הסכמי אברהם והשלכותיו, ניצור עולם טוב יותר, סובלני יותר ובטוח יותר למען הדורות הבאים. אני מודה לשייח' מוחמד בן זאיד על הזמנתו האדיבה שהיא הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמינו.

מחרתיים תסתיים כהונתו בת שש השנים של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה. לקראת סיום כהונתו קיבל מנדלבליט הכרעה במספר תיקים שבהם טיפל. בין היתר חתם על הסדרי טיעון עם השרים לשעבר אריה דרעי ויעקב ליצמן. מנדלבליט גם החליט לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחרי אהוביה סנדק – מרדף שבסיומו נהרג סנדק. כמו כן ניהל מנדלבליט מגעים לגיבוש הסדר טיעון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם לאחרונה הודיע לפרקליטיו של ראש האופוזיציה, שבשל פרק הזמן הקצר שנותר עד סיום כהונתו, לא יוכל לגבש הסדר טיעון עם נתניהו, ואת המשא ומתן יוכלו לחדש עם מחליפו.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
מנדלבליט בתל אביב ביוני האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מחר, בפתח ישיבתה השבועית, תיפרד הממשלה ממנדלבליט.

יובל יועז דיווח ביום שלישי האחרון שהוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תסיים בשבוע הבא את עבודתה, וברשימת המועמדים שעליהם תמליץ ייכללו גלי בהרב-מיארה, שבמועמדותה תומך שר המשפטים גדעון סער, ורז נזרי, שמכהן כיום כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

תוקפו של התו הירוק עתיד לפוג ביום שלישי הקרוב, 1 בפברואר. מחר ידון ראש הממשלה נפתלי בנט באפשרות להאריך את תוקף התו.

חבר הכנסת דוד ביטן נדבק בפעם השנייה בקורונה. בפעם הראשונה שבה נדבק, לפני שהיו חיסונים, מצבו הדרדר עד לאשפוז ממושך, כשסכנה נשקפה לחייו. ביטן עדכן את קצין הכנסת בכך שהוא נמצא חיובי לקורונה.

סגירה