אמת ושקר בסערה סביב דוד אמסלם

הסגנון הבוטה והמסית של ח"כ דודי אמסלם מפרק מערכות ומטריד רבים מחבריו בליכוד ● אבל הם לא מעיזים להתייצב מולו בפומבי ● אתמול לראשונה נתניהו התייצב באופן גלוי לצד שופטי בית המשפט העליון ונגד אמסלם - אבל האינטרסים שלו שקופים למדי ● למעשה, האיש היחיד בפרשה שאומר אמת ונותר עקבי בדעותיו ובסגנונו מזה שנים רבות, הוא דוד אמסלם עצמו ● פרשנות

ח"כ דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
ח"כ דוד אמסלם

האיש האמיתי היחידי בסערה האחרונה סביבו, הוא דוד אמסלם. חבר הכנסת אומר את מה שהוא חושב, וחושב את מה שהוא אומר. רוב הפוליטיקאים האחרים שנקלעו לתוך חילופי הדברים בין אמסלם ונשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, כולל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אינם דוברים אמת, או מסתירים את מה שהם חושבים באמת, או פועלים מתוך אינטרס מיידי ואישי.

נתחיל באמסלם. הסגנון הבוטה והמסית שלו מפרק כאן את המערכות, אבל תמיד זה היה כך. אמסלם מרגיש תחושת אפליה אמיתית שמוליכה אותו הפעם להשתלחות מופקרת בנשיאת בית המשפט העליון שגם משיבה לו באופן חסר תקדים.

היציאה של אמסלם תדלקה גם את הפגנת הימין אתמול (חמישי) בכיכר הבימה, שבה נשמעו דברים מזעזעים נגד מערכת אכיפת החוק.

צריך תמיד לזכור שאת ההאשמות על גזענות אשכנזית אמסלם מפזר לאורך שנים, ופעם אחת הוא אפילו איים להפיל את הממשלה ולעזוב את הכנסת נוכח הסירוב להעלות ארצה את בני הפלאשמורה מאתיופיה.

צריך תמיד לזכור שאת ההאשמות על גזענות אשכנזית אמסלם מפזר לאורך שנים, ופעם אחת הוא אפילו איים להפיל את הממשלה ולעזוב את הכנסת נוכח הסירוב להעלות ארצה את בני הפלאשמורה מאתיופיה

את הטענות הקשות הפנה אז אמסלם נגד ראש הממשלה באותם ימים, נתניהו. "אתם לבנים ודואגים רק ללבנים. זו הגזענות" הוא אמר אז, בדיוק כמו שטען שלשום במליאת הכנסת נגד הנשיאה חיות שהיא "מעדיפה את הג'ינג'ים" וכי "האמסלמים והמכלופים אינם נכנסים ללשכה שלה".

ח"כ דוד אמסלם משתלח בשופטי בית המשפט העליון מעל דוכן הכנסת, 16 בפברואר 2022 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

אמסלם רב תמיד עם כולם ותוקף את מי שלא נראה לו, חברים ויריבים, גם אם אחרי הדברים יתהפך העולם. אין כמעט מי שלא זכה לקטטה הגונה איתו בליכוד – צחי הנגבי, ישראל כ"ץ או לימור לבנת בעבר, וניר ברקת בהווה. חברי הכנסת מפחדים היום להתעסק איתו כי הם חוששים ממתפקדי הליכוד שאולי מזדהים עם דבריו.

אתמול נחלקו דוברי הליכוד לשניים. אלה שתומכים באמסלם ורוכבים על גבו לא חששו לחזור על דבריו הבוטים גם בהפגנה בכיכר הבימה. חברי הכנסת שלמה קרעי, מאי גולן וגם קרן ברק, למרבה ההפתעה, הגנו עליו בחירוף נפש.

חברי הכנסת שמתנגדים לדברי אמסלם ולסגנון הפרוע שלו, והם רבים בליכוד, לא העזו להתייצב מולו או להתבטא בפומבי. הם רק חזרו וטענו כי אמסלם גורם לליכוד נזק אדיר ורק מרחיק מהמפלגה בוחרים ותמיכה נרחבת. מי שהיה אומר את הדברים הנכוחים הללו בהבימה אמש, היה מסתכן בנפשו.

ח"כים שמתנגדים לדברי אמסלם ולסגנון הפרוע שלו, והם רבים בליכוד, לא העזו להתייצב מולו או להתבטא בפומבי. הם רק חזרו וטענו כי הוא גורם לליכוד נזק אדיר ומרחיק בוחרים ותמיכה נרחבת

נתניהו שיחק כאן משחק די בזוי. יו"ר הליכוד, כפי שפרסמנו בעבר, חושב שאמסלם מגזים. "הוא פוגע בליכוד, הוא פוגע בנו. זה פוגע גם בי", הוא אמר לסביבתו. עד היום נתניהו לא העז לתקוף את אמסלם ישירות. אתמול ראש הממשלה לשעבר יצא נגד אמסלם בגלוי.

נתניהו התקשר לנשיאה חיות ואמר לה כי "הדברים לא משקפים את עמדתי, לא מקובלים עליי ונאמרו שלא בידיעתי". את הדברים הוא דאג לפרסם בכל מקום. נתניהו שכח רק להוסיף כי "הדברים לא משקפים את האינטרס הפלילי שלי".

בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

אז מה קרה? בחמש השנים האחרונות, מאז החלו חקירות נתניהו, הוא לא תקף באופן בוטה את השופטים. נתניהו מירר את חייהם של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"לי המשטרה, החוקרים, היועץ המשפטי לממשלה ואנשי הפרקליטות אבל נזהר בכבודם של השופטים שאמורים לחרוץ בסוף את דינו.

נתניהו מירר את חייהם של השרים לביטחון פנים, מפכ"לי המשטרה, החוקרים, היועץ המשפטי לממשלה ואנשי הפרקליטות אבל נזהר בכבודם של השופטים שאמורים לחרוץ בסוף את דינו

אתמול נתניהו התייצב לצד שופטי בית המשפט העליון ונגד אמסלם. כל כך שקוף. נתניהו הרי יודע שעסקת הטיעון לה הוא עדיין מייחל תגיע בסופו של דבר לפתחם של שופטי בג"ץ. אולי גם הערעור על פסק דינו, אם המשפט יימשך עד הסוף.

נתניהו עשה את השיקול המשפטי הקר, וזכה לביקורת קשה בליכוד. מצד אחד הוא מדרבן לוועדת חקירה ממלכתית נגד הריגול המשטרתי שתעכב את המשפט, מצד שני הוא מחניף לשופטי בג"ץ שיכריעו את גורלו.

יש לי תחושה שגם אמסלם נפגע מהמשחק הכפול הזה. חברי כנסת בליכוד אמרו לי אתמול שהם לא יתפלאו אם יהיה פיצוץ חדש בין נתניהו ואמסלם, כמו בימים שבהם איים להפיל אותו על רקע העלייה האתיופית.

עוד 645 מילים
סגירה