ילדים, חפשו בשיר את המילה "יהודי" וצבעו בצבעים מדכאים

ילד אוקראיני חוצה את הגבול לפולין, צילום מסך מסי.אן.אן
ילד אוקראיני חוצה את הגבול לפולין, צילום מסך מסי.אן.אן
ב-1975 סערה הארץ. באו"ם התקבלה החלטה שקבעה שהציונות היא צורה של "גזענות ואפליה גזעית" ובארץ לבלבו סטיקרים נעלבים אך זקופי קומה שהתריסו "אני ציוני". 16 שנה אח"כ חזר בו האו"ם מההשוואה ונחה דעתנו. אותנו לא יעליבו אחרי מה שסבלנו בשואה.
אבל לאחרונה התאמת אצלי חשד ישן, אל תיעלבו, שאנחנו לא באמת עם סגולה. היו כמה רמזים לכך אבל המלחמה שלא תיאמן באוקראינה חשפה את הסוד הלא מחמיא אחרי שגבתה מחיר כבד.

 

מאות אלפי פליטים אוקראינים שנמלטו מבתיהם בקור חורפי שיורד אל מתחת לאפס וביקשו רווח והצלה ממדינות העולם. התמונות מטלטלות, זו המאה ה-21, אלוהי ההיסטוריה!

לאחרונה התאמת אצלי חשד ישן, אל תיעלבו, שאנחנו לא באמת עם סגולה. היו רמזים לכך, אבל המלחמה שלא תיאמן באוקראינה חשפה את הסוד הלא מחמיא אחרי שגבתה מחיר כבד

עשרות שנים אחרי מלחמת העולם השנייה מתרחש לעינינו משבר הומניטרי באירופה. העולם עוצר את נשימתו וישראל, מדינה שקמה על חורבות השואה באירופה, אותה אירופה, מתפשטת מערכיה המוסריים בקלילות שלא תיאמן. ומותר להשוות. חובה, אפילו.

שרה במדינת ישראל, השרה שקד, דואגת שמא פתיחת השערים לפליטים תשנה את המאזן הדמוגרפי לרעתנו, ומי שכן יתקבל זה זכאי חוק השבות, או מי שיוכיח שיש לו קרוב מדרגה ראשונה. ומי שאין לו קרוב מדרגה ראשונה, יצטרך לעבור קודם דרך הבנק, אם הבנק עוד עומד על תילו כמובן, למשוך כסף ולהפקיד ערבות.

הגדיל להדהים חבר הכנסת ינון מגל, לבב אנוש יהודי חם שהוא, שאמר "לא רוצה להיות מוסרי, רוצה להיות יהודי". זו עמדה שעוד תילמד בעתיד, שלא לומר תהיה כתם לדראון עולם. מעשה ידיו טובעים בים ופוליטיקאים אומרים חרפה. לא למדה ממנחם בגין שבשנת 1977 קלט בחמלה רבה ספינת פליטים וייטנאמיים שבקשו מקלט.

עשרות שנים אחרי מלחה"ע ה-2, משבר הומניטרי באירופה. העולם עוצר נשימתו וישראל, שקמה על חורבות השואה באירופה, מתפשטת מערכיה המוסריים בקלילות שלא תיאמן. ומותר להשוות. חובה, אפילו

לא שחשבתי שישראל תעמוד בחזית המדינות שיקבלו בזרועות פתוחות כל פליט ומבקש מחסה. פולין, למשל, קלטה כמיליון פליטים עד כה. אמנם זכרנו את אשר עשה לנו עמלק בכל חג שני, הרי תמיד עמדו עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא הצילנו מידם. עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב. אנחנו לא בריטים ואין מלך בישראל.

החשבון פתוח והיד הודפת, ופליטים סורבו על הסף וחלקם הוחזרו כלעומת שבאו לארצם השסועה, ומה שנותר מגאוותי הלאומית הולך ונסדק. לא שהיינו עד כה חסידי אומות העולם, אלא שאנחנו אלה שעשינו שימוש היסטורי גורף במשפטים שהם אבן יסוד בצדקת דרכנו: "העולם שתק" או "לעולם לא עוד". משפטים שיש בהם כדי לסיים כל ויכוח על מדינת ישראל עוד לפני שהחל. בכל זאת, סבלנו. הגורל היהודי הוא מוטיב מרכזי בעם ישראל, זה הצלב שאנחנו נושאים על גב האומה.

וכמו תמיד במקרים כאלה בהם המדינה נדרשת להחלטות הומניטריות, קם הימין הישראלי, מסורתי דתי בשורשיו, ומגלה מאיזה חומרים קשים עשויה הפוליטיקה הישראלית אם נתניהו לא עומד בראש הממשלה. בעיקר אחרי שבנט ניפץ את הקלישאה הרווחת "רק נתניהו יכול".

פליטים סורבו על הסף וחלקם הוחזרו כלעומת שבאו לארצם השסועה, ומה שנותר מגאוותי הלאומית נסדק. לא שהיינו חסידי אומות העולם, אלא שאנו אלה שעשינו שימוש במשפטים: "העולם שתק" או "לעולם לא עוד"

כשהתברר שבנט משחק על המגרש של הגדולים ספג הימין את המכה, התנודד וקם, ולא מצמץ כשהוכיח מה באמת חשוב (נתניהו) כשמדינה אירופית נקרעת בשיני הדוב הרוסי. אין עולם, יש רק נתניהו. כל מי שחשבתם, בלי שמות, כבר ניצב בחזית הלא ייאמן: הקרב על סוכת נתניהו הנופלת. אחד אלוהיהם.

ח"כ סמוטריץ', רחום וחנון שהוא, מחמר בממשלת ישראל למהר ולהציל את "רבבות יהודי אוקראינה", כי מה לנו ולגויים, וכשנפש יהודי סמוטריצ'ה מפרידה בין דת לדם מתחשק לי להתנצר כאן ועכשיו.

יש במשפחתי הגרעינית והמורחבת בני דתות אחרות ונפשי נקשרה בנפשם, כעת מסתבר שלשווא אהבתי אותם, כי בעת צרה אין להם על מי לסמוך אלא על אלוהים פחות זעופים מאלוהינו האחד, ולשים מבטחם באלים שלא מפשפשים בציציות מבקשי מקלט או בסתם בני אדם שלבם הטוב אינו נותן סימנים בבני-אדם.

לא רק ישראל הרשמית מתעקשת על קליטה סלקטיבית. גם הרשת נקרעה בוויכוח על פליטים, כאילו ישראל תקרוס תחת האומללים שנמלטו בעור שיניהם מאימת הכובש. הרי העולם מלא מדינות נוצריות, למה אנחנו? שנוצרים יעזרו לנוצרים, סח היהודי הדואג לנוכח הנוצרי הנודד. הושיעו את היהודים, מה עם היהודים.

והיה רב שביקש להתפלל לשלום היהודים באוקראינה כי מה לנו ולנרדפים נוצרים.

כשהתברר שבנט משחק על המגרש של הגדולים ספג הימין את המכה, התנודד וקם, ולא מצמץ כשהוכיח מה באמת חשוב (נתניהו) כשמדינה אירופית נקרעת בשיני הדוב הרוסי. אין עולם, יש רק נתניהו

ונזכרתי באמא שלי שסיפרה לי שבילדותה בבולגריה ירקו הילדים אלה על סמלי הדת של אלה, ילדים נוצרים על מגן דוד בשער בית הכנסת והיא ואחיה ואחיותיה ירקו על הצלב בשער הכנסייה "וכולנו לא ממש הבנו למה".

וכאילו לא עברו שנות דור, יש עם אחד מכל העמים שמעדיף לתת מחסה רק ל"משלנו", תחת המוטו התנכ"י העתיק "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". פשוט פשוט. כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומייה רק אל יהודים כשרים, לא הומייה לגויים, אפילו נמלטו מצרה גדולה. זבש"ם.

וככה, בהתגנבות יחידים של פליטים נטולי זכות שיבה וארץ, הם מטפטפים לישראל מאחורי יהודים אוקראינים כשרים שמתקבלים בדגלים ומחולות. את הצרות כבר נעשה להם אחר כך, מיהו יהודי ואיפה התעודות של סבתא. אבל בדרך איבדנו את זכותנו ההיסטורית לומר את משפטי המחץ שאין בלתם: "העולם עמד מנגד" ו"לא עוד".

הנה כי כן, העולם עומד גם עומד מנגד, כמו שרק עולם יכול, וצירוף המילים הנחוש "לא עוד" זו בדיחה מרה. תשאלו את המטורף התורן שבעוצם ידו רדף והשיג וריסק את אוקראינה והשתיק את העולם.

וכאילו לא עברו שנות דור, יש עם אחד שמעדיף לתת מחסה רק ל"משלנו", תחת המוטו התנכ"י העתיק "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". נפש יהודי הומייה רק אל יהודים כשרים

ובאשר לפליטים, מצאתי את השורות היפות שכתב יורם טהר-לב על ארץ ישראל. כלומר היפה. ראוי שנחקוק אותו על לוח לבנו היהודי החם:

"מי שרעב ימצא אצלנו פת של לחם,
מי שצמא ימצא פה צל ומי באר,
מי שסוכתו נופלת
חרש ייכנס בדלת,
ותמיד יוכל להישאר".

ילדים, חפשו בשיר את המילה "יהודי" וצבעו בצבעים מדכאים.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
כרמלה איפה למד הרצל ? הציוני הראשון בווינה ואיפה למד ה. הנאציונאל הראשון גם בוינה .על התורה שהם למדו בוינה הקימו את מדינת ישראל .אז מה את מצפה מציבור שלומד כל חייו את המושג אתה בחרתנו?... המשך קריאה

כרמלה איפה למד הרצל ? הציוני הראשון בווינה ואיפה למד ה. הנאציונאל הראשון גם בוינה .על התורה שהם למדו בוינה הקימו את מדינת ישראל .אז מה את מצפה מציבור שלומד כל חייו את המושג אתה בחרתנו? שהוא התכוון לקיים מצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו ואלה צאצאי הציונים מוינה מתכוונים שאנחנו ואפסינו עוד.שיילכו לעזאזל כל הגזענים ואני מקווה שאלה שלא גזעניים כלפי אוקראינים אינם גזענים לפליטיםם מעולמות אחרים.

מאמר פוסט רדיקלי תלוש מן כל מציאות. כל האיחוד האירופי פתוח לפליטים האומללים שרבים מהם נטו נאציים מקועקעים קרס להחריד ואין כל סיבה להכניס לכאן אף אחד למעט מי שאימו יהודיה מה הבעיה שלך ? ... המשך קריאה

מאמר פוסט רדיקלי תלוש מן כל מציאות. כל האיחוד האירופי פתוח לפליטים האומללים שרבים מהם נטו נאציים מקועקעים קרס להחריד ואין כל סיבה להכניס לכאן אף אחד למעט מי שאימו יהודיה מה הבעיה שלך ? לכי לסקנדינביה כאן אין מקום לרדיקל לפטס פרוגרס טרור תודעתי רמיסת כל דבר

עוד 922 מילים ו-5 תגובות
סגירה