מכתב פתוח לנשיא המדינה - פסח 2022

ליל סדר, אילוסטרציה (צילום: iStock / William Rodrigues dos Santos)
iStock / William Rodrigues dos Santos
ליל סדר, אילוסטרציה

לכבוד
מר יצחק הרצוג
כבוד נשיא מדינת ישראל

שלום רב,

הנדון: להפוך את הפסח לחג של קבלה והכלה

בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים, אבל באותה עת, לצד סיפור יציאת מצרים, יש לנו חובה לספר סביב שולחן הסדר גם את סיפורה של החברה הישראלית.

חג הפסח, הוא חגה של המשפחה הישראלית, חג בו אנחנו מבלים יותר מתמיד בחיק המשפחה שלנו, זו שנולדנו לתוכה וזו שהקמנו לעצמנו. אבל בלי משים, דווקא החג הוא גם מועד בו אנו חשים יותר מכל מועד אחר את השוני בינינו. את היעדר הקבלה המלאה של משפחות חדשות, שונות. את אלו שלא מוזמנים, את אלו שמרגישים לא בנוח מסביב לשולחן הסדר.

דווקא החג הוא גם מועד בו אנו חשים יותר מכל מועד אחר את השוני בינינו. את היעדר הקבלה של משפחות חדשות, שונות. את אלו שלא מוזמנים, את אלו שמרגישים לא בנוח

לכן, טוב נעשה אם בפסח הקרוב נתחיל מסורת ישראלית חדשה של קבלה והכלה של כל המשפחות שמרכיבות את הפסיפס המדהים של החברה הישראלית. נעשה זאת באמצעות תוספת להגדה שתוקרא בכל בית, תוספת קטנה שלצידה אמירה גדולה:

"בפסח הזה כולנו ביחד, כולנו אוהבים את משפחתנו. כולנו מקבלים את כולם, גם את מי ששונה מאיתנו. משפחות עם אבא, משפחות עם אמא ומשפחות עם אמא ואבא. משפחות עם שני אבאים ועם שתי אימהות, עם ילדים ובלי – כולן משפחות, כולן אהובות, כולן מוזמנות לשולחן הסדר המשפחתי".

אמירה בעלת משמעות רבה לכל כך הרבה אנשים, שדווקא בחג המשפחתי ביותר מרגישים לא שייכים.

אני מאמינה כי נכון שמוסד הנשיאות יקדם שיח שפונה למכנה המשותף הישראלי הרחב ביותר. על כן, אודה לך על אימוץ קריאה זו, כדי שבכמה שיותר בתים בישראל תוקרא התוספת סביב שולחן הסדר, כך שהחג יהיה חגן של כל המשפחות.

אירית רוזנבלום היא עורכת דין, פילוסופית של המשפט, מייסדת ומנכ"לית הארגון "משפחה חדשה", הפועל להכרה ערכית וחוקתית במשפחה. לרבות כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים. מחברת הספר "בגן של אלוהים – תולדות המהפכה המשפחתית".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 266 מילים
סגירה