במוקד קמפיין הבחירות הבא של הליכוד: "הערבים משתלטים על המדינה"

פרסום ראשון הליכוד החל להתכונן לבחירות הבאות, והכיוון שסימן נתניהו הוא הבטחה להעביר שורת חוקים מחמירים, כולל שלילת אזרחות ממי שיפגין בזמן מלחמה ועונש מאסר על הנפת דגל אש"ף ● מיקי זוהר אומר לזמן ישראל: "זה יהיה הנושא החם בבחירות והציבור יהיה איתנו" ● וגם: האם נתניהו באמת רוצה בחירות עכשיו? מי מריץ שוב את סילבן שלום? ומה עשה אמש צ'ייני מרום בכנס פעילי הליכוד?

מיקי זוהר ובנימין נתניהו (ארכיון) (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
מיקי זוהר ובנימין נתניהו (ארכיון)

1

במוקד קמפיין הליכוד בבחירות הבאות יהיו ערביי ישראל ובעיקר הגורמים הלאומניים בתוכם. זה יהיה מסע דרקוני שנועד לתרגם את הזעם על פיגועי הטרור והמהומות בירושלים ובמקומות אחרים לקולות בקלפי. זהו קמפיין "בלי נאמנות אין אזרחות" שהיה פעם של אביגדור ליברמן, אבל בלבוש הרבה יותר מיליטנטי.

קמפיין הליכוד יכלול שורה של חוקים מוצעים, שאותם תחוקק המפלגה אם וכאשר תחזור לשלטון. בין החוקים: גירוש משפחות של מחבלים ישראלים; עונש מאסר על מי שמניף את דגל אש"ף; עונש מאסר על מי ששורף את דגל ישראל; שלילת אזרחות ממי שיוצא להפגין ברחובות בזמן מלחמה; וחוקים מחמירים נוספים.

בין החוקים: גירוש משפחות של מחבלים ישראלים; עונש מאסר על מי שמניף את דגל אש"ף; עונש מאסר על מי ששורף את דגל ישראל; שלילת אזרחות ממי שיוצא להפגין ברחובות בזמן מלחמה; ועוד

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו סימן את הכיוון בישיבות האחרונות של סיעת הליכוד. חברי הכנסת מיקי זוהר ואופיר כץ מרכזים את הצעות החוק שיעלו בבוא היום בכנסת. "אנחנו נעביר את הכול אם ניבחר", אומר זוהר לזמן ישראל. יו"ר הקואליציה לשעבר מכנה זאת "חוקי משילות חדשים".

"הערבים משתלטים על המדינה. אנחנו רואים את זה כל יום. הם מתעמרים ביהודים. עושים מה שהם רוצים. מרימים ראש, יוצאים להפגנות אלימות שנגרמים בלינץ' לפעמים. הם רומסים את דגלי ישראל. זה יהיה הנושא החם בבחירות והציבור יהיה איתנו".

ח"כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הקמפיין הזה לא יביא לליכוד קולות מכיוון ישראל ביתנו או תקווה חדשה או אפילו ימינה. הוא מסמן את אחד האיומים המשמעותיים על הליכוד בבחירות הבאות: התחזקותה של הציונות הדתית בהובלת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר.

2

ביום שני ישבו באחד החדרים בכנסת כמה מבכירי הליכוד, ביניהם שרים לשעבר, והתלוננו כדרכם על העונש הקבוע שלהם: בנימין נתניהו.

כמו תמיד, הם קיטרו על יו"ר הליכוד שתוקע את המפלגה ואת המדינה ומשאיר אותם באופוזיציה קרוב לשנה, ואולי עוד חודשים ארוכים. כמו תמיד הם דיברו על האפשרויות הגדולות שהיו נפתחות בפניהם אם נתניהו היה רק מואיל בטובו לקום וללכת הביתה, איך הם היו מפילים את הממשלה הנוכחית ומקימים אלטרנטיבה ימנית עוד בכנסת הזו.

ברור שאף אחד לא יוציא מחוץ לחדר את האמירות הללו. בפומבי כולם תומכים בנתניהו, מי יותר ומי יותר, כי אף אחד לא רוצה להסתבך עם מתפקדי הליכוד בפריימריז.

ברור שאף אחד לא יוציא מחוץ לחדר את האמירות הללו. בפומבי כולם תומכים בנתניהו, מי יותר ומי יותר, כי אף אחד לא רוצה להסתבך עם מתפקדי הליכוד בפריימריז

מי שיוצא דופן הוא יולי אדלשטיין, שאין לו מה להפסיד. מול נתניהו הוא יפסיד, מן הסתם, ואם בהמשך יהיו פריימריז לרשימה לכנסת, אדלשטיין יאסוף אליו את מתנגדי נתניהו בליכוד ויחד עם תומכיו הבסיסיים הוא יכול לקבל מקום מכובד בעשירייה הראשונה.

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת במהלך ההצבעות על תקציב המדינה, 4 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת במהלך ההצבעות על תקציב המדינה, 4 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בחדר הסגור, שבו גם אני ישבתי, התפתח ויכוח בין בכירי הליכוד על מטרתו האמיתית של נתניהו – האם הוא רוצה בחירות או לא. היו כאלה שאמרו שנתניהו רוצה בחירות עכשיו אבל להפתעתי, הטענה השלטת הייתה שנתניהו דווקא לא מעוניין בהן כרגע.

נתניהו, לפי הטענה הזו, יודע שהבחירות הבאות הן הצ'אנס האחרון שלו לנצח. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, אף אחד לא ייתן לו הזדמנות נוספת להוביל את הליכוד ולהיכשל שוב. גם תומכיו הנלהבים מקרב חברי הליכוד יתקוממו נגדו.

משום כך נתניהו רוצה להישאר בכנסת, לנהל משם את המשפט שלו ואת המגעים לעסקת טיעון ולבנות במקביל מפלגת לוויין ימנית עם עמיחי שיקלי וחבריו, שתבטיח לו את המנדט ה-61 בבחירות הבאות.

משום כך נתניהו רוצה להישאר בכנסת, לנהל משם את המשפט שלו ואת המגעים לעסקת טיעון ולבנות במקביל מפלגת לוויין ימנית עם עמיחי שיקלי וחבריו, שתבטיח לו את המנדט ה-61 בבחירות הבאות

נתניהו בודק את ההיתכנות הזו לעומק, כדרכו. עד אז הוא לא באמת עושה מאמץ להפיל את הממשלה הזו, כדי שלא לעמוד במבחן שממנו אין לו חזרה.

ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עוד מיתוס שנשבר בשיחה הפנימית הזו: בכירי הליכוד לא מאמינים שהולכים לבחירות בטווח הקרוב. הסיבה היא שהרשימה המשותפת לא מעוניינת בבחירות, ובלעדיה אין רוב להצעה לפיזור הכנסת ואי אפשר להפיל את הממשלה באי-אמון.

3

מכאן גלש הדיון לעוד נושא מפתיע, סילבן שלום. שמו של שלום עולה לאחרונה יותר ויותר בקבוצות הליכוד, בעיקר לקראת בחירות אפשריות. יעקב זוהר, פעיל מוכר, שהיה ראש המועצה הממונה טורעאן, מריץ את שלום לראשות הליכוד וכמובן בפריימריז לחברי הכנסת.

שמו של סילבן שלום עולה לאחרונה יותר ויותר בקבוצות הליכוד, בעיקר לקראת בחירות אפשריות. יעקב זוהר, פעיל מוכר, שהיה ראש המועצה הממונה טורעאן, מריץ את שלום לראשות הליכוד וכמובן בפריימריז

אמש, שלום היה אורח הכבוד בארוע של פעילי הליכוד בחולון לכבוד ל"ג בעומר. בשולחן ישבו עמו השרים לשעבר יואב גלנט וצחי הנגבי, כמו גם גלעד שרון ויעקב זוהר.

אורח מפתיע נוסף שישב בשולחן הליכודניקים: מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (מיל.) אליעזר צ'ייני מרום. אחד המשתתפים באירוע אמר לזמן ישראל כי מרום מתכוון להצטרף לליכוד ובוחן אפשרות להתמודד בפריימריז על מקום ברשימה לכנסת.

סילבן שלום ואליעזר (צ'ייני) מרום בכנס של פעילי ליכוד בחולון לרגל ל"ג בעומר, 17 במאי 2022 (צילום: באדיבות יעקב זוהר)
סילבן שלום ואליעזר (צ'ייני) מרום בכנס של פעילי ליכוד בחולון לרגל ל"ג בעומר, 17 במאי 2022 (צילום: באדיבות יעקב זוהר)

הבכירים בליכוד לא מתרגשים במיוחד מהאפשרות ששלום ינסה לחזור לזירה הפוליטית. שלום פרש מהחיים הציבוריים בדצמבר 2015 על רקע טענות להטרדות מיניות. התיק נגדו נסגר.

זוהר חושב ששלום ראוי להוביל היום את הליכוד, אבל הסיכוי לא באמת קיים, ולא בטוח שסילבן עצמו מעוניין לחזור. לפי שעה הוא שומר על שתיקה, אבל קבוצות התמיכה שלו עובדות במרץ.

זוהר חושב ששלום ראוי להוביל היום את הליכוד, אבל הסיכוי לא באמת קיים, ולא בטוח שסילבן עצמו מעוניין לחזור. לפי שעה הוא שומר על שתיקה, אבל קבוצות התמיכה שלו עובדות במרץ

 

סילבן שלום בכנס עם פעילי ליכוד לרגל ל"ג בעומר בחולון, 17 במאי 2022. מימינו, יעקב זוהר. בין הנוכחים: מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום (צילום: באדיבות יעקב זוהר)
סילבן שלום בכנס עם פעילי ליכוד לרגל ל"ג בעומר בחולון, 17 במאי 2022. מימינו, יעקב זוהר. בין הנוכחים: מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום (צילום: באדיבות יעקב זוהר)

 

עוד 805 מילים
סגירה