ח"כ איתמר בן-גביר בשער שכם במצעד הדגלים לרגל יום ירושלים, 29 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90

אפשר היה לטעות ולחשוב שההמון המשולהב שהגיע אמש לצעדת הדגלים בירושלים בכלל היה שם במסגרת קמפיין הבחירות של איתמר בן-גביר ● לבוש בחליפה ייצוגית ומוקף במאבטחים, בן-גביר נראה בשער שכם כמו המלך החדש של הימין הדתי ● ובינתיים, הוא מושך את כל הימין לכיוונו ● "ראש הממשלה הבא? אני רק בן 46", הוא אמר אתמול לזמן ישראל, "זה עדיין לא אני"

מי שנכח אתמול במצעד הדגלים בירושלים הבין דבר פשוט: איתמר בן-גביר הוא המלך החדש של הימין הדתי, ואולי של הימין בכלל.

מי שתלש לפני 30 שנה את הסמל מהמכונית של ראש הממשלה יצחק רבין הסתובב אתמול במצעד כמו ראש ממשלה בישראל. שישה מאבטחים ממלכתיים הקיפו את בן-גביר, שלבש חליפה ייצוגית ועניבה כחולה, מכיכר פריז דרך שער שכם ועד לכותל המערבי. לאורך המסלול הצטרפו אליהם מעגלים של צועדים שהתנדבו לפנות לבן-גביר את הדרך.

שישה מאבטחים ממלכתיים הקיפו את בן-גביר, שלבש חליפה ייצוגית ועניבה כחולה, מכיכר פריז דרך שער שכם ועד לכותל המערבי. לאורך המסלול הצטרפו אליהם מעגלים של צועדים שהתנדבו לפנות לבן-גביר את הדרך

אלפי הצועדים שהתקרבו בכל זאת לבן-גביר נראו שמחים ונרגשים עד דמעות. "או, אה, מי זה בא ראש הממשלה הבא", הם צעקו סביבו בגרון ניחר. לפעמים היה נדמה שבן-גביר עצמו לא מאמין שזה קורה לו.

"ראש הממשלה הבא? אני בן 46 בסך הכול", הוא אמר לזמן ישראל, "אני רוצה להשפיע על מדינת ישראל, להיות במקום שאפשר להשפיע. ראש ממשלה? עדיין לא אני".

ח"כ איתמר בן-גביר, מוקף במאבטחים ובמעריצים, צועד בעיר העתיקה בירושלים – ועונה לשאלות זמן ישראל (וידיאו: שלום ירושלמי)

צועד בשם דוד הסכים להתפשר בינתיים על בן-גביר כשר ביטחון. "זה מה שהוא צריך להיות כרגע. משהו קרה במדינה הזו. פעם לא הייתי מצביע בן-גביר. היום הוא מייצג אותנו נאמנה", אמר.

משהו בהחלט קורה במדינה הזו. בן-גביר מושך את כל הימין לכיוון שלו, גם את החרדים הצעירים. במצעד אתמול אפשר היה להבחין במאות צועדים שהדביקו על החולצות הלבנות שלהם את הסטיקר "כהנא צדק", בדיוק כמו בן-גביר בצעירותו. זה לא נראה שונה בנוף של עשרות אלפי הצועדים, באווירה לאומנית יוצאת דופן.

בן-גביר מושך את כל הימין לכיוון שלו, גם את החרדים הצעירים. במצעד אתמול אפשר היה להבחין במאות צועדים שהדביקו על החולצות הלבנות שלהם את הסטיקר "כהנא צדק", בדיוק כמו בן-גביר בצעירותו

לתוך האידאליסטים ותלמידי הישיבות מהציונות הדתית הצטרפו גם יואב אליאסי (הצל) ואנשיו, אנשי לה פמיליה מבית"ר, שמתים על בן-גביר, וקבוצות קיצוניות נוספות. בשער שכם כבר התערבבו שירי ירושלים ידועים שמבוססים על פרקי תהלים יחד עם קריאות גזעניות ואיומים על הערבים באשר הם.

על המחזה השקיפו מלמעלה סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג ויהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף, שעומד להיכנס בעוד ארבעה חודשים לבית שרכש בש'ייח ג'ראח, מה שיחייב פינוי משפחה ערבית.

"הציבור מצביע ברגליים, לא סומך על ההנהגה, לא על ימינה ולא על תקווה חדשה. אנשים שמעולם לא צעדו איתנו כאן באו הפעם. 15% מהאנשים כאן הם מהציבור החילוני", אמר קינג בסיפוק.

"הציבור מצביע ברגליים, לא סומך על ההנהגה, לא על ימינה ולא על תקווה חדשה. אנשים שמעולם לא צעדו איתנו כאן באו הפעם. 15% מהאנשים כאן הם מהציבור החילוני"

אבל אלה לא רק הצועדים בשער שכם, שהניפו על כתפיים גם את בצלאל סמוטריץ'. בן-גביר מושך אליו את כל הפוליטיקה הישראלית מימין. הפוליטיקאים רואים איך הוא מזנק לבדו לשישה מנדטים בסקרים ורוצים להיות כמוהו. אם אתה לא בן-גביר-אתה לא קיים.

משתתפי צעדת הדגלים נושאים את ח"כ בצלאל סמוטריץ' על כתפיהם בשער שכם בירושלים, 29 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
משתתפי צעדת הדגלים נושאים את ח"כ בצלאל סמוטריץ' על כתפיהם בשער שכם בירושלים, 29 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

קמפיין הבחירות המתוכנן של הליכוד מבוסס על הצעות עתיקות של בן-גביר, כמו עונשי מאסר על מניפי דגלי אש"ף ומי ששורף את דגלי ישראל ושלילת אזרחות מכל מי שיוצא להפגין ברחובות בעת עימות צבאי.

הרטוריקה האנטי-ערבית שולטת, וכל המרבה הרי זה משובח. זה גם מתכון ההצלחה בפריימריז. אתמול חזר השר לשעבר ישראל כ"ץ ואיים על הפלסטינים בנכבה חדשה.

הרטוריקה האנטי-ערבית שולטת, וכל המרבה הרי זה משובח. זה גם מתכון ההצלחה בפריימריז. אתמול חזר השר לשעבר ישראל כ"ץ ואיים על הפלסטינים בנכבה חדשה

בשבוע שעבר הוא התעמת עם ח"כ איימן עודה, ופרסם את הדברים. "עודה אמר כי 'זו המולדת שלנו ואנחנו נשלוט פה'. בדיוק כמו ב-48 רוצים לסלק מפה את היהודים, ותשובתי לעודה ולחבריו ברורה: 'ישראל היא מדינה יהודית וכך תישאר ואם זה לא מוצא חן בעיניכם – הדלת לעזה פתוחה'".

מצעד הדגלים של אתמול לא היה עוד אירוע. ראיתי הרבה מצעדי דגלים בירושלים. האחרון אפילו הסתיים במלחמה. אבל האווירה המיליטנטית חזקה היום פי כמה. זה השיח, בן-גביר מוביל אותו וכולם נגררים, גם הממשלה.

ראיתי הרבה מצעדי דגלים. האחרון אפילו הסתיים במלחמה. אבל האווירה המיליטנטית חזקה היום פי כמה. זה השיח, בן-גביר מוביל אותו וכולם נגררים, גם הממשלה

אני משוכנע שאילולא האירועים בשבועות האחרונים וההתלהמות המסוכנת הזו משני הצדדים, ועדת השרים לענייני חקיקה לא הייתה מצביעה אתמול בעד הצעת החוק של אלי כהן מהליכוד, שתאסור הנפת דגלי מדינות אויב במוסדות שממומנים בידי המדינה.

ההצעה תעלה לקריאה טרומית ביום רביעי ותזכה לרוב. העימותים בין יהודים וערבים יעלו על גל שנאה חדש, הקואליציה תתערער שוב ובן-גביר, תלמידו של הרב כהנא, יוכל לסמן וי נוסף בדרך לצמרת.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הכל עניין של פיזיקה, כימיה, תגובות בין מרכיבים, רגישות יתר של גורם כזה או אחר למבטי ההערצה וטראומת עבר המעורבבת עם השפעה של דמות עכשווית: בן גביר מכור לטירוף של הצעירים החרמנים, לניצוץ ... המשך קריאה

הכל עניין של פיזיקה, כימיה, תגובות בין מרכיבים, רגישות יתר של גורם כזה או אחר למבטי ההערצה וטראומת עבר המעורבבת עם השפעה של דמות עכשווית: בן גביר מכור לטירוף של הצעירים החרמנים, לניצוץ בעיניים – משם כל כוחו!

עוד 696 מילים ו-1 תגובות
סגירה