סער לא ישב תחת נתניהו

ספק אם ניתן היה להזיז את נתניהו מהשלטון אלמלא המהלכים הפוליטיים בהם נקטו גדעון סער ואנשיו ● בתקווה חדשה גאים בתפקידם ההיסטורי ועבורם זהו מוניטין פוליטי שאסור למחוק ● לו רק בשל זה אין שום סיכוי שסער יסכים לשבת שוב תחת נתניהו - והיחיד בליכוד שמבין את זה, הוא נתניהו עצמו ● וגם: היורש של ליצמן הוא מיליונר שנוי במחלוקת העולם החרדי ● פרשנות

בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום: פלאש90)
פלאש90
בנימין נתניהו, גדעון סער

1

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לא ישב תחת בנימין נתניהו בממשלה אחת. סער ואנשיו רואים במהלכים הקריטיים שהזיזו את נתניהו מהשלטון אירועים היסטוריים ומוניטין פוליטי שאסור למחוק.

סער יודע שאם הוא יעניק לגיטימציה חדשה לנתניהו, הוא בועט בבוחרים שלו – וכבר אתמול נגרם לו נזק בגלל השמועות סביב הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית. את השמועות טיפחו גורמים בליכוד, שאין להם מושג מה קורה, אבל נוח להם לערער את הקואליציה.

אז למה סער לא מכחיש בפה מלא את האפשרות לשיתוף פעולה עם נתניהו? סער רוצה להחזיק בתודעה הקואליציונית את האופציה שיש לו, גם אם היא דמיונית. הוא חייב להעביר את חוק יו"ש, והוא רוצה לשדר לשותפיו את המחיר שהוא יגבה אם החוק לא יעבור.

סער רוצה להחזיק בתודעה הקואליציונית את האופציה שיש לו, גם אם היא דמיונית. הוא חייב להעביר את חוק יו"ש, והוא רוצה לשדר לשותפיו את המחיר שיגבה אם החוק לא יעבור

מבחינת סער וחבריו, החוק הזה באמת קובע אם הממשלה הזו מסוגלת לשלוט או לא. ח"כ צבי האוזר אומר שאפשר לחיות בלי חוק האזרחות, אבל אם חוק החלת התקנות ביו"ש לא יעבור – תשרור כאן אנרכיה שלטונית וחוקית, וכל מי שישדוד חנות בירושלים יוכל להימלט לאריאל, או לכל עיר אחרת ביהודה ושומרון, ולמצוא בה עיר מקלט.

חברי סיעת תקווה חדשה בסיור ברמת הגולן, 27 באפריל 2022. מימין: זאב אלקין, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל וצבי האוזר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חברי סיעת תקווה חדשה בסיור ברמת הגולן, 27 באפריל 2022. מימין: זאב אלקין, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל וצבי האוזר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)

אתמול בערב הלך סער לערוצי הטלוויזיה כדי לאותת לשותפים את האופציה, אבל גם להפריך את הידיעות והשמועות שהוא סוגר עם נתניהו. כמות הספינים שהסתובבה אתמול במערכת הפוליטית הייתה עצומה.

שמעתי חברי כנסת בליכוד נשבעים שסער רוצה ללכת הביתה כבר כי הוא לא עומד יותר בפרסומים נגדו, ולכן הוא מבקש להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ועל הדרך להעביר את תקווה חדשה לזאב אלקין. שמעתי תסריטים בדיוניים אפילו יותר.

האיש הכי רציני בליכוד היה ונותר כנראה בנימין נתניהו. כאשר מישהו שאל אותו אתמול על המגעים עם סער הוא הגיב בתנועת הביטול המפורסמת שלו – בשתי ידיים מונפות מלמעלה למטה. לא יהיה כלום כי אין כלום. נתניהו יודע שסער לא יחזיר אותו לשלטון.

האיש הכי רציני בליכוד היה ונותר כנראה בנימין נתניהו. כאשר מישהו שאל אותו אתמול על המגעים עם סער הוא הגיב בתנועת הביטול המפורסמת שלו – בשתי ידיים מונפות מלמעלה למטה. לא יהיה כלום כי אין כלום

סער עושה גם קמפיין בימים האלה. החוק שהוא נלחם עליו מציב אותו בעמדה לאומית, מי שמחיל את החוק על ישראלים ביהודה ושומרון, וזה מאד מתאים לו בימים אלה. על הדרך הוא נאבק בערבים, וגם זה טרנד לאומי דמגוגי ופופולרי חדש-ישן שהולך ומקצין – למשל העימות הפיזי אמש בין איתמר בן-גביר ואחמד טיבי בכנסת – וכולם רוצים לעלות עליו.

סער מטפח את המאבק מול רע"ם. אתמול הוא תקף גם את ח"כ גי'דא רינאוי-זועבי (מרצ) שהגישה שורת תביעות כספיות ואחרות תמורת ההצבעה שלה בעד חוק יו"ש. "אסור להסכים לסחטנות הזו", אמר סער.

לפי ההערכות, החוק יעבור בסוף. אף אחד לא ישאיר את יהודה ושומרון תלויים באוויר. שאלתי אתמול את ח"כ וליד טאהא (רע"ם) איך הוא יכול לתמוך בחוק כזה. "מי אמר לך שאני תומך?" הוא ענה. גם מוסי רז (מרצ) לא אומר מה יעשה, אבל בסוף כולם כנראה יצביעו בעד – כי האלטרנטיבה רעה להם הרבה יותר.

2

יעקב ליצמן הגיע אתמול לכנסת בפעם האחרונה, אחרי שהגיש את מכתב ההתפטרות שלו ליו"ר הכנסת והלך הביתה. בדרך לדירה הקטנה שלו ברחוב אבן האזל בירושלים, ליצמן יעבור בבית משפט השלום בעיר. ביום חמישי הבא ידון בית המשפט בעסקת הטיעון שעליו חתמה המדינה עם ליצמן, אחרי שהודה בעבירות של הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר.

ליצמן מתפטר אחרי 23 שנה כדי שבית המשפט לא ידון בשאלה האם להטיל עליו קלון. בסך הכול הוא יוצא בזול, בלי מאסר בפועל, בלי עבודות שירות ועם קנס מצחיק של 3,000 שקל.

ליצמן מתפטר אחרי 23 שנה כדי שבית המשפט לא ידון בשאלה האם להטיל עליו קלון. בסך הכול הוא יוצא בזול, בלי מאסר בפועל, בלי עבודות שירות ועם קנס של 3,000 שקל

בנימין נתניהו ואנשי הליכוד נפרדים מיעקב ליצמן עם התפטרותו מהכנסת, 1 ביוני 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו ואנשי הליכוד נפרדים מיעקב ליצמן עם התפטרותו מהכנסת, 1 ביוני 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

אבל ליצמן, בן 74, יוצא עם כתם על החליפה החסידית, אות קלון ציבורי אם לא משפטי, וזה חבל.

ליצמן היה דמות ציבורית אהודה, שר בריאות שעשה הרבה דברים לטובת כולם. הוא דאג לרפואת שיניים בחינם לילדים, למדבקת שהזהירו מפני סוכר עודף בסופרמרקטים, ביקר בחדרי מיון בהפתעה בלילות והיה שותף לכמה מהלכים מוצלחים בתחילת ימי הקורונה עד שהסתבך. מה שיזכרו לו זה את הפדופילית מלכה לייפר, שליצמן הפעיל את השפעתו כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה.

במקום ליצמן ייכנס לכנסת יעקב טסלר, איש חסידות ויז'ניץ והבא בתור ברשימת יהדות התורה – אבל היורש הקבוע יהיה יצחק גולדקנופף, איש עצום ממדים, מיליונר, מקורב לרבי מגור אבל גם דמות שנויה במחלוקת בעולם החרדי.

גולדקנופף, 72, הוא מנכ"ל רשת הגנים והמעונות בית יעקב והתפרסם לרעה במאבקים שניהל נגד הגננות שלו, שאותן נהג לפטר כל שנה ולהחתים מחדש כדי שלא יזכו בוותק וקביעות. היו גם טענות על ניכוי אחוזים גבוהים משכר הגננות הללו.

גולדקנופף, 72, הוא מנכ"ל רשת הגנים והמעונות בית יעקב והתפרסם לרעה במאבקים שניהל נגד הגננות שלו, שאותן נהג לפטר כל שנה ולהחתים מחדש כדי שלא יזכו בוותק וקביעות

יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

העיתונאי החרדי אלי ביתאן מרדיו "מורשת" אמר אתמול על גולדקנופף:  "גננות, מורות, מורים – העושק הכי גדול במגזר החרדי. האכזריות והרשעות שמופנית נגד המשפחות הכי חרדיות, והגרועה מכל אחת מגזירות ליברמן – בדרך לכנסת. איך גפני, דרעי, פינדרוס, מקלב, מלכיאלי, ארבל, מרגי ואזולאי יוכלו לשבת איתו באותו חדר?"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מילים אוהדות מידי לליצמן. גם אם עשה דברים טובים היו גם בעיות קשות בהתנהלותו. בקורונה היה סטטיטס ברמה הלאומית, ולגבי הציבור שלו דאג לשמירת לימודי התורה ולא לשמירת החיים, בניגוד לתפקידו ה... המשך קריאה

מילים אוהדות מידי לליצמן. גם אם עשה דברים טובים היו גם בעיות קשות בהתנהלותו. בקורונה היה סטטיטס ברמה הלאומית, ולגבי הציבור שלו דאג לשמירת לימודי התורה ולא לשמירת החיים, בניגוד לתפקידו הלאומי דאז.
מעבר לזה, דאג לפנק את הרב שלו בבית חולים ציבורי על חשבון חולים אחרים.

עוד 807 מילים ו-1 תגובות
סגירה