"לא מועד - לא מתמודד"

תליון הנאמנות כנזם לאף, ממ של אורן אדלר oran adler
תליון הנאמנות כנזם לאף, ממ של אורן אדלר oran adler

כל מועמד לפריימריז בליכוד הוא תבנית נוף מנהיגו, כולל התליון המוזהב בצלמו ודמותו. מקובל להתפעל מהדמוקרטיה במפלגה שיש בה פריימריז בסגנון עממיקו, ולהתעלם באלגנטיות מהעובדה שאותו פריווילג לבן מקרבן ועשיר (כהגדרת אב"ח, חוזה ישראל השנייה) עומד בראשה מאז המאה שעברה, למרות שאפשר לראות בעין בלתי מזוינת שאין מדובר באותו בנאדם, סליחה שאני זורקת כאן אמת בפרצוף על האיש והתליון.

כל מועמד לפריימריז בליכוד הוא תבנית נוף מנהיגו, כולל התליון המוזהב בצלמו. מקובל להתפעל מהדמוקרטיה במפלגה שיש בה פריימריז ולהתעלם מזה שאותו פריווילג לבן עומד בראשה מהמאה שעברה

אל תראו אותו ככה, שביל בצד, חליפה ועניבה, צבע ופחחות, משומש כמו חדש. היום אפשר לקנות הכל ולהיות מה שבא לך בכל מצב צבירה. הגיל כבר לא פקטור. אפשר להחזיק אותך טרי ורענן כמו מלפפון צעיר, וגם אם בפנים אתה רקוב יגלו את זה רק אחרי הבחירות, ובשביל בלורית לא חייבים לטוס לטורקיה, יש הכל בבית. כמו בפרסומת: "בוא, יארגנו אותך".

הטקסטים של המועמד הנצחי בנימין נתניהו עוד יושבים לו בפה מבחירות לבחירות כאילו רק הרגע ירד מהמרפסת. הים אותו עם. ראיתם אותו בוועדה לחקירת האסון במירון? "לא ידעתי לא שמעתי לא ראיתי לא אמרו לי". הראשון לזהות שכח לסגור הדלת, הצטנן המסכן וקיבל שכחת. לא תפסו לו בדש הז'קט היוקרתי שחבר קנה לו ולא אמרו שיקרה אסון במירון אז מה רוצים ממנו?

ועדת החקירה חשפה אמת שהייתה ידועה למתי מעט, ובהם העו"ד המנוח יהודה וינרוט למשל: בנימין לא-ידע נתניהו עזב את הבניין. הוא כבר לא. הכי לא, תגידו מה שתגידו, האיש לא מוברג עד הסוף. לא סתם פחד מראיונות. הוא לא חד, לא משיב לעניין, מתחמק, מעלה תירוצים של תלמיד. זה פלקט בחליפה ותסרוקת שביל בצד, אבל מה, הימין כולו מאחוריו, ובליכוד כמו בליכוד השיטה פורחת. למה לא? אם הוא יכול גם הם יכולים, למרות שהוא הליכוד ולא צריך אותם. מכירים תזמורת בצורת? מישהו אחר שר מה שבא לו והם רק עושים עם השפתיים כשהוא דופק את הקופה. כמו סמי בן טובים ב"מתחת לאף".

הם ממילא בסביבה כשהוא עושה את הקסמים העייפים שלו, שבאורח פלא יש עוד מי שקונה אותם, ובארגזים. אז בזמן שבנימין בן טובים מתאמץ להביא פרנסה הביתה כי לא רק הליכוד הוא בית, במפלגה שלו עובדים על עוד סלוגן ריק מתוכן שייתן פייט למה שניצח להם פעם: "נתניהו. מנהיג. חזק." ול"פרס יחזיר את ירושלים" שעשה עבודה יפה. גם "הערבים נעים לקלפיות" הביא מנדט מנצח שניה לפני סגירת הקלפיות בבחירות 2015. מין נס חנוכה שכזה. אפילו מתים קמו להצביע והיטו את הכף, עד היום לא יודעים מה קרה שם. כלומר יודעים ולא מגלים. כמו קודים של כבוד ב"הסנדק", רק בלי ראש של סוס על הכרית. זה קצת המאה שעברה, התקדמנו. היום זה כבר "צובעים קיר בצבע לבן, מעמידים אותם בשורה ומוציאים להורג". לא מפי הסוס ממש אלא מפי אחד הסייסים בעם. תכף נעבוד על הסלוגן החדש, אם כי לא חובה.

אל תראו אותו ככה, שביל בצד, חליפה ועניבה, צבע ופחחות, משומש כחדש. היום הגיל כבר לא פקטור. אפשר להחזיק אותך טרי ורענן כמו מלפפון צעיר, וגם אם בפנים אתה רקוב יגלו את זה רק אחרי הבחירות

היום לא חייבים קומבינות ועמה, זה זורם חלק כמו שמן. המציאות סידרה לליכוד סלוגן שנמצא על הרצפה ממש, מתחת לכל זינזנה בדרך לאבו כביר או מגרש הרוסים, רק להרים, לנקות ולשקם. אחר כך בכנסת זה מסתדר לבד ויש כוח, כסף וכבוד. גם זה סלוגן, אבל כזה שהיה אמור להיות חשאי. זה נפלט למיקי זוהר ועכשיו הבן שלו מזמר. והוא שר יפה, אם לסטות רגע מהנושא. תכף נגלה את הסלוגן, עוד דקה נשוב.

יצא ככה שמרוב שהתרגלנו לנתניהו שבא ויוצא מבתי משפט כמו שאתה ואני הולכים לעבודה כמו פראיירים, באלוהים, קיבלנו חינוך לא טוב, לאנשים בליכוד-הוא-בלב זה עשה תיאבון, כי אם הוא השתקם אז גם הם רוצים לעבוד בכנסת, הבית של אוכלי החינם.

הפריימריז, כמו הליכוד, מלאים בבעלי כתב אישום או נחקרים בחשד לפלילים בעבר ובהווה, למה לא? למי זה מפריע? פה זה ארץ ישראל!

הרי החרדים זורמים, עשרת הדיברות מה עשרת הדיברות, תעשו לי טובה ותתקדמו, שלא לומר הציונות הדתית. שם פורעי חוק כמו חול, נערי גבעות, רבנים מתירים מאחזים לא חוקיים ויש מכות לפלסטינים, עקירות עצי זית, והכל כשר, אדוני צבאות בצד שלהם, למה מה זה חוק אם הם לא שולטים בו?

והנה באה מפלגה כמו הליכוד, שמקבלת בסקרים 35 מנדטים, והיא עולה כפורחת בסקרים ככל שהמתמודדים יורדים. חבל שיעקב אלפרון לא בחיים. היה מתאים כמו כפפה, ובינתיים רצים בפריימריז כל מיני דגי רקק שממש לא עושים חשק. אחד הורשע בגניבת אמל"ח, שני מורשע בהמרדה, שלישי בעדות שקר. מכל טוב, אני אומרת לכם. וזוהי רק ההתחלה לה לה.

מרוב שהתרגלנו לנתניהו שבא ויוצא מבתיהמ"ש כמו שאנחנו הולכים לעבודה, באלוהים, קיבלנו חינוך לא טוב – לאנשים בליכוד זה עשה תיאבון. אם הוא השתקם אז גם הם רוצים לעבוד בכנסת

יש אחד שפרץ לבית של זקנה כדי לשדוד אותה אבל לוחשים לי באוזניה שהוא השתקם. או בעל התשובה הטרי מאתמול שעזר לחבר שלו לחטוף עובדת זרה, גם הוא השתקם ונהיה עורך-דין. כולה חטיפה, זה פשע זה? טפי, איזה דרדלה. למה לא גנב כמו כל מתמודד מכובד? בנאדם, אתה מוריד את הרמה! מצד שני אין להכחיש שזה מכשיר אותו לתפקיד שר חוץ, בכל זאת עובדת זרה, וזה.

גם האיומים עלו מדרגה. לא רק איציק זרקא, בן בית אצל הזוג נתניהו, ורמי בן יהודה מחייה הקללה העברית. היום כל חבר כנסת אלמוני יודע שבזמן בו מתמודד אלמוני לפריימריז מביא שופל להפגנה מול בית ראש הממשלה, חייבים ראש יצירתי.

וככה איוב קרא משגר איומי חיסול ודריסה לעבר שמאלנים, ולמרות שזה נשמע כמו קטע ממערכון של הגשש על חלפון והעז, זה עובד לפחות על גלית דיסטל אטבריאן שמקשיבה לכל זה ומה שעובר לה בראש זה בטח "מאיפה אני משיגה טקסט יותר מופרע שעוד לא זכה בשני פרסי ספיר".

כי דיסטל אטבריאן כבר לא משוריינת וצריכה לעמוד דחוף על משבצת משלה. אולי רעיון מבריק כמו שרה נתניהו. את הקול והאינטונציה כבר יש לה. בלונד בשיער וטיפה'לה יותר לחץ והיא שם. לא להתייאש. יש אמנם מועמדים חדשים אבל לדיסטל אטבריאן יש דמיון יצירתי, היא כבר הצטלמה בתחנת דלק וחיקתה את עידית סילמן מותקפת, אז שלא ילמדו אותה קמפיין השחרה מהו.

לא להתייאש. יש אמנם מועמדים חדשים אבל לדיסטל אטבריאן יש דמיון יצירתי, היא כבר הצטלמה בתחנת דלק וחיקתה את עידית סילמן מותקפת, אז שלא ילמדו אותה קמפיין השחרה מהו

כמו שציינתי קודם בליכוד עובדים עכשיו על סלוגן חזק. אתם אתי?
הייתי הולכת על "לא מועד – לא מתמודד", אבל יש לי תחושה שזה כבר תפס ומעורר תיאבון אצל כמה משתקמים, ואפילו מריץ בוחרים לקלפי, הליכוד הוא בית מוכר כמו תיק. במשטרה.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,021 מילים ו-1 תגובות
סגירה