עתירה לבג"צ "לחייב את נתניהו להשיב את הכספים שקיבל שלא כחוק"

התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"צ נגד ראש הממשלה, ונגד היועץ המשפטי, שינמק מדוע לא יורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה, בחשד לעבירה של מרמה והפרת אמונים בשל אי החזרת הכספים ממיליקובסקי

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)
Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו

התנועה לטוהר המידות עתרה הבוקר (ד') לבג"צ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שישיב לאלתר כספים שקיבל שלא כחוק, ונגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שינמק מדוע לא יורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה, בחשד לעבירה של מרמה והפרת אמונים בשל אי החזרת הכספים.

העותרים מבקשים משופטי בג"צ, שיוציאו צו המחייב את ראש הממשלה להסביר מדוע לא ישיב לבן דודו, נתן מיליקובסקי, או יפקיד באוצר המדינה את 300 אלף הדולרים שקיבל ממיליקובסקי ללא היתר כדין.

נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)
נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)

כמו כן מבקשת התנועה לטוהר המידות מבית המשפט, להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה לפעול לאלתר להחזרת הכספים על ידי ראש הממשלה, ולשקול פתיחת חקירה פלילית נגדו, נוכח החשד לעבירות פליליות שנעברו בעצם קבלת הכספים מבלי לבקש אישור, ובהמשך החזקת הכספים בניגוד להנחיות ועדת ההיתרים.

התנועה טוענת בעתירה, כי החלטת ועדת ההיתרים המחייבת את ראש הממשלה להחזיר את 300 אלף הדולר היא החלטה סופית, וכי לא ניתן לקבל מצב בו ראש הממשלה מקבל כספים בניגוד לחוק, ואף ממשיך להחזיקם בניגוד להחלטת הוועדה. ועדת ההיתרים, קבעה, בין היתר כי:

"מימון הוצאות משפט אינו מסוג העניינים בהם מוצדק ליתן היתר אישי לחריגה מהכללים וכי, ככלל, לא מדובר בסוג העניינים 'שהוא מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית'. הדברים יפים גם לענייננו. כפי שנקבע בעבר, נדרשות נסיבות אישיות ייחודיות וכבדות משקל ביותר כדי לחרוג מכך. נסיבות כאלה כלל לא הוצגו בפני הוועדה. מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון".

אביה אלף, יו"ר התנועה לטוהר המידות, אמרה לזמן ישראל: "ראש ממשלה לא נמצא מעל החוק. אם הוחלט שעליו להחזיר כסף שקיבל שלא כחוק, הוא חייב לעשות את זה מיד. ואם הוא לא עושה את זה מיד – זו מרמה והפרת אמונים".

עוד 272 מילים ו-3 תגובות
סגירה