לפיד כינס דיון מיוחד על הגזרה הצפונית והמו"מ עם לבנון

לכבוד ראש השנה, לפיד ביקר את גדוד "מנשה" של משמר הגבול ● שקד: "אם נגיע ל-2.5% בסקרים נתניהו ידאג שנעבור" ● אלקין על אלימות פעיל הליכוד: "העסיקו אותו בהוראה מלמעלה" ● מארב של צה"ל הרג פלסטיני ליד הר ברכה ● שר החוץ האוקראיני קורא להבהיר לרוסיה שאיום גרעיני מסכן את העולם ● בעקבות קליע מרהט במשמר הנגב: תושבים יהודים דרשו משר הביטחון להעלות סיווג ביטחוני ליישובים באזור

סטי"ל מפטרל סמוך לגבול ישראל לבנון (צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)
AP Photo/Emilio Morenatti
סטי"ל מפטרל סמוך לגבול ישראל לבנון

בוקר טוב ושנה טובה. מארב של סיירת גולני ירה והרג הלילה לעבר חמושים שנסעו באופנוע ורכב, סמוך לנקודה ממנה היו בימים האחרונים יריות להר ברכה. האופנוע עלה באש והפלסטיני שעליו נהרג. הרכב שנורה נמלט לתוך שכם ובו כנראה כמה פצועים.

תושבים בנגב פנו בסוף השבוע לשרי הביטחון וביטחון הפנים ודרשו לשנות סיווג ביטחוני של היישוב גבעות בר בסמוך לרהט שיוכר כצמוד גדר, כמו בעוטף עזה. זאת, לאחר שביום שישי נחת במשמר הנגב קליע שמקורו בירי שבוצע בחתונה ברהט. אחד הקליעים פגע ברכב של תושב הקיבוץ.

אהוד ברק מצייץ הבוקר בגנות האלימות של פעיל הליכוד רמי בן יהודה לעבר אל"מ (מיל.) רמי מתן. "מכונת הרעל וההסתה של נתניהו עוברת למוד אלימות", כתב ברק.

שר השיכון זאב אלקין אומר הבוקר שפעיל הליכוד שתקף אתמול מפגין נגד נתניהו, תקף גם את בתו ואשתו לפני כשנה. בראיון לכאן ב', אלקין אמר כך:

"רמי בן יהודה היה לפני שנה ליד הבית שלי צרח ואיים ותקף את הבת שלי ואת אשתי ולכן לא מפתיע שאדם כזה משתמש באלימות פעם אחר פעם. נתניהו ניסה להתעלם ולהגיד שהוא לא קשור לזה, לקחו החלטה בהוראה מלמעלה להעסיק אותו בקמפיין הליכוד, מישהו לקח אותו לעבודה וידע למה ואיך האיש מתנהג לכן לא יכולים להגיד 'לא ידענו'.

"תבדוק אם הוא עדיין מקבל כסף אחרי שהושעה. אחרי שאיים על ילדה בת חמש מה חשבו לעצמם ולמה התעקשו שיעבוד בקמפיין הליכוד?".

על נאום שתי המדינות של לפיד: "בממשלה האחרונה באו אנשי ימין ממלכתי ואנשי מרכז ושמאל ואמרנו נושאים שבמחלוקת נשים בצד ונאתחל את הדמוקרטיה הישראלית. נתניהו עצמו תמך בפתרון שתי המדינות והשאלה כרגע לאן ישראל הולכת, האם לממשלת 61 שתהיה סיוט ב-2 בנובמבר או שנצליח לחסום את הממשלה הזו, בשונה מלפיד לא התייאשנו".

ביחס לעליית מחירי הדיור בשנה האחרונה ב-18% אלקין אמר כי הבעיה היא שלא שווקו בשנים האחרונות מספיק קרקעות ויחידות דיור והבטיח שאחרי החגים תהיה עוד הגרלה של אלפי דירות בהנחה.

ראיונות החג של לפיד קיבלו הדגשים שונים בעיתונות המודפסת. בראיון ליובל קרני ב"ידיעות אחרונות", הכותרת היא שראש הממשלה אומר ש"המשותפת אומרת שלא תשב בממשלה והיא אכן לא תשב", אך לא פוסל את האפשרות שהם ייצגו את החברה הערבית ברמה האזרחית.

בראיון ליהונתן ליס ב"הארץ" לפיד אומר ש"היום אני יותר במרכז. למדתי לכבד את השמאל", מסביר למה חזון שתי המדינות לא צפוי להתממש בקרוב, טוען שיש תנאים טובים להקמת ממשלה, מאוכזב מאפקט כניסת איזנקוט לפוליטיקה ומבהיר ש"לא אתן לחרדים מה שנתניהו הציע. בחיים לא".

"אין לי עניין להיות נתניהו", זו כותרת הראיון של לפיד לבן כספית ב"מעריב". המראיין מצטט עובד בסביבת הלשכה שאומר על ראש הממשלה כי אין בו אובססיה והוא לא מגיע בכל בוקר להתאבד על התפקיד. לפיד עצמו משדר בראיון שכיום יש לו את הניסיון הדרוש לתפקיד והאחריות שבאה איתו, ("צריך לשמור על השקט שלך בסערה המתמדת. יש לי את זה").

על כך שהוא קורא ללימודי ליבה בשעה שלו עצמו אין בגרות לפיד אומר כי בגיל 17 "הייתי בטוח שאני הולך להיות שילוב של המינגוויי ואלתרמן ולא אצטרך ללמוד אלא רק לקרוא את כל הספרים בעולם. אז הלכתי לקרוא את כל הספרים בעולם".

ביחס ליוקר המחיה לפיד אומר כי הוא מושפע מהרבה גורמים חיצוניים שלממשלה אין שליטה עליהם ואז מפרט את צעדי הממשלה בניסיון למתן אותו. ביחס לדיור, לפיד מפתיע בהדגשת פרויקט של שכירות מפוקחת בגליל ים: "זה מה שצריך לפרוש על כל המדינה. זה מה שיוריד את המחירים, זה התחיל לעבוד אבל נתקע כשהממשלה נפלה".

בתשובה לשאלה האם הוא באמת חושש שנתניהו יפגע בשלטון החוק אם ייכנס ללשכת רה"מ, לפיד משיב כך: "אני משוכנע שהפעם הוא ינסה להרוס, זה לא עניין של קמפיין, זה עניין של דעה. אני משוכנע בזה".

איילת שקד צוטטה הבוקר בחדשות כאן באמירה שלפיה אם מפלגתה תגיע ל-2.5% בסקרים לנתניהו לא תהיה ברירה והוא יסייע לה לעבור את אחוז החסימה.

בדיווח של זאב קם, צוין כי שקד אמרה בשיחות סגורות ש"המשימה היא לא להגיע לאחוז החסימה שעומד על 3.25% אלא מספיק שנעמוד על 2.5% ואז נתניהו כבר ידאג להעביר אותנו את אחוז החסימה".

רמי בן יהודה, פעיל הליכוד שתקף אתמול מפגין נגד נתניהו, מגיע כדרך קבע לשייח ג'ראח, תוקף ומשפיל מפגינים, לפי ח"כ מוסי רז (מרצ).

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה