אני מאמין בממשלה הזאת

.בנימין ושרה נתניהו, ליל בחירות 2022 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין ושרה נתניהו, ליל בחירות 2022

ממשלה חדשה עומדת להיות מוקמת בישראל ואני בהחלט מוכן לתת לה אשראי, כי המדינה והחברה בישראל בעת הזאת זקוקה וראויה לממשלה יציבה. הנה כמה וכמה סיבות להאמין בממשלה הזאת:

ממשלה חדשה עומדת להיות מוקמת בישראל ואני בהחלט מוכן לתת לה אשראי, כי המדינה והחברה בישראל בעת הזאת זקוקה וראויה לממשלה יציבה. הנה כמה וכמה סיבות להאמין בממשלה הזאת

אני מאמין בממשלה הזאת שתכיר בזכויות האחר, כל אחר: תאפשר לנשים לכהן בכל תפקיד ובכל מישרה, לא תרדוף ותנגוש להטב"ים, תניח למבקשי מקלט ופועלים זרים לחיות ולהתקיים כאן בכבוד, תקל על מצוקת האזרחים הקשישים, בייחוד ניצולי השואה שבינינו, ותאפשר לעניים ומעטי יכולת לעלות מעל קו העוני שלא מפסיק לגבוה.

אני מאמין בממשלה הזאת שתשמור, תגן ותחזק את הדמוקרטיה הרעועה שלנו, תבטיח את מנגנון האיזונים והבלמים על ידי הגנת עצמאות וחוסן שלוש הרשויות, ותעודד ותגן על עיתונות חופשית.

אני מאמין בממשלה הזאת שתתגבר על הפיתוי לחוקק את פסקת ההתגברות המסוכנת והמערערת ותניח לבית המשפט העליון לפעול כסדרו ומשוחרר מאיומים.

אני מאמין בממשלה הזאת שתקדם ותחנך לתרבות דיבור, ויכוח והכלה של שוני בין הקבוצות המגוונות בחברה הישראלית, ותכבד את הצרכים והרצונות של כל הלאומים, התרבויות והדתות בארץ הזאת.

אני מאמין בממשלה הזאת שתתגבר ותעלים את הפילוג העמוק והשסעים הפוגמים ברוחו של העם הזה, תעלים את שיח השנאה ותקפיד על הגינות והערכה לכל זרם, מפלגה או אידיאולוגיה.

אני מאמין בממשלה הזאת שתרסן את חברי הכנסת שלה או את תומכיה ברחובות, ותמנע תופעות כמו ליבוי הסתה, הכפשה, וספינים חסרי בסיס, ותמגר את ההתלהמות הגזענית מקרבה ומסביבה.

אני מאמין בממשלה הזאת שתצמצם את הפער בין פריפריה ומרכז בישראל על ידי פיתוח התשתיות וההעסקה בגליל ובנגב, ומתן הזדמנויות שוות לכל התושבים והקהילות הגרות שם.

אני מאמין בממשלה הזאת שתיאבק למען איכות הסביבה, תירתם למאבק הבינלאומי במשבר האקלים, ותקטין את הזיהום לסביבה על ידי אכיפה קפדנית על אילי תעשייה ואנרגיה.

אני מאמין בממשלה הזאת שתבנה מערכת יחסים מעולה ואפקטיבית עם הממשל האמריקאי תוך הישענות על יחסי אמון ותמיכה הדדית עם הקהילה היהודית בארה"ב, שהיא ברובה קונסרבטיבית, רפורמית וליברלית.

אני מאמין בממשלה הזאת שתהיה נקיה מכל שחיתות וחפה מכל אשמה קולקטיבית או אישית של חבריה וגם חברותיה, אם תהיינה.

אני מאמין בממשלה הזאת שתילחם ביוקר המחייה, תדאג להורדת מחירים, ותדאג לחלוקת נטל שווה בין כל אזרחי המדינה הזאת, חילונים כחרדים.

אני מאמין בממשלה הזאת שתצליח לשמור על ישראל כמדינה דמוקרטית וכמדינת היהודים יחד, ולא האחד על חשבון השני.

אני מאמין בממשלה הזאת שתאפשר את המשך קיום משחקי הכדורגל בשבתות כפי שהיה מאז קום המדינה, מכיוון שלמרבית התושבים זהו יום החופש היחידי אותו הם יכולים להקדיש לתחביביהם.

אני מאמין בממשלה הזאת שלא תצא ל"מבצעים" הרפתקניים בעזה או בגדה, ולא תסלים אותם למלחמות לא רצויות, שבעקבותיהן יטען מי שיטען "שלא הייתה לנו ברירה".

אני מאמין בממשלה הזאת שתכיר בזכויות הפלסטינים ותעזוב את השטחים הכבושים.

אני מאמין בממשלה הזאת שלא תפר את הסטטוס קוו בהר הבית ושהשר בן גביר יתנהג באופן אחראי ומיניסטריאלי.

אני מאמין בממשלה הזאת שתיזום שלום צודק ובר קיימא עם המדינות השכנות תוך התבססות על עוצמתה המדינית, כלכלית וצבאית של ישראל.

אני מאמין שיהיה טוב ושאין מה לחשוש מהממשלה הקיצונית, הכוחנית והגברית הזאת.

אני מאמין בממשלה הזאת שתיזום שלום צודק ובר קיימא עם המדינות השכנות בהתבסס על עוצמתה המדינית, כלכלית וצבאית של ישראל. אני מאמין שאין מה לחשוש מהממשלה הקיצונית, הכוחנית והגברית הזו

אני מאמין שבראש הממשלה הזאת עומד אדם שבאמת אכפת לו מהעם ומהחברה בארץ הזאת ולא מניעים אישיים מניעים אותו.

אני מאמין שהממשלה הזאת תכהן את מלוא הקדנציה שלה.
ואני מאמין בנמר, שישנה את חברבורותיו.

ד"ר מולי פלג הוא מנהל ביה"ס הבין-לאומי במכללת אורנים. הוא סוציולוג פוליטי בהכשרתו. בוגר האוניברסיטה העברית (בהצטיינות) במדע המדינה ויחסים בינלאומיים, ובעל דוקטורט במדע המדינה. מולי פרסם שישה ספרי מחקר והגות, נובלה בשם דור הפלקט (2015), ושלושה ספרי שירה. כתב יד לספרו הרביעי הושלם בימים אלה. מולי מרבה לפעול בהתנדבות בחברה האזרחית בישראל והשתתף בפעילויות רבות בארגונים כגון צו פיוס, שורשים, Tech2Peace, Start-Up 50-50, רוח נשית ואחרים. מטרתו העיקרית והחשובה ביותר היא יצירת שיח בונה ומחבר בחברה הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 534 מילים ו-2 תגובות
סגירה