מכתב לח"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה המיועד

חרדי נושא תעודת כשרות. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
חרדי נושא תעודת כשרות. אילוסטרציה

לכבוד ח"כ בנימין נתניהו ראש הממשלה המיועד

שלום רב,

הנדון: עשה מעשה וסגור את המשרד לשירותי דת

שינויים גדולים יהיו תמיד תלויים בעיתוי. כעת, טרם הקמת הממשלה, זה העיתוי הנכון ביותר לקבל החלטה אחת שמתבקשת כבר מזה זמן רב, והיא פירוקו וביטולו של המשרד לשירותי דת.

שינויים גדולים תמיד תלויים בעיתוי. כעת, טרם הקמת הממשלה, זה העיתוי הנכון ביותר לקבל החלטה שמתבקשת מזה זמן רב, והיא פירוקו וביטולו של המשרד לשירותי דת

המשרד לשירותי דת, לא כשמו כן הוא, כי שירותי הדת המדוברים עליהם מופקד המשרד ניתנים ליהודים בלבד. המדינה מקבלת על עצמה מלכתחילה שאין צורך במשרד מיוחד לשירותי דת כשמדובר במוסלמים או בנוצרים, ומייחדת את המשרד ליהודים בלבד.

כך מתקיים לו ללא מפריע משרד שכל עניינו הוא יצירת אפליה בטיפול בצרכי הדת של היהודים, לעומת אלו של הדתות האחרות. דת אחת מתוקצבת ביד נדיבה, אחרות צריכות לקבל את הפירורים שלהן מתקציב משרד הפנים, אשר שירותי הדת שלהן מהווים רק חלק קטן מתחומי אחריותו.

כך נוצרה לה בחסות הכוח של המפלגות הדתיות פיקציה מיניסטריאלית, אשר למרות שאין בה צורך (כפי שאין צורך במשרד לשירותי דת מוסלמים או נוצריים) היא גדלה ומשמינה בשירות האינטרסים של מי שמבקשים לזכות בתקציביה בכדי להרחיב את האפליה בין אזרחי המדינה.

האמת היא שבני כל הדתות ירוויחו מפירוק המשרד המיותר הזה. היהודים יזכו סוף סוף ליותר ענייניות בקבלת ההחלטות הנוגעות אליהם ויפסיקו להיות קורבנות הכפייה החרדית, שזוכה בחסות משרד הדתות לשימון שוטף בתקציבי עתק, ובני הדתות האחרות יזכו לחלוקה שוויונית יותר של עוגת התקציב.

לכן, מר נתניהו, זו העת שלך לקבל החלטה אמיצה. להוציא גם את שירותי הדת היהודיים מהמשרד המיותר לשירותי דת ולהפוך את שירותי הדת לבני כל הדתות לאגף במשרד הפנים או במשרד ראש הממשלה ולא לפיקציה דתית, שכל פעם מחדש מהווה מושא תשוקה תקציבית של הפוליטיקה הדתית.

כך מתקיים באין מפריע משרד שכל עניינו יצירת אפליה בטיפול בצרכי הדת של היהודים, לעומת אלו של הדתות האחרות. דת אחת מתוקצבת ביד נדיבה, אחרות צריכות לקבל את הפירורים שלהן מתקציב משרד הפנים

פירוק משרד הדתות יביא עמו מסר חשוב של שוויון ואחריות תקציבית וייסמן לכולם שזו דרכה של הממשלה החדשה בראשותך.

בברכה:

עו"ד אירית רוזנבלום
מייסדת אירגון "משפחה חדשה"

אירית רוזנבלום היא עורכת דין, פילוסופית של המשפט, מייסדת ומנכ"לית הארגון "משפחה חדשה", הפועל להכרה ערכית וחוקתית במשפחה. לרבות כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים. מחברת הספר "בגן של אלוהים – תולדות המהפכה המשפחתית".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
דבר ראשון את צודקת ואני תומך בכל לב במה שכתבת. בנוסף לזה אני רוצה להוסיף שלמשרת שר הביטחון צריך לדעתי לבחור אדם עם כישורים מתאימים ולא אדם שהביא הרבה מנדטים אך אין לו את הכישורים המתאי... המשך קריאה

דבר ראשון את צודקת ואני תומך בכל לב במה שכתבת. בנוסף לזה אני רוצה להוסיף
שלמשרת שר הביטחון צריך לדעתי לבחור אדם עם כישורים מתאימים
ולא אדם שהביא הרבה מנדטים אך אין לו את הכישורים המתאימים
בברכה עצרם

הלו, הי, גב' רוזנבלום, את פה? הכל טוב איתך? אה? אז בואי קבלי הסבר קצר וקולע יא אבויה: חוץ מלברוח בצורה כלשהיא מהמשפטים והוועדות חקירה - כלום לא מעניין את ביבי. יותר מזה - אם יבין שהכלא ... המשך קריאה

הלו, הי, גב' רוזנבלום, את פה? הכל טוב איתך? אה? אז בואי קבלי הסבר קצר וקולע יא אבויה: חוץ מלברוח בצורה כלשהיא מהמשפטים והוועדות חקירה – כלום לא מעניין את ביבי. יותר מזה – אם יבין שהכלא מתקרב – יהיה כל כולו אך ורק רצון אחד ויחיד – השמדת המדינה. מי שלא מבין זאת – אהבל

עוד 330 מילים ו-2 תגובות
סגירה