דיפלומטיה אלטרנטיבית

בעצת נשיא המדינה, הצהיר יו"ר עוצמה יהודית כי "התחלתי להיפגש עם דיפלומטים" ● אולם צוותו ממאן למסור עם מי כבר נפגש, ובדיקה עם שגרירים ודיפלומטים מבריטניה, בלגיה, גרמניה, יפן, אוסטרליה, הודו, יוון, מצרים, ארה"ב ועוד - מעלה שלא נערכה או נקבעה כל פגישה עד כה ● עבור מדינות העולם, פגישה עם מי שהלך לאזכרת כהנא היא לא עניין של מה בכך ● פרשנות

איתמר בן-גביר עם הנשיא יצחק הרצוג בסבב ההתייעצויות, 10 בנובמבר 2022 (צילום: אורן בן-חקון/פול)
אורן בן-חקון/פול
איתמר בן-גביר עם הנשיא יצחק הרצוג בסבב ההתייעצויות, 10 בנובמבר 2022

נשיא המדינה יצחק הרצוג מקיים שיחות "רבות ופוריות" עם ח"כ איתמר בן-גביר – כך נאמר בשבוע שעבר בהודעה של בן-גביר עצמו.

בן גביר הוסיף ואמר כי הנשיא הרצוג ציין בפניו שההיכרות עם דעותיו ותוכניותיו של בן-גביר הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל לתמוך בו וכי הרצוג "סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם, יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים".

ההודעה של בן-גביר הגיע לאחר שהרצוג הוקלט אומר את מה שרבים ידעו והבינו עוד לפני הבחירות: מכל העולם מתקשרים לנשיא לשאול מה יהיה ואיך זה שישראל עומדת למנות אדם כה קיצוני לתפקיד הרגיש ביותר של השר לבטחון הפנים. לא רק שבן-גביר מסוכן פנימה, עם התססת השטח וההסתה שהוא כה מומחה בה, אלא שהרצוג מתמודד עם בעיית פניה של ישראל בעיני העולם.

"יש נושא אחד שלא אמרתי, כי אני לא רוצה להלבין אף אחד, אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית" אמר הרצוג באותה הקלטה לנציגי ש"ס, כשלכאורה חשב שהמצלמות כבו. "זה נושא קריטי. יש לכם שותף שכל העולם חרד ממנו. אני גם אמרתי לו את זה. בינינו, זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. יש לכם אחריות לדבר". אחד הח"כים נשמע משיב לנשיא: "הוא התמתן אבל".

ובכן, התרופה לכאורה שעלתה משיחותיהם של הרצוג ובן-גביר, היא פגישות והיכרויות עם נציגי העולם, החל בשגרירים הזרים המוצבים בישראל. בתגובה שהוציא בן-גביר לדבריו של הרצוג, הוא הצהיר במפורש: "בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".

בתגובה שהוציא בן-גביר לדברי הרצוג, הוא הצהיר במפורש: "בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטיים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו"

זמן ישראל פנה לדוברו של בן-גביר לברר עם מי כבר נפגש ומה עולה באותן הפגישות, או עם מי ביקש להיפגש. נכון לשעה זו, בצוותו של בן-גביר לא הגיבו לפניה.

בימים שחלפו מאז שיחותיהם של הנשיא עם בן-גביר, יצא האחרון לאזכרה השנתית של מאיר כהנא והרחיק עוד יותר את האפשרות שמישהו מהדיפלומטים הזרים המוצבים בישראל יקפוץ לקפה ושיחה ביתית בקריית ארבע.

ובכל זאת, זמן ישראל שוחח ופנה לשגרירים, דיפלומטים, סגל בכיר ופחות בכיר מבריטניה, בלגיה, גרמניה, יפן, אוסטרליה, הודו, יוון, מצרים, ארה"ב ועוד. חלק קטן ביקש שלא להשיב לפנייתנו. עבור רבים, הנושא הוא מבוכה דיפלומטית והם עדיין לא קיבלו החלטה כיצד להתמודד עם צמיחתו הפוליטית של בן-גביר.

שגרירות ארצות הברית בירושלים, 13 במאי 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שגרירות ארצות הברית בירושלים, 13 במאי 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אולם מספר שגרירים ודיפלומטים השיבו כי לא קיבלו פניה מצדו של בן-גביר ואם יקבלו פניה כזו – ההחלטה בנוגע אליו תתקבל בבירת המדינה אותה הם מייצגים. ללמדנו שהנושא רגיש ונפיץ במיוחד.

דיפלומטים השיבו כי לא קיבלו פניה מצדו של בן-גביר ואם יקבלו פניה כזו – ההחלטה בנוגע אליו תתקבל בבירת המדינה אותה הם מייצגים. ללמדנו שהנושא רגיש ונפיץ במיוחד

כל הדיפלומטים המוצבים בישראל עובדים מסביב לשעון בקיום פגישות ומגעים עם פוליטיקאים ישראלים. זו תמצית עבודתם. הם רצים מאירוע לאירוע, מנסים לייצר הזדמנויות עסקיות לחברות מסחריות ממדינותיהם ומקיימים פגישות עם חברי כנסת ושרים.

בן-גביר היה מחוץ לקווי הלגיטימציה, ולא במקרה. הוא הורשע שמונה פעמים בעבירות הקשורות להסתה, הבערת השטח בהר-הבית היא משנתו הפוליטית, ועבור הדיפלומטים הוא לא פוליטיקאי שמתרגלים אליו ומשתכנעים ממסר ה"התמתנות" שלו. אם למישהו מהם הייתה התלבטות כלשהי לגביו, בן-גביר התייצב באירוע לזכרו של מאיר כהנא וסתם את הגולל.

בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' הם לא איילת שקד ונפתלי בנט. אין להם עניין בהשתלבות עתידית בליכוד, הם יודעים שהם פונים לקהל מסוים ורק בקרב אותו הקהל הם מעוניינים לייצר הצלחה.

יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר באזכרה השנתית למאיר כהנא בירושלים, 10 בנובמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר באזכרה השנתית למאיר כהנא בירושלים, 10 בנובמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סגן השר יואב סגלוביץ' פעל בכפרים הערבים, עסק בעיקול רכבי יוקרה והביא למעצרם של מי שירה ירי חי בחתונה, ולכן התקבל בקרב הציבור הערבי במדינה כמי שבא להילחם בפשיעה. עם בן-גביר, זה לא יהיה כך. אף אחד בחברה הערבית לא יקבל אותו כמי שמעוניין לפתור בעיות, אלא רק להציתן.

ומה על הדיפלומטים הזרים המוצבים בישראל? נמשיך לחכות לתשובה מצוות של בן-גביר, עם מי מהם הוא כבר קבע פגישה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 580 מילים ו-1 תגובות
סגירה