דוד ביטן הוא המייצג האולטימטיבי של תרבות הפשע בליכוד

אריה דרעי ודוד ביטן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
Miriam Alster/FLASH90
אריה דרעי ודוד ביטן

מי שרוצה לעקוב אחרי הדרך שעשתה מפלגת הליכוד ממפלגה ליברלית התומכת בשלטון החוק למפלגת פשע לאומנית לכאורה, צריך לעקוב אחרי דוד ביטן. ביטן התחיל בקטן, בעיריית ראשל"צ, שלטון מקומי, עסקים מקומיים, לא חלילה פשעים לכאורה משולחן הממשלה, לא מיליארדרים כמו ארנון מילצ'ן, כולה קבלנים מקומיים.

מי שרוצה לעקוב אחרי הדרך שעשתה מפלגת הליכוד ממפלגה ליברלית התומכת בשלטון החוק למפלגת פשע לאומנית לכאורה, צריך לעקוב אחרי דוד ביטן. דוד ביטן התחיל בקטן, בעיריית ראשל"צ

מדובר בפרשה שחיתות חמורה בעבירות של שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, הטיית מכרזים לטובת קבלנים, קידום אינטרסים של בכיר בארגון פשע בתמורה לסיועו בהסדר בשוק האפור. הפרשה שחקרה תחילה באופן סמוי, אך עם גיבוש הראיות נעצרו בכירי העירייה והוגשו כתבי אישום. ביטן הוא אחד הנאשמים.

השבוע אושר הסדר הטיעון עם בכיר בעיריית ת"א, ארנון גלעדי, שהורשע במרמה והפרת אמונים ונגזרו עליו שמונה חודשי מאסר עם קלון (לא יעזור לו חוק דרעי) בפרשות בהן מעורב ביטן. בעוד גלעדי הולך לכלא, ביטן נבחר כח"כ, שוקד על המו"מ הקואליציוני כאילו כלום, אולי ימונה לשר, כאילו הפרשה אינה נוגעת לו.

במצב דברים רגיל בו על איש ציבור מוטלות חובת הנאמנות לציבור ועל כן חלות עליו נורמות של יושר ועליו להיות ללא רבב, ביטן לא יכול היה להיות מועמד של הליכוד לכנסת, לא כל שכן לכהן כשר. אלא שאיננו במצב רגיל, אנחנו במצב בו נאשמים כביטן קיבלו אפשרות לחוקק חוקים, על פיהם מה שביטן עשה יהיה מותר.

במצב רגיל בו על איש ציבור מוטלות חובת הנאמנות לציבור ועליו להיות ללא רבב, ביטן לא יכול היה להיות מועמד הליכוד לכנסת או לכהן כשר. אלא שאנו במצב בו נאשמים כביטן קיבלו אפשרות לחוקק חוקים שיתירו את מעשיו

וכל זה קורה – לא כי ביטן הוא איש ימין, לא כי יש לו אידיאולוגיה, לא כי אכפת לו משטחי א"י, ולא כי מעניינת אותו הכלכלה או החברה. מעניין אותו הג'וב שלו, הכסף שלו והכוח שלו. למשל התמיכה שביטן נותן מועמד לליכוד שהורשע בפריצות לבתים דודו לניאדו – ככה מאפיה עובדת, היא לא רק מחלקת שטחי שליטה, לא רק מקבלת שוחד ופרוטקשן אלא היא מגינה על השליטה ועל הכסף בכל האמצעים.

קל לחבב את ביטן, הוא לא מתלהם כמו דודי אמסלם, לא מנבל את הפה, לא בוכה על קיפוח, לא מתלהם ולא נשכב על הגדר עבור בנימין נתניהו. הוא – תנו לו את הג'וב של עצמו עם הרבה כסף, תנו ג'ובים למקורביו – והוא מבסוט. אבל אל תטעו, זה בדיוק מה שמסוכן בו וביתר העסקנים של הליכוד, הם שם למען שוד הקופה הציבורית, לכאורה.

והרי זה מה שהוא נאשם בו בעירייה, לא? הוא נאשם בעבירות רבות של שחיתות, אבל אם נזקק את הכל לכדי עבירה אחת, מדובר בהאשמות בגניבה של כסף ציבורי לטובתו שלו, ללא פיקוח, ללא נהלים, ללא מכרזים, רק מתוקף זה שהוא יושב במועצה ועושה בה כרצונו. מי יבטיח שהקבלנים הנכלוליים יבנו על פי התקן? אף אחד.

ואם בשרות הציבורי היו עד עתה תנאי סף להעסקה כמו תואר אקדמי, ממשלת הפשע, בהסכמים שהיא חותמת, מבטיחה שאפילו את זה לא יצטרכו. כל אדם יוכל להצטרף לשרות הציבורי, והיא מבטיחה גם שהחקיקה תכשיר את כל הפושעים והנאשמים, לא רק את נתניהו, דרעי וביטן, אלא גם את הקבלנים שנתנו שוחד.

אפשר היה לסלוח לנתניהו אילו היה מדובר רק בקרטל של ג'ובים, בכסף, במשרות, אלא שהוא עטף את הפשע באידיאולוגיה ימנית לאומנית, בהסתה, בגזענות. כל מה שצריך כדי להצדיק את זה שביטן, דרעי ובן גביר ימונו לשרים. הפכנו ממדינת חוק למדינת פשע, שזו הדרך שעשה לכאורה ביטן מעיריית ראשל"צ לממשלה.

אם נזקק הכל לעבירה אחת, מדובר בהאשמות בגניבת כסף ציבורי ללא פיקוח, נהלים או מכרזים, רק מתוקף זה שהוא יושב במועצה ועושה בה כרצונו. מי יבטיח שהקבלנים הנכלוליים יבנו על פי התקן? אף אחד

כששופר עילג מתיז מפיו את המילה אליטות כאילו מדובר במשהו רע שיש להתנצל עליו ולא בטובי האנשים שבנו את המדינה ומערכותיה, צריך להראות לו ולציבור מי האליטות של הליכוד. מה הליכוד הצמיח בארבעים שנות שלטון. האליטות שלהם זה דוד ביטן, הוא המייצג האולטימטיבי של תרבות הפשע של הליכוד.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
צודקת בהכל; כתוב נוקב ועם לב, ובגובה העיניים. כדה"א משתנה, האנושות משתנה, וגם ישראל. כמו שהקורונה באה לאותת במאקרו שיש להתעורר לפני קריסה, ככה גם הניצחון של ביבי בא לעורר - יש לתת חשיבו... המשך קריאה

צודקת בהכל; כתוב נוקב ועם לב, ובגובה העיניים. כדה"א משתנה, האנושות משתנה, וגם ישראל. כמו שהקורונה באה לאותת במאקרו שיש להתעורר לפני קריסה, ככה גם הניצחון של ביבי בא לעורר – יש לתת חשיבות מהותית לכח הכללי שמנהל את הטבע והקיום ולא להרים את ערכי החילוניות והליברליזם כערכים מקודשים. ערכים רוחניים – כמו 10 הדיברות, חתירה לשיוויון, סיוע לחלש והנזקק וכו' – זה הכי חשוב, זה קדוש – וזה חלק ממחשבת הבריאה, מהאלוהות

עוד 622 מילים ו-1 תגובות
סגירה