איילת כבר לא מתפתלת

איילת שקד בדרך לישיבת הממשלה, 4 בספטמבר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
איילת שקד בדרך לישיבת הממשלה, 4 בספטמבר 2022

בס"ד

אין צורך באוזניים מוזיקליות יוצאות דופן כדי להבין בין השורות ששרת הפנים היוצאת איילת שקד – יוצאת לחופשה בת 4 שנים על מנת לחזור לביצה הפוליטית. בראיונות שקיימה ברשת 13 אצל איילה חסון ובחדשות 12 עם בן כספית ועמית סגל לאחרונה, הבהירה שהיא מתכוונת לעשות לביתה אך מתכוונת לשוב. בראיון הפרידה שלה "בפגוש את העיתונות" טענה שקיבלה הצעות ממפלגת השלטון: "פנו אליי לעבור לליכוד – עוד לא החלטתי".

אין צורך באוזניים מוזיקליות יוצאות דופן כדי להבין בין השורות ששרת הפנים היוצאת איילת שקד – יוצאת לחופשה בת 4 שנים על מנת לחזור לביצה הפוליטית

נדמה שהפלונטר הפוליטי שפקד את ישראל בשלוש השנים האחרונות היה לפני עידן ועידנים. ושרת הפנים לשעבר שקד סבורה כי ציבור מחנה הימין ובעיקר חברי ומתפקדי הליכוד הם בעלי זיכרון קצר מועד.

פרשנית חדשות 12 רינה מצליח סיפרה במאי 2021 בחדשות 12 כי על איילת שקד עברו ימים לא פשוטים באותם ימים שלפני הקמת "ממשלת השינוי". בעוד שבנט חש טבעי עם הליכה לממשלה עם השמאל, עבורה הצעד הזה לא התעכל כמו שצריך. לפי מצליח, שקד הסתובבה באותם ימים שלפני הקמת הממשלה עם "כאבי בטן", גילתה עצבנות ואף נטתה לפרקי בכי מחשש שהמהלך יביא לסוף דרכה הפוליטית.

מצליח הוסיפה אז כי לאיילת שקד קשה היה להיפרד ממה שמכונה "הבייס הפוליטי שלה" בימין, אלה שלא מוכנים היו לשמוע על ממשלת שינוי. אך באותה עת היו לה רק 2 אפשרויות: ממשלת שינוי או הליכה לבחירות חמישיות, ולשם בעצם חתר נתניהו לכאורה.

"איילת מטיילת" לעבר הליכוד?

חלפה לה שנה וממשלת השינוי והריפוי לא מילאה את ימיה (כצפוי), ואילו אחת מהאדריכליות של אותה ממשלה אינה מביעה חרטה כנה על מעשיה. יתרה מזאת, בראיון "בפגוש" אף הגדילה וטענה שהיא כרגע לא בליכוד, "אך אם אתפקד, נדבר".

שרת הפנים היוצאת סבורה שניתן לקנות את מחנה הימין האידיאולוגי ובתוכו את מתפקדי הליכוד במילים יפות. לדבריה היא לעולם לא עזבה את מחנה הימין מבחינת מעשיה. ואולם האמת הפוכה, והיא חצתה את הקווים לעבר גוש השמאל.

חלפה לה שנה וממשלת השינוי והריפוי לא מילאה את ימיה (כצפוי), ואילו אחת מהאדריכליות של אותה ממשלה אינה מביעה חרטה כנה על מעשיה. היא אף הגדילה וטענה שהיא כרגע לא בליכוד, "אך אם אתפקד, נדבר"

אל לו לימין לשכוח שבשנת 2018 טיילה לה שקד יחד עם בנט לעבר מפלגת הימין החדש, ונטשה את מפלגת "הבית היהודי", מה שהביא לבזבוז קולות שפיצל את הימין ולמעשה התחיל בין היתר את אותו פלונטר פוליטי. כעת שקד רומזת כי היא מעוניינת לטייל לעבר תנועת הליכוד שמובילה את גוש הימין.

בימים האחרונים עם ישראל זוכה לגשמי ברכה של חודש דצמבר. מוטב כי עם ישראל ומחנה הימין לא יישכחו, שתחת ממשלת השינוי היא הובילה את חוק החשמל, אשר העניק גושפנקה לבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי, בעוד שההתיישבות הצעירה עליה נלחמה כשהייתה בימין נשארה לקפוא בדצמבר אשתקד.

משה ראובני הוא פובליציסט ומרצה לפוליטיקה, ביטחון ומזה"ת. במקביל לעבודתו כמרצה הוא יזם חברתי והקים תכנית מנהיגות צעירה לבני ובנות נוער הפועלת להיאבק בתנועת הבי.די.אס והאנטישמיות הגואה. התוכנית "צוערים צעירים דוברות ודיפלומטיה" פועלת ברשויות אשדוד, אשקלון וקרית מלאכי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 429 מילים ו-2 תגובות
סגירה