קריאה דחופה להקמת קואליציית מאבק לשמירה על מדינת ישראל  

הסכמות, אילוסטרציה (צילום: iStock / wildpixel)
iStock / wildpixel
הסכמות, אילוסטרציה

כפי שניתן לראות בבירור כבר כעת, וכנראה עוד יותר בקרוב, הקמת הממשלה החדשה בישראל תביא לפגיעה קשה במדינה. בין היתר, בשלטון החוק ובדמוקרטיה, בזכויות האדם והאזרח, בתקשורת ובמעמדה של ישראל בעולם, כמו גם להדתה ניכרת. הצלחת המאבק נגד כל הפגיעות הרבות והקשות הללו היא אתגר קשה ביותר, ולכן מצריך איחוד כוחות (מטעם אלו שבחברה הישראלית המתנגדים לפגיעות אלו).

כפי שניתן לראות בבירור כבר כעת, הקמת הממשלה החדשה בישראל תביא לפגיעה קשה במדינה. הצלחת המאבק נגד הפגיעה היא אתגר קשה, המצריך איחוד כוחות

בישראל קיימים ארגוני חברה אזרחית רבים וחשובים שפועלים באופן משמעותי בתחומים רבים, לרבות בתחומים שצוינו לעיל ככאלו שייפגעו עקב הקמת הממשלה החדשה. כחלק מאותם ארגונים ניתן להתייחס לקרן החדשה לישראל, יוזמות אברהם, התנועה לזכויות האזרח, התנועה לטוהר המידות, האגודה למען הלהט"ב בישראל, הפורום החילוני, פורום ארגוני השלום, ועוד אינספור רבים אחרים. סביר כי ארגונים אלו יאבקו כנגד הפגיעות שלעיל הצפויות עם הקמת הממשלה החדשה.

לאחרונה ראינו גם יוזמות אד-הוק של אנשי כלכלה, הייטק, אמנות ועוד כנגד המהלכים הפוגעניים שיוזמת הממשלה שבדרך.

פעולה של כל ארגון ויוזמה כזו לבד למניעת הפגיעות שלעיל בישראל היא ברוכה, אך בכל זאת תפגע מאוד ביעילות ובאפקטיביות של המאבק הכולל בפגיעות. יהיה בכך בזבוז גדול של משאבים של מחקר, אנשים, כספים, הגשת עתירות לבג"ץ על ידי מספר ארגונים במקביל, עריכת הפגנות עם מעט משתתפים, העלאת רעיון לפעולה בארגון מסוים שאין לו את האמצעים המתאימים כדי לבצעו, ועוד ועוד. הכשל בפעולה נפרדת הוא ברור מאליו, כמו שברור ההפך: "איחוד זה כוח".

לפיכך, ראוי כי תוקם קואליציה של מירב הארגונים, היוזמות והאנשים המעוניינים להשתתף במאבק הנדון כדי לתאם את המאבק של כולם.

פעולה של כל ארגון ויוזמה כזו לבד למניעת הפגיעות שלעיל בישראל היא ברוכה, אך בכל זאת תפגע מאוד ביעילות ובאפקטיביות של המאבק הכולל בפגיעות. יהיה בכך בזבוז גדול של משאבים

להלן, באופן חלקי ביותר ובקצרה, מספר דגשים לגבי הקמת הקואליציה ופעולתה:

1

כדאי שהיא תוקם בדחיפות – המלאכה מרובה, וככל שיחלוף הזמן סביר שיערמו עוד קשיים על הקמת הקואליציה ופעולתה, או שכבר תקבענה עובדות בשטח.

2

כדאי ככל האפשר להתגבר על מחלוקות (אידיאולוגיות ואישיות) בין ארגונים, יוזמות ואנשים שונים, שיכולות לפגוע בעצם הקמת הקואליציה או בהיקף גדול וחזק שלה ככל האפשר. בהקשר לכך נדרשת גמישות ויצירתיות של העוסקים בדבר וזאת כדי לצרף לקואליציה כמה שיותר ארגונים, יוזמות ואנשים, והכל בשם המטרה המשותפת – מאבק בפגיעות הנדונות בישראל. כבר ראינו במהלך הבחירות האחרונות כיצד היעדר איחוד הכוחות (למשל בין מפלגות העבודה ומרצ) תרם להקמת הממשלה הנוכחית; ודוגמאות רבות אחרות כאלו לא חסרות, בארץ ובעולם.

3

כדאי שתיערך בדיקה קפדנית כך שהקואליציה תכלול את כל הארגונים, יוזמות ואנשים המעוניינים להיאבק כנגד היוזמות הפוגעניות של הממשלה החדשה.

4

כדאי שהקואליציה תכלול גם ארגונים רלוונטיים מחוץ לישראל (בכל העולם, עם דגש כמובן על ארה"ב), או לכל הפחות תהיה בקשר ותיעזר בארגונים כאלו.

5

כדאי שהקואליציה תפעל לא רק בתוך ישראל, אלא גם מחוצה לה, וזאת כדי לגרום למדינות העולם, לגופים בינלאומיים שונים ולדעת הקהל הבינלאומית ככלל ללחוץ על ישראל כדי להקטין את היקף הפגיעות בה.

6

כדאי לגייס לעזרה את הסקטור הכלכלי הרלוונטי בישראל ומחוצה לה.

7

כדאי לגייס לעזרה גם יחידים מקרב הציבור הישראלי הרלוונטי כדי שיתרמו למאבק באופנים שונים כגון מתן תרומות, התנדבות והשתתפות בהפגנות.

נקווה כי קואליציה כזו אכן תקום, ובמהרה.

רפי נץ-צנגוט הוא עורך דין וחוקר (ד"ר למדע המדינה) של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בנוסף הוא פעיל חברתי כנגד אי-סדרים ושחיתויות במוסדות המדינה ולשמירה על איכות הסביבה (וזאת באמצעות הגשת עתירות לבג"ץ כעותר ציבורי ועריכת מחקרים) . rafi.nets@gmail.com

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
"כדאי שהקואליציה תפעל לא רק בתוך ישראל, אלא גם מחוצה לה, וזאת כדי לגרום למדינות העולם, לגופים בינלאומיים שונים ולדעת הקהל הבינלאומית ככלל ללחוץ על ישראל כדי להקטין את היקף הפגיעות בה." ... המשך קריאה

"כדאי שהקואליציה תפעל לא רק בתוך ישראל, אלא גם מחוצה לה, וזאת כדי לגרום למדינות העולם, לגופים בינלאומיים שונים ולדעת הקהל הבינלאומית ככלל ללחוץ על ישראל כדי להקטין את היקף הפגיעות בה."

– גם פסול מוסרית וגם מטופש בצורה שלא תיאמן. מפחיד שיש אנשים בארץ שחושבים כך.
בוז

עוד 491 מילים ו-2 תגובות
סגירה