אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

אריה דרעי היה עסוק אתמול במעבר דירה מביתו המיתולוגי ברחוב הקבלן לדירה שכורה בשכונת בית וגן ● אחרי שסיים לחלק הוראות לסבלים, התפנה לשבת לריאיונות עבור כל ערוצי הטלוויזיה ● בריאיון לספי עובדיה בערוץ 13, דרעי פירק את הארשת המתונה: האיש העצבני רוצה את הדברים מהר ● מעניין מה יקרה בעוד מספר שבועות, כשדרעי יבין שדרכו לממשלה כנראה חסומה ● פרשנות

אריה דרעי עבר אתמול דירה. במשך שעות ארוכות הוא עסק באריזות אחרונות ובהוראות לסבלים, עד שהתפנה לתת את הראיונות שלו לכל ערוצי הטלוויזיה.

דרעי עובר מהבית המיתולוגי שלו ברחוב הקבלן לדירה שכורה בשכונת בית וגן. בעוד חצי שנה הוא יחזור לביתו המשופץ. המדינה יכולה להתנחם ברגע זה בחיסכון גדול. לדרעי, שהוא היום חכפ"ש לא צמודים מאבטחים, ואין צורך לבנות מתחת לביתו החדש בוטקה עם שמירה מסביב לשעון.

דרעי שונא את המצב הזה. לא צריך להכיר אותו היטב כדי להבין שהוא עצבני. עצבני ומהיר. דרעי לא יכול לסבול את עצמו יוצא בחוץ אחרי שבועיים בממשלה. הוא לא יכול לראות את ענייני המדינה מתנהלים בלעדיו דווקא עכשיו, כאשר חזר לעמדת השלטון והפך לשר הכי חשוב בממשלה אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דרעי לא יכול לסבול את עצמו יוצא בחוץ אחרי שבועיים בממשלה. הוא לא יכול לראות את ענייני המדינה מתנהלים בלעדיו דווקא עכשיו, כאשר חזר לעמדת השלטון והפך לשר הכי חשוב בממשלה אחרי נתניהו

שני תיקים כבדים היו לדרעי ביד עד לפני רגע – הפנים והבריאות – עם אופציה לתפקיד שר האוצר בעוד שנתיים. עכשיו אין כלום וכל מה שנשאר לדרעי זה לצעוק בכל הערוצים "אל תשכחו אותי בבית. אני כאן כדי להישאר".

אריה דרעי נושא דברים בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי נושא דברים בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

כדי להישאר, דרעי חייב גם להתמודד עם שאלות קשות שהוצגו לו – בעיקר במהלך הריאיון המצוין שקיים עמו ספי עובדיה בערוץ 13. עובדיה הדהד את השאלה של השופט אלכס שטיין בדיון בבג"ץ על ההתחייבות לכאורה של דרעי לפרוש מהזירה הפוליטית.

בדיון בבג"ץ ענה פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל צור, כי היה כאן "אירוע נדיר של אי הבנה". אתמול טען דרעי שפשוט לא שמע את דבר שופט בית משפט השלום שמואל הרבסט כאשר הקריא את גזר הדין והבטיח לכול כי דרעי "לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית".

אתמול טען דרעי שפשוט לא שמע את דבר השופט הרבסט כאשר הקריא את גזר הדין והבטיח לכול כי דרעי "לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית"

זה פנטסטי, וגם מגוחך, אבל דרעי הגיע לכנסת על מנת לעסוק בצרכי ציבור כבר בבוקר שלמחרת מתן גזר הדין – ואיש לא מנע זאת מבעדו. דרעי גם צודק שבני גנץ היה מלבין אותו אילו היה חוצה את הקווים ומצטרף לקואליציה עם המחנה הממלכתי. התמונה של דרעי בתוך הממשלה הדמיונית שהציג גנץ במהלך הקמפיין מרשיעה למדי.

האיש העצבני רוצה את הדברים מהר. הוא חוזר ואומר ש-400 אלף איש בחרו בו ורואים את העוול שנעשה לו, אבל מתעלם מהסקרים האחרונים שמראים כי רוב מוחלט של הציבור מאמין שפסק הדין של שופטי בג"ץ היה ראוי.

אריה דרעי בריאיון לספי עובדיה בערוץ 13, 26 בינואר 2023 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)
אריה דרעי בריאיון לספי עובדיה בערוץ 13, 26 בינואר 2023 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)

דרעי רוצה כאן ועכשיו, ומטיל את האחריות לפתחו של ראש הממשלה נתניהו. אולי הוא מבין שנתניהו עמוס בצרות, המדינה הולכת לברוח לו מתחת לידיים ועוד מעט לא יהיה לו ראש וזמן אפילו לאריה דרעי. מעניין מה יקרה בעוד מספר שבועות, כאשר דרעי יבין שדרכו לממשלה כנראה חסומה.

דרעי רוצה כאן ועכשיו, ומטיל את האחריות לפתחו של ראש הממשלה נתניהו.  מעניין מה יקרה בעוד מספר שבועות, כאשר דרעי יבין שדרכו לממשלה כנראה חסומה

גם אם דרעי יודע שהוא אשם בכל מה שקורה לו, הוא יודע לשחק את המשחק ומיטיב להטיל את ההאשמות על האליטה שרודפת אותו. דרעי איש מתון, אבל יש לו לפעמים תגובות קיצוניות – ואתמול אפשר היה לראות התפרצות אחת או שתיים בריאיון שלו מול ספי עובדיה בערוץ 13. בינתיים הוא שובר לנתניהו את הראש. ההצגה רק במערכה הראשונה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
מצטער שזה ככה, אבל פשוט הכל שטויות. אריה דרעי לא התחייב במפורש לא לחזור, לא מעניינים אותי הסקרים, הסקר הנכון ביותר היה לפני חודשיים והוא הבחירות. יש לו דרך סלולה לחזור לממשלה, אם בג"ץ י... המשך קריאה

מצטער שזה ככה, אבל פשוט הכל שטויות.
אריה דרעי לא התחייב במפורש לא לחזור,
לא מעניינים אותי הסקרים, הסקר הנכון ביותר היה לפני חודשיים והוא הבחירות.
יש לו דרך סלולה לחזור לממשלה, אם בג"ץ יימעכו בדרך, זו אשמתם.
ולא. המדינה לא קורסת ולא תקרוס לביבי בין הידיים.
הכל תחזיות אפוקליפטיות של אנשים שלא מוכנים להסכים עם החלטת הבוחר.
תחשוב על זה: 64 מנדטים ידעו בפירוש שדרעי יהיה שר.
עוד 12 מנדטים של גנץ שהוא בעצמו שם את התמונה של דרעי בשלטי חוצות. משמע, כל מי שהצביע לגנץ, על דעת זה שדרעי יהיה שר בכיר בממשלתו.
אתה יכול גם להוסיף עוד 10 מנדטים של הערבים שלא מעניין אותם אם דרעי יהיה שר או לא.
אתה יכול להוסיף את שאר המנדטים עד 120 המנדטים אשר יודו לך שדרעי היה מתקבל בזרועות פתוחות לכל ממשלה אשר תקום או לא תקום.
לפיד אמר את זה בעצמו אחרי הפסילה, אם דרעי היה מקים איתי ממשלה, הייתי ממנה אותו לשר אך מפטר מייד ברגע שבג"ץ מורה. ובנינו, בג"ץ לא היה מורה על פיטורי דרעי ממשלת שמאל כי הממשלה הייתה נופלת.
בבקשה להיות ישרים.
תודה ושבת שלום.

על זה זעקו ישעיהו, ירמיהו וכו' - על המשקרים את נפשם, אלה שכביכול דואגים להרבות תורה אך המניע שלהם אגואיסטי לחלוטין. כח, כבוד, מיליונים של כסף, הבנים והבנות ובני המשפחה חיים חיי שפע מופר... המשך קריאה

על זה זעקו ישעיהו, ירמיהו וכו' – על המשקרים את נפשם, אלה שכביכול דואגים להרבות תורה אך המניע שלהם אגואיסטי לחלוטין. כח, כבוד, מיליונים של כסף, הבנים והבנות ובני המשפחה חיים חיי שפע מופרז – שפע חומרי ונכסים ונדל"ן ושחיתות, שחיתות, הכל הכל שחיתות ותאוות בצע וחזירות, וחמדנות וביבי ורני רהב וסנדרה רינגלר וכולם כולם מנציחים את המעמד העליון המיליונר – השבע והרעב לעוד מיליונים ונכסים והרבה הרבה מיליונים. כדה"א יחנך את כולם, את כל האנושות, שאך ורק שיוויון זה מה יציל אותה מהתאבדות, מהשמדה עצמית. ככה זה חינוך, לפעמים צריך להכאיב ולייסר (ובלבד שלא נותרה ברירה)

עוד 529 מילים ו-3 תגובות
סגירה