בג"ץ, שומרי הסף והמחאה – המבצר האחרון בהגנת הבית השלישי

ההפגנה מחוץ לכנסת נגד ההפיכה המשטרית, 20 בפברואר 2023 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
ההפגנה מחוץ לכנסת נגד ההפיכה המשטרית, 20 בפברואר 2023

במידה שמחטף "החקיקה" המטורף להפיכת מדינת ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה לא ייעצר ע"י בג"ץ, הכוח "פורמלית" יעבור לידי החוטפים. הם יחליפו את שופטי בית המשפט העליון ושומרי הסף באנשי שלומם, וישלחו את כל המוחים לגולאגים כמו בברית המועצות הסטליניסטית, כפי שחזה ישעיהו ליבוביץ לפני יובל שנים (וכפי שדודי אמסלם הצהיר באקסטזה מעל דוכן הכנסת – נחוקק את החוקים על אפכם וחמתכם ומי שלא יציית ילך לכלא).

במידה שמחטף "החקיקה" המטורף להפיכת ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה לא ייעצר ע"י בג"ץ, הכוח "פורמלית" יעבור לידי החוטפים. הם יחליפו את שופטי ביהמ"ש העליון ואת שומרי הסף באנשי שלומם

המצב פה יהיה הרבה יותר קשה מהמצב בפולין, הונגריה וטורקיה. להם אין את הבעיות הביטחוניות שקיימות אצלנו, אין את הבעיה הפלסטינית ההולכת ומחריפה, ואין קבוצות קיצוניות משיחיות חשוכות שמשתלטות בשיטתיות על כל מוקדי הכוח במדינה, על מנת: להשיג עוד כוח ומשאבים, לספח את הגדה המערבית וליצור כאן מדינת אפרטהייד דו לאומית בין הירדן לים (שתהיה עם רוב ערבי), ולכונן כאן מדינת הלכה חשוכה כמו באיראן.

קריאתו של נשיא המדינה לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות על מנת למנוע את הקרע הנורא בעם, נענתה בבוז ע"י הקואליציה. ראש הממשלה הפנה את הנשיא לשר המשפטים משל היה שוליה שלו, ושר המשפטים ענה לנשיא שהחקיקה לא תיעצר אפילו לדקה. ובפועל, החקיקה רק הלכה והתגברה ודהרה להצבעות בכנסת, וממשיכה בהכנה של חוקים מטורפים נוספים בוועדת חוקה, ועוד ידם נטויה.

בצביעות ובציניות מצמררת, ראש הממשלה שבפועל מכהן כשר תעמולת-פנים, אחרי ההצבעה הראשונה על החוקים בכנסת, הציג את האופוזיציה כמתנגדת להידברות, בזמן שהחקיקה המטורפת ממשיכה.

חברי הגועליציה הזו שיכורי כוח עד דלא ידע – ראש הממשלה מזמין את שריו להכות באגרוף את אזרחי המדינה המוחים, שר המשפטים (מאור הגולה) מאיים על היועצת המשפטית בפיטורים, יו"ר ועדת חוקה משתלח בשופטי בית המשפט העליון ומכנה אותם בורים ועמי ארצות ומאיים שהוא יסיר אותם – התנהגות מפיונרית מבית מדרשו של "הסנדק" (שמזכירה ימים חשוכים מאוד בדברי ימי עמינו).

המצב פה יהיה קשה יותר מהמצב בפולין, הונגריה וטורקיה. להם אין את הבעיות הביטחוניות שקיימות אצלנו, את הבעיה הפלסטינית המחריפה, וקבוצות משיחיות חשוכות שמשתלטות על מוקדי הכוח

כל זאת כאשר: המדינה בתהליך התפרקות, הקרע בעם הולך ונפער, הכלכלה בדרך להתרסקות, ההייטק בדרך לנטישת המדינה, המצב הביטחוני על סף פיצוץ, והעולם הנאור מתחיל להתרחק מאתנו כמצורעים. ותקצר כאן היריעה לתאר את כל הנזקים.

מטרתם ברורה, כל עוד מחנה המתנגדים לדיקטטורה בהלם מהמציאות ההזויה שלא העלה בדמיונו שיכולה להתהוות במדינה, הם רוצים לקבוע מיידית עובדות בשטח ולהעביר את כל הכוח לידיהם.

אפילו על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם ניסו להשתלט על מנת להנדס את הנתונים שיסופקו לאזרחים. הם שולטים כעת ללא מיצרים ברשות המבצעת וברשות המחוקקת ושועטים להשתלט על הרשות השופטת, ואז זו תהיה דיקטטורה מושלמת.

דמוקרטיה היא הסכם בין האזרחים לשלטון במדינה. האזרחים מעניקים למדינה את הכוח למשול, והשלטון מתחייב לשמור על האזרחים, זכויותיהם והסדר במדינה לטובת האזרחים, ולא לטובת עצמו.

מטרתם ברורה, כל עוד מחנה המתנגדים לדיקטטורה בהלם מהמציאות ההזויה שלא העלה בדמיונו שיכולה להתהוות במדינה, הם רוצים לקבוע מיידית עובדות בשטח ולהעביר את כל הכוח לידיהם

דמוקרטיה זה לא רק בחירות. דמוקרטיה היא שמירה על הפרדת הרשויות ועל האיזונים ביניהם, שמירה על זכויות המיעוט, ושמירה על זכויות בסיסיות של כלל האזרחים.

תפיסת המשטר הדמוקרטית-ליברלית בעת החדשה מתחילה בהגותם של הפילוסופים: תומס הובס, ג'ון לוק ומונטסקיה.

על חשיבות שמירת ההפרדה בין שלושת הרשויות ומה קורה במידת וזה לא מתקיים אומר מונטסקיה:

"כאשר בידיו של אדם אחד, או בידי קבוצה אחת של מגיסטראטים, נמצאת הרשות המחוקקת והרשות המבצעת כאחת, אין חירות, כי יש מקום לחשש שהמונארך הזה, או המועצה הזאת, יחוקקו חוקי עריצות לשם הוצאתם לפועל בדרך עריצה. גם אין חירות אם הרשות השופטת אינה מופרדת מן הרשות המחוקקת ומן הרשות המבצעת: בהתחברה לרשות המחוקקת, הרשות השופטת עלולה להשתמש בצורה שרירותית בכוחה לפגוע בחייהם ובחירותם של האזרחים, שכן השופט הופך במקרה זה למחוקק. בהתחברה לרשות המבצעת, השופט עלול לנצל את כוחו לשם דיכוי.

"אבוד יאבד הכול אם אותו אדם אותו אדם אחד ויחיד, או גוף אחד ויחיד – הנסיכים, האצולה או העם כולו, יפעיל לבדו את שלוש הסמכויות האלה: הסמכות לחוקק חוקים, הסמכות להוצאה לפועל החלטות שהתקבלו בענייני הציבור והסמכות לשפוט מעשי פשע ולהכריע בסכסוכים בין פרטים". (מונטסקיה, על רוח החוקים, עמוד 148).

על הסיטואציה שבה השלטון מפר את ההסכם עם האזרחים, אומר ג'ון לוק:

"כל אימת שמנסים המחוקקים לגזול מבני העם את קניינם ולהאבידו, או לשעבדם ולכפות עליהם שלטון שרירותי, מעמידים הם את עצמם במצב של מלחמה כלפי בני העם, ומכאן ואילך פטורים הללו מחובת המשמעת, ואין להם אלא לפנות אל המפלט המשותף שהכין האל לכל אדם כנגד כוח הזרוע והאלימות….ואז עובר הכוח ליד בני העם, שזכאים לחזור אל חרותם המקורית" (ג'ון לוק, על השלטון המדיני, המסכת השנייה, עמוד 166).

כאשר נתניהו וחבר מרעיו מנצלים את החופש שהדמוקרטיה מאפשרת על מנת לקום עליה ולהחריבה מבית, המוחים רשאים להשתמש בכל הכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם (כל עוד זה אפשרי), על מנת לשמר את הדמוקרטיה. אחרת הדמוקרטיה תיהרס, המדינה תדעך עד שהבית השלישי יחרב ובנינו ונכדינו ישובו לגלות ממנה שבו זה לא מכבר אבות אבותינו. זו לחלוטין לא אופציה.

כאשר נתניהו וחבר מרעיו מנצלים את החופש שהדמוקרטיה מאפשרת כדי לקום עליה ולהחריבה מבית, המוחים רשאים להשתמש בכל הכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם (כל עוד זה אפשרי) כדי לשמרה

המחנה המתנגד למהפכה המשטרית הולך ומתרחב, ועל פי הסקרים כולל את רוב העם, כולל חלק נכבד ממצביעי הליכוד, רבנים ואנשי הציונות הדתית האמיתית המקורית (מתקופת: יוסף בורג, זבולון המר, זרח ורהפטיג, יעקב-מיכאל חזני ועוד) לפני שנחטפה ע"י הקיצוניים המשיחיים החשוכים.

לבג"ץ, שנותר כעת המבצר האחרון שהם רוצים להשתלט עליו, יש את מלוא הסמכות והאחריות לדון בשיקול דעת בכל החקיקה האבסורדית שלהם. כגון: החוק שיאפשר להם לחוקק חוקי יסוד ברוב של 61, כאשר פסילה של חוק ע"י בג"ץ תתאפשר רק פה אחד של כל 15 שופטי בג"ץ.

כאשר הם שולטים באופן מוחלט בוועדה למינוי שופטים וממנים את אנשי שלומם לבית המשפט העליון, אין שום סיכוי שתתקבל פסילה של אף חוק פה אחד ע"י כל 15 שופטי בג"ץ. יתרה מזאת, גם לו כל 15 שופטי בג"ץ היו רובוטים הבוחרים אקראית ללא שום הטיה, ההסתברות לקבל החלטה פה אחד היא: 0.03%, כלומר ההסתברות שלא ניתן לפסול חוק כל שהוא ע"י בג"ץ היא: 99.7%. גישה פופוליסטית כזו של חקיקה, לא רק שאין לה קיום בשום עולם רציונלי סביר, היא גם בזה לאינטליגנציה של הציבור ומעידה על כותביה ותומכיה.

כשהם שולטים באופן מוחלט בוועדה למינוי שופטים וממנים את אנשי שלומם לביהמ"ש העליון, אין שום סיכוי שתתקבל פסילה של אף חוק פה אחד ע"י כל 15 שופטי בג"ץ

המסקנה היחידה ממה שקורה עכשיו היא שהמבצר האחרון בפני חורבן הבית השלישי הכולל את בג"ץ, שאר שומרי הסף (היועמ"שית שעומדת בגבורה עילאית, מפכ"ל המשטרה שהבין לבסוף שהוא חייב לעמוד על כך שהמשטרה תתנהל על פי החוק ולא על פי גחמותיו של השר, ראשי השב"כ והמוסד, ועוד), והמחאה האזרחית (שצריכה להתמיד ולהתגבר) – חייבים להמשיך ולהתנגד לטירוף הזה בכל הכוח בכלים דמוקרטיים, עד שתכונן כאן חוקה. אחרת המצב המטורף הזה יחזור על עצמו עד שחלילה יעלה בידי המטורפים להחריב את הבית.

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ, אריה דרעי, שמחה רוטמן, דודי אמסלם, יואב קיש, משה גפני, יצחק גולדקנופף וכל חברי הגועליציה הדוחפים בהיסטריה למהפך המשטרי, חבל לכם על הזמן. זה לא יקרה. רוב העם המתנגד להפיכה המשטרית, יעשה כל מה שנדרש באופן דמוקרטי ולא משנה כמה זמן זה ייקח, עד שהטירוף הזה יחלוף מן העולם.

אין לכם שום סיכוי להצליח. רוב העם לא ייתן להחריב את הבית השלישי שקם כאן בדם בנינו ואחינו ואבותינו ואבות אבותינו וחברינו, אחרי אלפיים שנות גלות דוויה, ולהחזיר את בנינו ונכדינו לגולה. זה פשוט לא יקרה. כדאי שתתפכחו ותרדו מהעץ הגבוה עליו טיפסתם ותתחילו בהידברות למען העם והמדינה. ראס בן ענו / ראס בן אמו, דיקטטורה לא תקום ולא תהיה במדינת ישראל.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
יחיאל היקר. דאגתך לעתיד ישראל כנה. לצערי אני פסימי יותרממך. הדברים שאתה מציע לעשות כבר נעשים ברובם והדהרה לתהום נמשכת. נתניהו שבוי של קואליציה קיצונית שרוצה במהירות האפשרית שליטה מלאה כ... המשך קריאה

יחיאל היקר. דאגתך לעתיד ישראל כנה. לצערי אני פסימי יותרממך. הדברים שאתה מציע לעשות כבר נעשים ברובם והדהרה לתהום נמשכת.
נתניהו שבוי של קואליציה קיצונית שרוצה במהירות האפשרית שליטה מלאה כדי לממש את החקיקה שתאפשר העדפה לא שוויונית של המגזרים שהם מייצגים. עצירת החקיקה של ההפיכה תפרק את הקואלציה. לכן אני צופה חקיקה פרובלמטית שבהמשך תפסל על ידי בגצ. בשלב הבא הממשלה לא תכבד את החלטות בגצ בטענות כאלה ואחרות. כשזה יגיע תפרוץ מלחמת אזרחים לכל דבר. המנשלה תדרוש מכוחות הביטחון לציית לה. ההמשך מעורר אימה בכל מקרה.
גם אם בנשיא יצליח לרכך את החקיקה זו תהיה רק הפוגה זמנית. בעוד חצי שנה שנה תבוצע שלמה של הגזרות ואז מערכת המשפט תהיה כבר מוחלשת.
אם החקיקה הדקטטורית תעבור אכשהו הירידה מהארץ תגבר. אנשים צעירים עם פוטנציאל לעבוד בהיטק יהגרו מכאן ואומת ההיטק תתפרק ותהפוך לתורכיה.

עוד 1,194 מילים ו-1 תגובות
סגירה