שירותי הרווחה גוססים, אל תקחו את המעט שנותר

הפגנה של העובדות והעובדים הסוציאליים בכיכר רבין, תל אביב, 21 ביולי 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
הפגנה של העובדות והעובדים הסוציאליים בכיכר רבין, תל אביב, 21 ביולי 2020

לפני החג אישרה הממשלה קיצוץ רוחבי במשרדי ממשלה על מנת לממן הקמת משמר אזרחי. מתקציב משרד הרווחה קוצצו 40 מיליון שקל.

שירותי הרווחה בישראל מוזנחים ומורעבים מזה עשורים ולמעשה קיימים בעיקר בזכות עובדות ועובדים סוציאליים העובדים קשה כדי לסייע למטופלים ולקדם אותם, גם כאשר אין כמעט מה לתת להם.

אני עובדת סוציאלית שמלווה ילדים, בני נוער והורים במצבי סיכון וכל יום שעובר אני מרגישה שיש לי פחות איך לסייע לאותן משפחות.

אין לי יכולת להגן ולשמור על ילדים בבית ולהלחם על כך שישארו אצל הוריהם וביחד ננסה לשקם את המשפחה, כי אין מספיק מענים בקהילה- לא מועדוניות, לא בתים חמים, לא מרכזים טיפוליים ולא מרכזים להדרכת הורים.

אין לי יכולת להגן ולשמור על ילדים בבית ולהלחם על כך שישארו אצל הוריהם כי אין מספיק מענים בקהילה- לא בתים חמים, לא מרכזים טיפוליים ולא מרכזים להדרכת הורים

אין לי יכולת וכלים לשמור על הילדים והנערים האלו בפנימיות כי אין מספיק פנימיות, ואלו שקיימות לא מתוקצבות בצורה שתוכל לתת מענה מספק לצרכי הילדים האלו . ילדים ונערים עוברים פגיעות קשות בבית – אבל נשארים שם כי אין מספיק פנימיות שיקלטו אותם.

כל כך הרבה ילדים נפגעים בבית ובקהילה ואין לי, כעו"ס שנשלחה על ידי המדינה לשמור עליהם, דרך אמיתית לשמור עליהם. אותם ילדים ונערים שאנחנו לא מצליחים לשמור עליהם יגדלו להיות המבוגרים הפוגעים של מחר, המבוגרים עם קשיי התפקוד של מחר, במעגל מייאש וחסר תקווה.

המדינה שלחה אותי לטפל בהם, אבל בלי שום יכולת אמיתית, בגלל היעדר מענים מספקים ותקציבים לטפל בהם.

זו המשמעות של קיצוץ של 40 מיליון שקל אחרי שנים של הזנחה בלתי פוסקת של שירותי הרווחה ופגיעה באלו הנצרכים לאותם שירותים. הם האזרחים סוג ב' היום במדינה, כאלו שאף אחד לא רואה אותם ואת הצרכים שלהם והם ימשיכו להיפגע בשקט.

כי בסוף מה משמעות קיצוץ 40 מיליון שקל? עוד מקלט לנשים שלא יפתח, עוד פרויקט לנוער חסר עורף משפחתי שלא יפעל, עוד ילדים שעברו פגיעה מינית ולא יקבלו טיפול, עוד ילדים שעוברים הזנחה ופגיעות אבל אין מרכז חירום שיוכל להגן עליהם באופן מיידי.

כי בסוף מה משמעות קיצוץ 40 מיליון שקל? עוד מקלט לנשים שלא יפתח, עוד פרויקט לנוער חסר עורף משפחתי שלא יפעל, עוד ילדים שעברו פגיעה מינית ולא יקבלו טיפול

שירותי הרווחה שלנו גוססים, אל תקחו לנו את המעט שעוד יש לנו.

עטרה לוין היא עובדת סוציאלית ברווחה מזה כ-12 שנים עם משפחות, נערים וילדים. מתוכם ארבע שנים עו"ס חוק נוער עם ילדים ונערים בסיכון.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
פוסט הכי חשוב שיש. אנושיות, 'גר יתום ואלמנה', 'זכור שהיית גר במצריים' ועוד בכל מה שקשור בשבריריות והחולשות של האנושות - זה זה הכי חשוב. כדאי לתת משקל מרכזי לצדדים האלה, ולא רק להאדיר את... המשך קריאה

פוסט הכי חשוב שיש. אנושיות, 'גר יתום ואלמנה', 'זכור שהיית גר במצריים' ועוד בכל מה שקשור בשבריריות והחולשות של האנושות – זה זה הכי חשוב. כדאי לתת משקל מרכזי לצדדים האלה, ולא רק להאדיר את הכח וההשפעה של ישראל. המעצמת הייטק שנהיינו או חיל אוויר מהטובים בעולם זה הפך אותנו לרובוטים של הצלחה – במחיר הכי יקר: אנושיות. ביבי ילך, אבל השחיתות תחזור בצורות כאלה ואחרות, אלא אם נבין את סודות התורה, ונכבד אותה

עוד 354 מילים ו-2 תגובות
סגירה