אוקראינה הטילה סנקציות על המיליארדר הישראלי מיכאל מירילשוילי

פרסום ראשון בהחלטה שהתקבלה בפברואר השנה, אוקראינה מאשימה את מירילשוילי בתמיכה בתקיפה הרוסית וכן מסתמכת על דיווחי הרשות למלחמה בשחיתות ● מירילשוילי, אשר הונו מוערך בלמעלה מ-2 מיליארד שקל, נחשב מקורב לראש הממשלה נתניהו ● בנו יצחק, הוא הבעלים של ערוץ 14 ● בסביבת מירילשוילי אומרים לזמן ישראל: "הנסיבות במסגרתן נכנס שמו לרשימה זו מעלות סימני שאלה רבים"

מיכאל מירילשוילי באירוע ב-2019 (צילום: באדיבות EAJC)
באדיבות EAJC
מיכאל מירילשוילי באירוע ב-2019

ממשלת אוקראינה הטילה בפברואר השנה סנקציות על האוליגרך הישראלי-גיאורגי מיכאל מירילשוילי, הנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף נעזר בו בעבר לקידום עסקיו, ומקורב גם לשר הפנים לשעבר אריה דרעי ולאישים פוליטיים נוספים.

אוקראינה אף קוראת לממשלות נוספות להצטרף אליה בסנקציות על המיליארדר. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי זמן ישראל.

במסמכים שפירסמה ממשלת אוקראינה בחודש פברואר האחרון נאמר: "זוהי קריאה לממשלות העולם להטיל סנקציות נגד אדם זה (מירילשוילי, א"ה) בשל תמיכתו במלחמה ברוסיה נגד אוקראינה".

באתר של ממשלת אוקראינה המוקדש לרשימת החברות והאנשים שעליהם הוטלו סנקציות אף נכתב כי מירילשוילי נוסף לרשימה בצו של הנשיא, וולודימיר זלנסקי.

מיכאל מירילשוילי באירוע ב-2019 (צילום: באדיבות EAJC)
מיכאל מירילשוילי באירוע ב-2019 (צילום: באדיבות EAJC)

בנוסף, הסנקציות נגד מירילשוילי מתבססות על דיווחי הרשות למלחמה בשחיתות של אוקראינה ושל המועצה לביטחון לאומי במדינה. ממשלת אוקראינה לא מפרטת את טיב חשדותיה או טענותיה.

הסנקציות נגד מירילשוילי מתבססות על דיווחי הרשות למלחמה בשחיתות של אוקראינה ושל המועצה לביטחון לאומי במדינה. אוקראינה לא מפרטת את טיב חשדותיה או טענותיה

מיכאל מירילשוילי הוא אחד האנשים העשירים בישראל, והונו הוערך באוגוסט 2020 ב-2.2 מיליארד שקל. בנו, יצחק, הוא הבעלים של ערוץ 14 (לשעבר 20), אשר למענו נתפר בממשלת נתניהו ב- 2017 חוק מיוחד, ואשר בימים אלה מקדם שר התקשורת שלמה קרעי חוקים ויוזמות שיטיבו עימו.

בנוסף לראש הממשלה נתניהו, אשר בעבר תועד כמי שמקדם את עסקי האנרגיה הירוקה של מירילשוילי, האב ובנו תרמו כספים רבים בעבר ליו"ר שס דרעי והאוליגרך קיים קשרים עם זאב אלקין, יולי אדלשטיין, אביגדור ליברמן ואחרים.

יצחק מירילשוילי, בנו של מיכאל מירילשוילי ובעלי ערוץ 14 (צילום: רונן גולדמן)
יצחק מירילשוילי, בנו של מיכאל מירילשוילי ובעלי ערוץ 14 (צילום: רונן גולדמן)

מירילשוילי ומשפחתו עלו לישראל ב-95', אחר כך חזר לרוסיה שם ריצה שמונה שנות מאסר באשמת חטיפה (הוא טען כי הוא חף מפשע וכי נתפר לו תיק), ואז עלה שוב לישראל ב-2009.

עסקיו המרובים נפרסים לתחומי היהלומים, הייטק, אנרגיה ירוקה ונדל"ן.

בנו יצחק מכר ב-2013 במיליארד שקל את הרשת החברתית הרביעית בגודלה בעולם וב-2017 בחצי מיליארד את חברת משחקי הרשת "פלאריום".

מירילשוילי לא הגיב לפניות זמן ישראל, אך בסביבתו של מירילשוילי אישרו את נכונות הפרטים אך טענו כי מדובר ברדיפה וכי הסנקציות הינן חסרות חשיבות.

מקורב של מירילשוילי אמר בשיחה לזמן ישראל כי "ברשימת הסנקציות האוקראיניות יש למעלה מ-16 אלף אנשים וחברות, רובם הגדול נטולי כל קשר לרוסיה או למלחמה. לשם השוואה, ברשימת הסנקציות האמריקאיות נגד רוסיה יש כארבעת אלפים רשומות בלבד, וברשימת הסנקציות האירופאיות כאלפיים רשומות בלבד.

"בסנקציות האוקראיניות כלולות, בין היתר, חברות כמו יוניליבר ואנשי עסקים אמריקאים שמעולם לא קיימו כל קשר עסקי עם רוסיה, ונכללו ברשימת הסנקציות אך ורק בשל העובדה שיש להם שם משפחה רוסי".

המקורב הוסיף כי "הנסיבות במסגרתן נכנס שמו של מיכאל לרשימה זו מעלות סימני שאלה רבים. אחת הנסיבות המרכזיות היא העובדה שזה קרה כשנה לאחר שהחלה המלחמה, ואחרי שבאתרים באוקראינה צץ קמפיין ממומן (!) נגדו".

עוד 404 מילים
סגירה