הלהט"בופוביה היא רק חתיכה מפאזל מדינת ההלכה וכיבוש תל אביב

צילום מסך מסרטון יוטיוב של מפלגת נעם – הרב צבי קוסטינר קורא להביע לנעם
צילום מסך מסרטון יוטיוב של מפלגת נעם - הרב צבי קוסטינר קורא להביע לנעם

היום בשעה ארבע תתקיים הפגנה ברחוב קפלן פינת דה וינצ'י, מול בית "חברותא בקפלן", שם צפויים לדבר הרבנים צבי קוסטינר ויהודה סדן. ברשתות החברתיות ממוסגרת ההפגנה כאירוע להט"בופובי, בעיקר בשל נוכחותו של קוסטינר, שרק לפני מספר חודשים קרא בנאום שנשא מול ביתו של ח"כ ניר אורבך: "לא להתבייש, לקחת אומץ להגיד – להט"בים הביתה, הומואים הביתה, רשע, רשע, רשע ועוד רשע".

מבלי להמעיט במאומה מחומרת המתקפה של קוסטינר על קהיליית הלהט"ב, ואף, הרי שנדמה שחובה לשים את דברי קוסטינר במסגור הראוי להם ובקונטקסט הרחב יותר של חומרתם. ועוד קודם צריך לומר, שהרבנים יהודה סדן וקוסטינר הם המשך של יום אתמול, אז לפי הפרסומים הגיעו "לחברותא" הרבנים אליקים לבנון ודוד פנדל.

אסור להתבלבל: המשותף לקוסטינר ולסדן הוא החזון המשיחי החותר להחריב את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, שמושתתת על עקרונות הצדק השוויון וזכויות האדם כפי שמשתקפים בחוקי היסוד ובמגילת העצמאות, ועל חורבותיה לכונן מדינת עליונות יהודית שהתורה חוקתה שתשתרע על כל שטחי ארץ ישראל.

המשותף לקוסטינר ולסדן הוא החזון המשיחי החותר להחריב את ישראל היהודית והדמוקרטית, ועל חורבותיה לכונן מדינת עליונות יהודית שהתורה חוקתה, ותשתרע על כל שטחי ארץ ישראל

כמה מילים על הרבנים:

הרב יהודה סדן הוא ראש הישיבה הגבוהה של מוסדות בני דוד, ובנו של ראש מוסדות בני דוד ומייסדם, זוכה פרס ישראל, הרב אלי סדן.

הרב צבי קוסטינר הוא ראש ישיבת "מדברה כעדן" במצפה רמון.

לא זו בלבד שקוסטינר וסדן הכריזו בריש גלי על תמיכתם במפלגת "נעם", אלא אף צירפו את חתימתם לקול קורא שכותרתו "קריאת הרבנים לפעול ולסייע להצלחת מפלגת נעם", שכן לשיטתם "הזהות היהודית היא בסיס הקיום של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי".  מיותר לומר, שאביה הרוחני של מפלגת "נעם" הוא הרב צבי ישראל טאו, החשוד באונס, תקיפה בנסיבות מחמירות, חטיפה ומעשה מגונה בקטין.

השניים גם חתמו על מכתב תמיכה בערוץ 14, לאחר שחברת שטראוס הודיע כי לא תפרסם בו יותר. "ערוץ 14", נכתב שם, "הוא הערוץ היחיד המאזן את כל שאר ערוצי התקשורת שכולם מנגנים בקול אחד המוטה באופן בוטה לטובת השמאל והאופוזיציה".

אבל הם לא הסתפקו בזאת, ואף הודיעו כי "מוסדות החינוך שלנו לא ירכשו מוצרים מחברות שמחרימות ציבורים בישראל, הפוגעות בחופש הביטוי ובאחדות העם", ואף קראו לתלמידיהם "ובני משפחותיהם" לנהוג כך.

קוסטינר וסדן הצטרפו ל"קריאת הרבנים לפעול להצלחת מפלגת נעם", שאביה הרוחני הוא הרב טאו החשוד באונס, תקיפה, חטיפה ומעשה מגונה בקטין. מפלגה לפיה "הזהות היהודית היא בסיס הקיום של מדינת ישראל"

קשה להבין את הדברים אחרת: השניים עושים שימוש במוסדות החינוך שהם עומדים בראשותם כדי להטיל חרם על מי שמסרב לפרסם בערוץ 14, או במילים אחרות, לא מפיץ את משנתם.

כקצפת, הוסיפה מכינת "בני דוד" בעלי את סמלה לקריאה להצטרף לעצרת המיליון בעד ההפיכה השלטונית, שפורסמה באפריל השנה.

מדובר אם כן בשני רבנים מרכזיים, המהווים מרכיב חשוב בפסיפס אנשי ההלכה ומורי הרוח של הזרם המשיחי, שרוחם מפעמת במפרשי ההפיכה השלטונית ובצבא המשיחי שפועל להגשמתו. וזאת גם התשובה לשאלה מה יש להם לחפש בתל אביב.

הרב קוסטינר לא משאיר מקום לספק לגבי מהות שליחותו. בשיעור "מסר ממגילת רות" שהעביר ב"בני דוד" ומפורסם באתר בית המדרש שלה, הוא קובע:

"זה תפקידנו בדור הזה…. להחזיר את עם ישראל בתשובה".

בשיעור אחר, שגם אותו העביר לחניכי "בני דוד" הוא מבקש ממי שאין בכוחו להחזיר בתשובה, לפחות "להתפלל על עם ישראל כולו ואנחנו שיחזור בתשובה".

אבל נדמה שכל התורה כולה נלמדת במוסד של הרב יהודה סדן, שאביו הוא מייסדה ומתווה דרכה. תורה שמטרתה המוצהרת היא לחולל מהפך חברתי-אמוני במדינת ישראל, ובסופו החלפת שיטת המשטר והפיכתה של ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה שהתורה חוקתה. לשיטת הפעולה שבאמצעותה יושג המהפך קורא הרב אלי סדן "שיטת אלקנה", על שם אלקנה המקראי.

המהפך מונח על שני אדנים מרכזיים:

  1. הראשון – עידוד החניכים להקים גרעינים תורניים ולהתנחל ביישובים חילוניים ברחבי הארץ. זאת כדי להוביל תהליך חזרה בתשובה רבתי או למצער לקרב לתפיסת העולם המשיחית, במגמה ליצור רוב שיתמוך בהחלתו של דין התורה על המדינה באמצעים דמוקרטיים.
  2. והשני – תפיסת עמדות מפתח בציבוריות הישראלית ובשירות הציבורי בפרט, כדי ליצור מסה קריטית שתשפיע על צביונה של המדינה, בואכה הגשמת חזון המיזוג בין התורה למדינה.

נדמה שכל התורה נלמדת במוסד של הרב יהודה סדן, שאביו הוא מייסדה ומתווה דרכה – מטרתה המוצהרת לחולל מהפך חברתי-אמוני במדינה, ובסופו החלפת שיטת המשטר והפיכתה למדינה שהתורה חוקתה

לפני כשנה, ביוני 2022,  סדן כבר טפח לעצמו על השכם. בשיעור "האם שיטת אלקנה עובדת חלק ב", הוא סיכם בכמה שורות את כל המפעל המשיחי לשינוי פניה של המדינה. ראשית הוא הסביר את המטרה בכמה מילים בודדות:

"השליחות שלנו זה לסלול דרך שתאחד את… התורה והמדינה כדבר אחד".

בהמשך פירט את האמצעים להשגתה:

"איך? לא על ידי דוגמה אישית. אדם אחד לא משפיע..".

ואז תיאר את העמידה ביעדים:

"היום יש לנו משהו בסדר גודל של 5000–6000 בוגרים שהם מפוזרים בכל המקומות בצבא, בשב"כ, במוסד, במגזר הציבורי, בעיירות בהתיישבות בכל מיני מקומות".

ולבסוף מתרפק על תכנית האב:

"המחשבה שהובילה את הרב יגאל [לוינשטיין) ואותי לפני שלושים וחמש שנה הייתה שאם נבנה ציבור גדול של אנשים לתורה ויראת שמיים ויראת השם והם לוקחים מתוך כך אחריות על מדינת ישראל בכל ההיבטים שלה, לאט לאט גם החרדים יצטרפו אלינו.. והעולם החילוני…ההתפעלות שלו היא תמשוך אותו".

מבט על המציאות הישראלית מלמד שלמוסד, שהרב יהודה סדן הוא בין מוביליו, יש מניות בניסיון ההפיכה המשטרית שאנחנו בעיצומו, ורוחו, כאמור, מפעמת במפרשיה.

לא פלא אפוא, שבאתר בית המדרש של מכינת "בני דוד" בעלי נשמעים גם הקולות הבאים כנגד כל חלקי החברה הליברלית בישראל:

  • הליברליזם הוא האויב – שותפו של סדן לראשות המכינה, הרב יגאל לוינשטיין, קובע: "היהדות והציונות הדתית היא האויב הכי גדול של המדינה הליברלית".
  • ההומואים סוטים – יגאל לוינשטיין: "סוטים אני קורא להם".

  • חיילות פוגעות בביטחון המדינה – הרב יוסף קלנר: "הן גורמות לרמת ביטחון נמוכה יותר בצה"ל, …תעיפו אותן, תכניסו את כל המשתמטים החילונים… ולא צריך את כל הזנות הזאת שהיא תחת הכותרת הזאת של בנות בצה"ל".

  • החילוניות היא בגידה – קלנר: "לא לשמור תורה ומצוות זה חוסר מוסריות ובוגדנות לאומית".
  • הפמיניזם המודרני הורס את האישה – אלי סדן: הפשע היותר גדול שהפמיניזם המודרני יוצר בחברה האנושית…עסוקים בלחנך את האישה להיות עצמאית, להיות בלתי תלויה בבעלה".
  • הכיבוש מוצדק כי הגזע היהודי עושה טובה לגזע הערבי שהוא כובש אותו -הרב אליעזר קשתיאל ראש הישיבה לבוגרי צבא במוסדות בני דוד: "כן, אנחנו גזענים, בוודאי… יש מסביבנו עמים כאלו, עם בעיות גנטיות…הכיבוש עשה להם טוב. רק עשה להם טוב".
  • צה"ל הוא צבא השם – קשתיאל: "עיקר מטרתו של צה"ל הוא צבא כיבוש".
  • התרבות המערבית היא אסון – קשתיאל: "כל התרבות המערבית מזוהמת וחשוכה וטמאה ונוראית".

כפי שפתחתי את הדברים,  הדגש על הלהט"בופוביה הוא חשוב – אבל הוא רק חתיכה מהפאזל, שכן מטרתם של הרבנים היא להוביל להגשמת חזון המדינה היהודית שהתורה חוקתה, וכיבוש תל אביב הוא המפתח לכך.

הדגש על הלהט"בופוביה חשוב – אבל הוא רק חתיכה מהפאזל, שכן מטרת הרבנים היא להוביל להגשמת חזון המדינה היהודית שהתורה חוקתה, וכיבוש תל אביב הוא המפתח לכך

משכך, בעיני לפחות, כל אזרח ליברלי, בפרט בתל אביב, צריך לצאת היום מהבית, להצטרף להפגנה, ולהודיע לרבנים שתל אביב תשמור על ערכיה ושפלורליזם איננו מתכון להרס עצמי.

יאיר נהוראי נשוי ואב לשניים, ניצב בשנים האחרונות בחזית המאבק בציונות הדתית המשיחית. ספרו "המהפכה השלישית" שפורסם לאחרונה חושף את המשנה המשיחית וכיצד היא מוטמעת בבני נוער במכינות קדם צבאיות. נהוראי הוא עו" ד בעל משרד פרטי, מתמחה במשפט מנהלי ופלילי - בין היתר ייצג בבג"ץ את העותרים בבג"ץ פסח (בשלו נפלה הממשלה) ואת אמיר השכל ו"ואין מצב" בשאלות חופש הביטוי וההפגנה, בזמן מחאת בלפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,080 מילים
סגירה