צו השעה - למוטט את שלטון נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לציבור, 9 באוקטובר 2023 (צילום: צילום מסך, פייסבוק)
צילום מסך, פייסבוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לציבור, 9 באוקטובר 2023

בתשעת החודשים האחרונים אין ממשלה מתפקדת בישראל. גם באסון שפקד את ישראל רואים זאת. תשעה חודשים שבהם הממשלה עסוקה אך ורק בעצמה ובהצלת העבריינים שבתוכה ושום דבר אחר לא מעניין אותה.

תשעה חודשים שהממשלה עסוקה בריסוק הדמוקרטיה ובשבירת הכלים והכללים והאזרחים חשובים בעיניה כקליפת השום. תשעה חודשים של שיכרון כוח מטורף הסתיימו באסון המחריד והבלתי נתפס שעדיין אי אפשר לעכל.

9 חודשים שהממשלה עסוקה בריסוק הדמוקרטיה ובשבירת הכלים, והכללים והאזרחים חשובים בעיניה כקליפת השום. 9 חודשים של שיכרון כוח מטורף הסתיימו באסון המחריד שעדיין אי אפשר לעכל

להפיל את שלטון נתניהו

מדברים על מיטוט שלטון החמאס, אומרים שחייבים למוטט את שלטון החמאס. בנימין נתניהו עצמו דיבר על זה לפני לא מעט שנים – וכמו תמיד שיקר. לא רק שלא מוטט את שלטון החמאס אלא חיזק אותו רבות, שחרר את יחיא סנוואר ועמד בקשר איתו ואולי עד היום הוא בקשר איתו ובעיקר – מוטט את ישראל. מוטט את כל מוסדות השלטון והחוק של ישראל.
אני כמובן מסכים שחייבים למוטט את ארגון הטרור חמאס. אבל כדי שזה יקרה חייבים למוטט קודם את שלטון נתניהו. כל עוד מלאך החבלה נתניהו בשלטון וכוחו הפוליטי בלתי מוגבל, לא יהיה טוב פה ואסונות יוסיפו לפקוד את ישראל.

נתניהו הרי לא יישא באחריות לאסון הזה כפי שלא נשא באחריות לשום דבר עד עתה. הוא לא יתפטר ואפילו לא ידבר לאומה ויענה על שאלות. וכל זאת למה? מפני שנתניהו כבר מזמן לא "באירוע", הוא כבר מזמן לא מתפקד כראש הממשלה ומזמן לא איתנו. המדינה ואזרחיה לא מעניינים אותו. מעניין אותו ליהנות מהחיים על חשבוננו, לנפוש כמה שיותר על חשבוננו ולהוציא כמה שיותר כסף להנאות החולניות שלו ושל אשתו ובניו המטורללים על חשבוננו. הממשלה לא מתפקדת ולכן ישראל לא מתפקדת.

הוא שולט בכל מוקדי הכוח במדינה, לרבות בממשלת הטרור שהקים (כן, טרור, יושבים בה מורשעים בתמיכה בטרור – זו עובדה), כך שמבחינתו אין לו מה לדאוג, רק ליהנות מהחיים. לכן אין טעם לפנות אליו ובוודאי לא לשתף איתו פעולה, רק להילחם בו עד שיובס ונחזיר את הדמוקרטיה והשפיות לישראל.

אני כמובן מסכים שחייבים למוטט את חמאס. אבל כדי שזה יקרה חייבים למוטט קודם את שלטון נתניהו. כל עוד מלאך החבלה בשלטון וכוחו הפוליטי בלתי מוגבל – אסונות יוסיפו לפקוד את ישראל

מעל 1,300 נרצחים (נטבחים!) והמספר עוד צפוי לעלות, מעל 3,000 פצועים וכ־200 חטופים בעזה, בהם תינוקות, ילדים וזקנים – ואיש לא מעז לקרוא לראש הממשלה לשאת באחריות ולהתפטר. בתקשורת לא מעיזים לדרוש ממנו ומחברי ממשלתו הכושלת להתייצב מול המצלמה ולספק תשובות. כאילו אסור לדבר נגדו ונגד ממשלתו. להפיל ממשלת ימין? השתגעתם?

איש מחברי הממשלה הכושלת הזאת לא ביקר אף פצוע בבית החולים, איש מהם לא מתראיין ועונה על שאלות וכמובן ראש הממשלה לא מדבר לאומה ועונה על שאלות. איש מהם לא יצר קשר עם משפחות החטופים. ממשלה של כלום ושום דבר. ממשלה לא מתפקדת מובילה למדינה לא מתפקדת. ואת חוסר התפקוד של המדינה אנו רואים מצוין עכשיו.

דובר צה"ל אדם נחמד מאוד אבל לא אותו אני מצפה לראות בטלוויזיה, אני מצפה לראות את הרמטכ"ל, את שר הביטחון וגם את ראש הממשלה שידברו ויענו על שאלות קשות. לא מסוגלים לזה? תתפטרו.

בני גנץ שוב בפעם המי־יודע־כמה חותר תחת יאיר לפיד וממהר להציל את מלאך החבלה ללא תנאים מוקדמים. רק בגללו מלאך החבלה הזה עדיין כאן. הוא גרוע ממנו. תירגע, אתה לא יושב ראש האופוזיציה, אתה לא תהיה ראש ממשלה (למזלה של ישראל), אתה לא ראוי להיות בפוליטיקה.

אם כבר אתה כאן (תקלה בפני עצמה), תמוך ביושב ראש האופוזיציה ואל תפעל נגדו בקנאה ילדותית אינפנטילית. אל תחתור תחתיו ואל תפעל נגדו. לא מסוגל? אז לפחות שב בשקט ואל תפריע להפיל את שלטון נתניהו.

ובינתיים הוא הקים ממשלת "חירום" ללא תנאים מוקדמים וללא סמכות והשפעה כלשהי. וגם זה רק לאחר ארבעה ימים ורק לאחר אישורה של שרה נתניהו, ראשת הממשלה האמיתית כאן, שארבעה ימים התנגדה למהלך.

בינתיים גנץ הקים ממשלת "חירום" ללא תנאים מוקדמים וללא סמכות והשפעה. וגם זה רק לאחר 4 ימים ורק לאחר אישורה של שרה נתניהו, ראשת הממשלה האמיתית כאן, ש-4 ימים התנגדה למהלך

ברור לכל בר־דעת שאילו נפתלי בנט או לפיד היו עכשיו בשלטון, כל חברי הממשלה שמתחבאים עכשיו כעכברים פחדנים היו ממהרים לרקוד על הדם ולצייץ נגד הממשלה, ונתניהו עצמו היה מפיץ סרטונים מכוערים נגד הממשלה וקורא להפלתה. אבל כשנתניהו בשלטון ואסון מחריד כזה קורה אסור לקרוא להפלתו כי אין עוד מלבדו לכאורה.

אז מה עושים?

מעל רבע מאה (25 שנה) עסוק מלאך החבלה בהרס כל מה שבנינו כאן בעמל רב. בתשעת החודשים האחרונים הוא הצליח מעל ומעבר בכך. הוא החליש את כל מוסדות המדינה, שלא לומר מוטט אותם, ופגע גם בקודש הקודשים – צבא ההגנה לישראל. האסון שאנחנו נמצאים בפתחו הוא תוצאת אותו מיטוט המדינה.

אז אני קורא כאן שוב למסקנה המתבקשת: אם חפצי חיים אנחנו, חובה למוטט את שלטון נתניהו, חובה אם אנחנו רוצים להישאר מדינה דמוקרטית ויהודית מתפקדת.

זו חובה לאומית, צורך לאומי דחוף, בהול ומיידי. רק במיטוט ממשלת נתניהו נוכל למוטט את ארגון הטרור חמאס שנתניהו חיזק. רק במיטוט שלטון נתניהו נוכל להחזיר את ישראל למסלול, לפסים ולשפיות. כל עוד לנתניהו כוח פוליטי בלתי מוגבל ישראל תמשיך להתמוטט עד ש…

ברור לכל בר־דעת שאילו בנט או לפיד היו עכשיו בשלטון, כל חברי הממשלה שמתחבאים כעכברים פחדנים היו ממהרים לרקוד על הדם ולצייץ נגד הממשלה, ונתניהו עצמו היה מפיץ סרטונים מכוערים נגדה

למוטט את שלטון נתניהו. עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
צו השעה - להחיל את חוקי ביטחון שדה =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- מאת: ד"ר אברהם בן-עזרא צו השעה, במצב של מלחמה, הוא למנוע מפובליציסטים ומעיתונאים לפגוע במוראל הצבא והעם, ולהחיל את חוקי ... המשך קריאה

צו השעה – להחיל את חוקי ביטחון שדה
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
מאת: ד"ר אברהם בן-עזרא

צו השעה, במצב של מלחמה, הוא למנוע מפובליציסטים ומעיתונאים לפגוע במוראל הצבא והעם, ולהחיל את חוקי ביטחון שדה הצהליים על הכלל.
פגיעה בביטחון שדה יכולה להיות באמצעות השראת מצב עגום ועצוב של חוסר תקווה, באמצעות ביקורת חריפה על מוסדות המדינה, הבעת דעה של ייאוש וחידלון בעיצומה של הלחימה, תקיפה של מדיניות המלחמה והבעת ספק לגבי לגיטימיות של הממשלה והעומד בראשה אשר בימי מלחמה הוא הקובע הליכי מלחמה במישור המדיני, השמצת מדינת ישראל, ממשלתה והעומד בראשה.
הפעולות הנ"ל מבוצעות בישראל באופן גלוי וברציפות, באמצעות העיתונות הכתובה והמשודרת ובאמצעות בלוגרים, הפצת קריקטורות וסופרפוזיציה של צילומים, הצגת המנהיגים בצורה מבזה, ציטוטים מכוונים של חצאי דברים, הערכות "אקדמיות" במסווה אינטלקטואלי של תרחישים שליליים קיצוניים העלולים ליצור בעם ובצבא מורך לב ומחבלים ברוח הקרב וברוח ההתנדבות בעיצומה של המלחמה.
כל בעל גישה להפצת רשימות ומאמרים שנכתבו במטרה מובהקת שלילית כאמור, חייב להתרסן ולרסן. כל מראיין ומרואיין במרקע חייב להגביל את עצמו בימי המלחמה בהתאם, גם במצב שהמלחמה נמשכת זמן רב.
התראות מצילות והצעות חיוניות יש להפנות לגורמים המוסמכים ולא לצה"ל ולעם. אם אין גורמים מוסמכים, לגנוז.

יש להעריך כי הממשלה והפרקליטות לא יבואו חשבון על כל הפוגעים במדינת ישראל בעת המלחמה, אך הערכה זו לא מפחיתה כהוא זה מחומרת מעשיהם, בחייבים להיבלם.

עוד 826 מילים ו-2 תגובות
סגירה