נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרת תמיכה בישראל בעקבות מתקפת הפתע של חמאס, 10 באוקטובר 2023 (צילום: Brendan SMIALOWSKI / AFP)
Brendan SMIALOWSKI / AFP
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרת תמיכה בישראל בעקבות מתקפת הפתע של חמאס, 10 באוקטובר 2023

מצעד הצביעות של מהללי ביידן בממשלה

לשכת נתניהו האשימה אותו בניסיון הפיכה ● השר קרעי השווה אותו לפרעה ול־BDS ● סמוטריץ' טען שהוא צבוע ● והשר זוהר אמר שהוא בכלל מדקלם שטויות ● להלן מצעד הצבועים של ממשלת ישראל, שאתמול יצאו מגדרם כדי להלל את הנשיא ביידן ● פרשנות

כשזה שירת את הנרטיב של הצלת ממשלת בנימין נתניהו הם עמדו בתור אחד־אחד כדי לקלל, להעליל ולזלזל בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן; הכול מתוך פרץ יהירות לפיו ישראל מספיק חזקה להסתדר בג'ונגל האזורי בלי ארה"ב.

אתמול (שלישי), כשהנרטיב השתנה והם הבינו שבלי ביידן אין ממשלה ואולי גם אין מדינה – הם כבר הפכו לאוהביו הכי גדולים. זה קרה אחרי נאום חסר תקדים של נשיא אמריקאי, שבמסגרתו התחייב ביידן להגן על ביטחון ישראל ולעמוד לצידה בשעתה הקשה ביותר מאז מלחמת יום הכיפורים.

ההבטחה של ביידן היא לא רק מילים ריקות הנזרקות באוויר אלא מגובה במעשים. כוח צבאי משמעותי נשלח על נושאת מטוסים לאזור ומשלוחי תחמושת אמריקאיים כבר נפרקו בשדות התעופה פה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 20 בספטמבר 2023 (צילום: im WATSON / AFP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 20 בספטמבר 2023 (צילום: im WATSON / AFP)

1

"הממשל האמריקאי ניסה להפיל את נתניהו מהשלטון"

באופן חריג, לשכת נתניהו פרסמה אתמול את תיעוד השיחה עם ביידן במקביל לנאומו. במהלך השיחה נשמע נתניהו מודה לביידן מכל הלב. מדובר באותו נתניהו שרק לפני שבעה חודשים גורם בכיר בלשכתו (בנימין נתניהו עצמו?) טען ש"הממשל האמריקאי ניסה להפיל את נתניהו מהשלטון פעמיים".

הדברים האלה הובילו בזמנו למשבר גדול ביחסים בין שני האישים ולהתבטאות של ביידן נגד פגישה עם נתניהו.

2

"מושפע מקמפיין BDS"

אבל לא רק נתניהו היה בין המברכים הנרגשים של ביידן אתמול. גם שר התקשורת שלמה קרעי שלח ברכות חמות לכבוד הנשיא "בעל שיעור הקומה" על ההתגייסות להצלת כבוד נתניהו והמדינה.

אלא שבעבר הנשיא ביידן היה בעיני קרעי בקומה כל כך נמוכה עד שהוא אפילו השווה אותו ללא פחות מאשר ל"פרעה" ול־BDS. זה קרה כשקרעי חשש שביידן לא ישרת את כבוד ראש הממשלה וממשלתו

אלא שבעבר הנשיא ביידן היה בעיני קרעי בקומה כל כך נמוכה עד שהוא אפילו השווה אותו ללא פחות מאשר ל"פרעה" ול־BDS. זה קרה כשקרעי חשש שביידן לא ישרת את כבוד ראש הממשלה וממשלתו. "אם ביידן ינצח, אנחנו נדע לשתף פעולה עם הממשל… נדע להסתדר גם עם זה.

"עברנו את פרעה נעבור גם את זה", אמר קרעי שבועיים לפני הבחירות בארה"ב. אחרי שמונה כבר לשר הוא הוסיף: "הוא מושפע מקמפיין ה־BDS שעושים מרב מיכאלי ויאיר לפיד'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי בכנסת, 1 במאי 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי בכנסת, 1 במאי 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

3

"עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז"

מי שעוד יצא מגדרו אתמול מדברי ביידן, כאילו היה אוהד בית"ר ירושלים אחרי הזכייה בגביע המדינה, הוא שר התרבות והספורט מיקי זוהר. זוהר טען בעבר שלביידן אין מושג על מה הוא מדבר. "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל כנגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו", כתב זוהר לפני חצי שנה, בציוץ שהחזיק מעמד רק 20 דקות לפני שנמחק.

אתמול זוהר כבר היה מעריצו הגדול של "מפיץ הפייק ניוז" הבכיר בעולם. "Thank you, Mr. President", צייץ זוהר באנגלית אחרי נאומו של ביידן.

4

"לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם"

הרביעי במצעד – ולאו דווקא בסדר עוצמת הצביעות – הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. אתמול הוא צייץ ציוץ מאוהב בנשיא ביידן, כזה שרק אימוג'ים של לבבות אדומים היו חסרים בו. "תודה לנשיא ארה"ב ביידן על נאום היסטורי בו הביע את חוזקה של הברית בינינו ואת עמידתה האיתנה של ארה"ב לצדנו.

"הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני. זו צביעות שאין למעלה ממנה"

"תודה על מנהיגות ותמיכה במדינתנו בזמן מלחמה מוצדקת זו. אתה חבר אמיתי ואנחנו מעריכים זאת מאוד". אלא שסמוטריץ' התגלה בציוץ הזה במלוא צביעותו אחרי שרק לפני כחודש וחצי האשים את ביידן בלא פחות מ… צביעות.

"הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני. זו צביעות שאין למעלה ממנה". את זה אמר על אותו ממשל ביידן. אפשר להגיד שבמקרה הזה הצביעות פשוט קרסה לתוך עצמה.

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

5

"חיילים נהרגו 'בזכות' התמיכה האמריקאית"

אבל במקום הראשון ברשימת הצבועים עומד, איך לא, חבר הכנסת ניסים ואטורי. רק השנה ואטורי האשים את ארה"ב באחריות להרג חיילים בצוק איתן. "חיילים נהרגו לדעתי גם 'בזכות' התמיכה האמריקאית", אמר ואטורי ברדיו.

הוא גם טען שאנחנו לא באמת זקוקים לתמיכה של ביידן בזמן מלחמות. אתמול כנראה ואטורי לקח את סם האהבה או שהוא סתם גילה שישראל בלי ביידן עלולה להימחק בזמן מלחמה. אחרת אין שום הסבר אחר איך פתאום "הורגי החיילים" שלנו הפכו לחברי אמת.

"אם נצטרך להגן על עצמנו נעשה את זה בלי ארה"ב אם היא לא תתמוך בנו. חיילים נהרגו לדעתי גם בזכות התמיכה האמריקאית"

ועל זה נאמר: עם חברים כאלה מי צריך אויבים.

עוד 644 מילים
סגירה