הקורא בקלפי
הקורא בקלפי
תקשורת, פוליטיקה ושקרים אחרים

איך שמגל מסתובב

מול קריאות האחדות הקצובות של עיתונאי הימין, ניצב ינון מגל כמעט לבדו – וממשיך להרעיל את האוויר ולהצמיד לשון לנתניהו ● גם עתה התנהלות הכוכב היחיד בערוץ 14 נותרה כחידה ● ייתכן שהוא פשוט רואה קילומטרים קדימה, אל היום שבו המלחמה תסתיים וקריעת ים סוף בין שני חלקי העם תשוב לספק לו בית חם ● פרשנות

ינון מגל, מתוך "הפטריוטים" בערוץ 14 (צילום: יוטיוב, צילום מסך)
יוטיוב, צילום מסך
ינון מגל, מתוך "הפטריוטים" בערוץ 14

רוב שופרי הימין לקחו זמן תגובה נדיר בשבת הארורה של 7 באוקטובר. תחילה בגלל קדושת השבת שמנעה מהם להגיב ברשתות, אחר כך מתוך מה שנראה כמבוכה.

חלקם מנסים לשדר מאז התחלה של שינוי בגישה: דרישה מתמשכת לאחדות והפסקת המדון אליבא דאראל סגל, שמצהיר שהחיילים בקרב הם מה שמעניין אותו עכשיו; עלייה ראשונה על מדים מזה 33 שנה אליבא דיקי אדמקר; נזיפה חריפה למראיין המפיץ שנאה מצדו של שי גולדן; הכאה רגעית (ומוזרה) על חטא של חבר הפאנל ארנון איתיאל; דאגה לחיילים בשטח (ביניהם בנו) מבועז גולן; וניסיון מעורר רחמים כמעט של אמיר איבגי להרגיע ניצול פצוע וזועם בשידור.

לאלה מצטרפות המחמאות שמרעיף עמית סגל על בני גנץ, כחלק מהבנה שבנימין נתניהו לא יכול לנהל את העסק לבד. אפילו יעקב ברדוגו, שעל פי הפרסומים סמוך לשולחנו של נתניהו גם בימים אלה ומייעץ לו, מקפיד לא למחזר את הלעג הקבוע לרשויות החוק ("כנופיית צלאח א־דין") ומרבה במסרים התומכים בממשלת אחדות.

טקטית או לא, למרבית עיתונאי הימין, הביביסטי או האידיאולוגי, חשוב להפגין ש"עכשיו זה לא הזמן" לחדד מחלוקות ולחטט במורסות ישנות.

חוץ מינון מגל.

ינון מגל מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים להעיד במשפט נתניהו, 18 ביולי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ינון מגל מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים להעיד במשפט נתניהו, 18 ביולי 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

למעשה, המגיש של "הפטריוטים" רק החריף את הביקורת על הקולגות מהשמאל, והצמיד עוד יותר את לשונו לחיק ראש הממשלה. בשורת ציוצים – וגם בשידור – הוא מכה בתדהמה (אולי אפילו את חבריו) במסרים מלאי זדון ומדון ודבק כתמול שלשום בפרדיגמה לפיה כל חשיפה, כל ביקורת, וכל אמירה "שמאלנית" נובעת בראש ובראשונה מרצון קמאי ושבטי לפגוע במנהיג הגדול.

כמו בעבר, לא מדובר באמירות מנומקות. מגל תמיד דגל בהטרלות. הוא אינו אידיאולוג ולא באמת אכפת לו מעתיד המפעל המתנחלי, ההרתעה של הפלסטינים, שלמות הארץ וכו'. הוא לא נושא את כאב ההתנתקות ולא חרד מהאפיקורסיות התל אביבית. הוא כאן בשביל הפאן.

בשעה שבה בני התנועה הקיבוצית קוברים מאות מבניהם שנפלו על משמרתם, מבהיר מגל (ביחד עם שותפו לאולפן ידידיה מאיר) שמדובר במעין "קארמה" שעכשיו מפנים את תושבי הקיבוצים בעוטף מבתיהם

בשעה שבה בני התנועה הקיבוצית קוברים מאות מבניהם שנפלו על משמרתם, מבהיר מגל (ביחד עם שותפו לאולפן ידידיה מאיר) שמדובר במעין "קארמה" שעכשיו מפנים את תושבי הקיבוצים בעוטף מבתיהם: "זה הרבה פחות סמלי מאשר הקיבוצים שבמשך שנים הפגינו כל יום שישי בצמתים לפנות את גוש קטיף, כל יום הקיבוצים הפגינו לפנות את גוש קטיף".

הוא גם דרש שהעיתונאים היושבים באולפנים – ובראש ובראשונה אמנון אברמוביץ' דווקאייקחו אחריות על מתקפת חמאס הרצחנית לפני שהם דורשים זאת מראש הממשלה.

בזמן שאפילו מנהיגי המתנחלים כמו אורית סטרוק נזהרים שלא לנפנף בחזרה לגוש קטיף (אולי כי הם מבינים שזה מוקדם מדי לרכוב על העגלה), הוא כבר הבהיר שהוא רואה באסון הזדמנות כזו, ושהאשם אינו בקונספציה שגויה, בכישלון צבאי או בשאננות, אלא בהתנתקות.

הוא אף המשיך להיכנס ביאיר גולן, אפילו כשחבריו מימין משבחים אותו על גבורתו, ושוב ושוב הבהיר שביקורת על נתניהו היא סוג של סיוע לאויב, שהרי "חמאס ביקש לתקוף את ראש הממשלה", כהגדרתו.

השאלה מה בעצם רוצה ינון מגל היא מורכבת למענה, ולא בטוח שעיתונאי ניחן בכלים המקצועיים הדרושים להשיב עליה. מאז נבעט מהכנסת וחזר לחיק העיתונות, מגל חדור רגשות נקמה ב"מחנה הנאור"

השאלה מה בעצם רוצה ינון מגל היא מורכבת למענה, ולא בטוח שעיתונאי ניחן בכלים המקצועיים הדרושים להשיב עליה. מאז נבעט מהכנסת וחזר לחיק העיתונות (אם אפשר לקרוא למה שהוא עושה עיתונות), מגל חדור רגשות נקמה ב"מחנה הנאור". זה התחיל בנפתלי בנט שנכנע ללחצים והעיף אותו מהמפלגה, והתרחב לכל מי ומה שאינו נתניהו.

הכעס על הקריירה הפוליטית שלו שנכחדה, עטופה ברוח שטות, הופכים אותו למוזר מכל השופרות גם יחד. ההערצה הבלתי מסויגת שהוא מרעיף על ראש הממשלה נתניהו מתובלת במנות גדושות של הומור ילדותי, "חשיפות" חסרות משמעות (תחת המותג "ינוניוז"), הדהוד (מכוון כנראה) של פייק ניוז ולא מעט שוביניזם פרוע.

מגל מתרגם את העוול שנעשה לו (לתחושתו) למלחמת גלדיאטור בודד נגד כל מי שמגדיר את עצמו ליברל. במובן הזה, נתניהו (אותו נציג אולטימטיבי של הדפוקים והנדכאים באשר הם) הוא רק כלי לנקמה אישית בתל אביביות השבעה שפעם מגל היה חלק ממנה.

העובדה שמאחורי הזבל שהוא מנפיק ברשתות החברתיות עומד עיתונאי בעל יכולות מוכחות, שהיה גם מגיש לא רע בכלל של מהדורת חדשות, וגם עורך ראשי ב"וואלה!", שלתקופה מסוימת עמד בפרץ וחסם לטענת כתביו צנזורה באחת התקופות האפלות של העיתונות – רק מסבכת את התמונה.

מגל, כמו רוב חבריו, אמור להיות מאוכזב מנתניהו לשיטתו שלו. נתניהו לא מגלה "משילות" בשום חזית, כולל חזית חמאס, מתנהל באופן שלומיאלי ומפסיד בקרב התקשורתי גם לנשיא האמריקאי וגם לגנרלים

גם היום "הפטריוטים" בהגשתו היא עדיין התוכנית היחידה בערוץ 14 שיש בה ענין טלוויזיוני כלשהו, ובמידה רבה נכס הרייטינג המרכזי של הערוץ, שזינק במחצית השנה האחרונה. הרי מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ היא חרפה, ה"סיפורים הבלעדיים" הם שילוב מופרך ותימהוני ממש (גם לשיטת אנשי הימין) של זוטות מהשוליים הסהרוריים ביותר.

זה כנראה הערוץ היחידי בעולם שבו הכתב המדיני מדווח על כשלים של חברת שטראוס (כענישה על חרם פרסומי) והכתב הפוליטי מראיין את אשת ראש הממשלה בראיון ארוך, על גבול הסאטירה, על "מצור המספרה".

בתוך הבררה הזאת למגל יש יתרון מוכח: הוא יודע ליצר דרמה באולפן וגם רחוק מלהיות טיפש. השאלה מדוע הוא מרדד מסרים לממדי אסימון ואז דוחף אותו בחריץ עד שנעלם, נותרה חידה גם כעת.

הרי גם מגל, כמו רוב חבריו, אמור להיות מאוכזב מנתניהו לשיטתו שלו. נתניהו לא מגלה "משילות" בשום חזית, כולל חזית חמאס, מתנהל באופן שלומיאלי כמעט בכל תחום ומפסיד בקרב התקשורתי גם לנשיא האמריקאי וגם לגנרלים. ובכל זאת מגל מתעקש לא לזוז מילימטר מגישתו.

אולי הוא פשוט רואה קילומטרים קדימה. עכשיו חמאס הוא האויב הגדול של כולם, אבל מגל אולי כבר מזהה שהשמאל יחזור להיות השטן ברגע שהתותחים יפסיקו לירות

אולי הוא פשוט רואה קילומטרים קדימה. אולי הוא מבין שהאחדות (האמיתית או המזויפת) תסתיים לא עוד הרבה זמן, וקריעת ים סוף בין שני חלקי העם – זאת שהפכה כה ברורה ודומיננטית בימי המחאה – תשוב לשלוט בזירה. עכשיו חמאס הוא האויב הגדול של כולם, אבל מגל אולי כבר מזהה שהשמאל יחזור להיות השטן ברגע שהתותחים יפסיקו לירות.

אז נתניהו ישוב לאחד תחת הנהגתו את כל מי שנשאר לשיטתו מחוץ לעגלה האליטיסטית: החרד"לים, המתנחלים, החרדים והביביסטים. הקואליציה הזאת של שבטים, שבמקור מגל לא היה שייך לאף אחד מהם, הפכה ביתו של מגל – הבית היחיד שלא שפט אותו ולא דרש ממנו קודים מזויפים (לשיטתו) של התנהגות. ועל בית לא מוותרים מהר כל כך.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
9
תמשיכו לקנאות שינון צעק במשך שנים שזה מה שיקרה וחייב למחוק את עזה אבל אתם קראתם לו קיצוני אבל עכשיו אחרי שהוא צדק עדיין אתם מנסים לתקוף אותו בזמן שאתם אלו שתועים. אל תדאגו הרייטינג שלו ... המשך קריאה

תמשיכו לקנאות שינון צעק במשך שנים שזה מה שיקרה וחייב למחוק את עזה אבל אתם קראתם לו קיצוני אבל עכשיו אחרי שהוא צדק עדיין אתם מנסים לתקוף אותו בזמן שאתם אלו שתועים.
אל תדאגו הרייטינג שלו רק עולה וימשיך לעלות.

הסססמאל עוד מעיז לציית משהו ? כל הטבח באחריות הסססמאלנים שמונו על ידי ממשלת הדמים של לפיד גנץ בנט. ראש השבכ הרמטכלב ראש אמן מפקד חיל האוויר האנמי, כולם סססמאלנים רקובים מינויים פוליטיים... המשך קריאה

הסססמאל עוד מעיז לציית משהו ? כל הטבח באחריות הסססמאלנים שמונו על ידי ממשלת הדמים של לפיד גנץ בנט. ראש השבכ הרמטכלב ראש אמן מפקד חיל האוויר האנמי, כולם סססמאלנים רקובים מינויים פוליטיים של חדלי אישים, ומי אשם ,ביבי וינון ,

הדרך הנכונה להכות את השרץ , זה בכיס !!!! לא לשמוע 103 כשינון מטרלל את היושבים לצידו את המרואיינים והמאזינים . לא לצפות בערוץ 14 עם כל הפייק ניוז וההתבהמות . של היושבים בו . שידבר עם ... המשך קריאה

הדרך הנכונה להכות את השרץ , זה בכיס !!!!
לא לשמוע 103 כשינון מטרלל את היושבים לצידו את המרואיינים והמאזינים .
לא לצפות בערוץ 14 עם כל הפייק ניוז וההתבהמות . של היושבים בו .
שידבר עם עצמו .

ינון מגל, אתה לא ראוי להיות חלק מהעם הזה ומהיהדות. היום ברור לנו מי הוא יהודי ואתה וחבריך לא כלולים. היהודים האמיתיים הם האנשים שללא צו 8 התיצבו מייד האזורי איסוף הצטרפו ללחימה להגן על ... המשך קריאה

ינון מגל, אתה לא ראוי להיות חלק מהעם הזה ומהיהדות. היום ברור לנו מי הוא יהודי ואתה וחבריך לא כלולים.
היהודים האמיתיים הם האנשים שללא צו 8 התיצבו מייד האזורי איסוף הצטרפו ללחימה להגן על המדינה, איסוף גופות הנרצחים זיהוי הגופות הקמת אזורים לאיסוף ציוד לחיילים ולאזרחים המפונים.
אלה היהודים ולכם אין זכויות בזה.

עוד 965 מילים ו-9 תגובות
סגירה