נתניהו נתפש כסופרמן בעיני השמאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה השבועית, 27 באוגוסט 2023 (צילום: Menahem Kahana/Pool Photo via AP)
Menahem Kahana/Pool Photo via AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה השבועית, 27 באוגוסט 2023

ראש הממשלה נתפש כסופרמן כל יכול וכל יודע בעיני השמאל הישראלי. מייחסים לו יכולות על-אנושיות ודורשים ממנו כמובן מאליו להיות אחראי על אירועים המתרחשים בריחוק ממנו, אירועים שאינם בתחום עיסוקו, אירועים שאינם בידיעתו, אירועים שאין לו שום דרך ושום אפשרות לשלוט בהם אך הוא, בכל זאת (כסופרמן) אחראי להתרחשותם אחריות מלאה, ורק הוא לבדו.

אם חיילת תצפיתנית על גדר המערכת מזהה התרחשויות מחשידות של האויב ומדווחת על כך למפקדה, אולם המפקדים דוחים אותה בקש ומבטלים במחי יד וללא בדיקה את טענותיה והתראותיה – מי אשם? נכון, בנימין נתניהו, גם אם באותה עת הוא בשליחות ונושא נאום באולם.

אם בנימין נתניהו לא רואה מה שהוא לא יכול לראות, ולא יודע מה שאינו בידיעתו, בכל זאת מצפים ממנו שיראה ויידע, לא חשוב אין, והוא כמובן אשם בכל מה שנוגע ונובע מהאירועים הנסתרים.

נתניהו נתפש כסופרמן כל יכול וכל יודע בעיני השמאל הישראלי. מייחסים לו יכולות על-אנושיות ודורשים ממנו להיות אחראי על אירועים המתרחשים בריחוק ממנו, שאינם בתחום עיסוקו או אינם בידיעתו

אם קבוצה מאורגנת מחוגי השמאל מטיפה השכם והערב לאי התנדבות, קציני מילואים מודיעים בפרהסיה כי לא ימשיכו להתנדב למילואים, כלכלנים מטיפים להברחת הון מישראל, אנשי אקדמיה מתראיינים בארץ ובחו"ל ומכפישים את ראש הממשלה, והאויב רואה ומסיק מסקנות שיש קרע בעם וזו שעת מלחמה, והנה הוא גם פותח במלחמה וברצח עם כדרכו – מי נושא אשמה על כך? נכון, בנימין נתניהו.

בכל עניין גדול כקטן יש כתובת אחד להטיל בה אשם – והוא – נתניהו.

אין זאת, כי התייחסות כזו אל האיש, מעמידה אותו כגיבור על-אנושי, שצריך לדעת נסתרות ולראות דברים חסומים, גיבור שמצפים ממנו כי ייקח אחריות על כל מי שמתחתיו כאשר הוא ראש הממשלה וכל מה שזז במדינה הוא מתחתיו, גיבור שמצופה ממנו לשלות באירועים בדרך של טלפתיה וטלקינזיס כי הוא לא נמצא בו זמנית באלף מיקומים ואין לו ידיעה על אלף נושאים ורבבות מקרים.

יש שבשלב זה של טיעון מביאים דוגמה ממנהיג יפני המתאבד בחרקירי כשהשין-גימל מועד.

להם ייאמר, א. זה לא נכון ולא מציאותי. ב. בהינתן שזה כן נכון, המנהיג הזה הוא עבריין (כי התאבדות היא עבירה פלילית) ובנוסף הוא אוויל.

מהנדס מבנים בוגר הטכניון, בעל תואר שני במדיניות ציבורית, לימודי תעודה בתכנון עירוני ותואר שלישי בהנדסה אזרחית. בעל משרד תכנון וייעוץ בחיפה, מחברם של ספרים מקצועיים ואחרים. מחבר הספר: "תכנון כחוק – דירות ומבני ציבור" בהוצאת "בורסי". אתר -www.benezra.co.il

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
תגיד אתה הזוי? נתניהו מבצע הפיכה משטרית, משנה את כללי המשחק, מתעלם מכל האזהרות של הדרגים המקצועיים ומהאזרחים, מפקיר את בטחון הפנים בידי פירומן, את האוצר לשודד, מפרק את כל השירות הציבורי... המשך קריאה

תגיד אתה הזוי? נתניהו מבצע הפיכה משטרית, משנה את כללי המשחק, מתעלם מכל האזהרות של הדרגים המקצועיים ומהאזרחים, מפקיר את בטחון הפנים בידי פירומן, את האוצר לשודד, מפרק את כל השירות הציבורי (ועכשיו רואים באיזה מחיר של אי תפקוד), מאכיל את החמאס לאורך שנים במזומנים וכל פעם נמנע מלחסל אותם כמדיניות (הפוכה ממה שאמר), ואין לו אחריות על מה שקורה? אתה ממש הזוי (כמוהו).

עוד 323 מילים ו-1 תגובות
סגירה