חייבים להדיח את נתניהו. חייבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים בהר הרצל, ירושלים, 26 בספטמבר 2023 (צילום: MENAHEM KAHANA / AFP)
MENAHEM KAHANA / AFP
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים בהר הרצל, ירושלים, 26 בספטמבר 2023

ישנו מכלול עצום של פשעים שביצע בנימין נתניהו כלפי אזרחי מדינת ישראל. הנה מספר נקודות ציון מרכזיות שעדיין לא מקיפות את המכלול המלא של החורבן שחולל המנהיג הנורא בתולדות מדינת ישראל.

אלו נקודות ציון אשר טומנות בחובן מגוון עצום של הפקרות ניהולית, חוסר אחריות מוחלט, הפקרת האזרחים, ריסוק כל מערכות המדינה, זלזול באזרחי המדינה, הפרת הבטחות סדרתית, רתימת כל מוסדות המדינה לטובת חילוצו ממשפטו הפלילי (הוא אפילו לא העביר תקציב מדינה כדי לחמוק מקיום הרוטציה!) וכמובן התמקמות בעמדת ניגוד עניינים מוחלט בין רצונו לברוח ממשפטו הפלילי לבין טובת אזרחי המדינה:

נקודות ציון הטומנות בחובן מגוון עצום של הפקרות ניהולית, חוסר אחריות, ריסוק מערכות המדינה, זלזול באזרחים, הפרת הבטחות סדרתית, רתימת מוסדות המדינה לחילוצו ממשפטו הפלילי, ועוד

1. ממשלת הבלהות שכונן תוך מינוי האנשים הכי לא מתאימים לתפקידים הכי רגישים.

2. השחתת הנורמות המוחלטת.

3. שחיטת מושג האמת שהוא קריטי וקיומי לתפקודה של חברה ולתפקודה של מדינה.

4. השמדת ההבחנה הקריטית והקיומית בין עובדות לבדיון.

5. תרבות הכזב המוחלט שהיא סכנה קיומית של ממש.

6. שיטת ההסתה השיטתית והשיסוי הבלתי נתפס.

7. הפקרת הציבור הערבי לחסדי ארגוני פשע לאחר השפלתו במסגרת חוק הלאום והמשך והעמקת אפלייתו במישורים רבים.

8. חיסול מערך בריאות הנפש הציבורי. המצוקות של אזרחים רבים ובמיוחד של ילדים ונוער, הן עצומות. המדינה פשוט מתנערת לאורך שנים מחובתה הבסיסית לסייע לאזרחיה וילדיהם לחיות ללא מצוקה נפשית בלתי נסבלת.

9. הרעבת מערכות החינוך והרווחה והרפואה.

10. הפיכת הקיום הכי בסיסי של כל אזרח נטול ירושה או גב כלכלי למלחמת הישרדות כלכלית בלתי אפשרית ובתוך כך יצירת שני מעמדות שהפער ביניהם עצום והולך ומתעצם: בעלי נכסים מול משוללי נכסים. דבר המעורר זעם ותחושת חוסר אונים וחוסר תקווה.

11. ריסוק השירות הציבורי תוך מינוי חנפנים בזויים, לקקנים חסרי כישורים ועבריינים מובהקים לתפקידים חורצי גורלות.

12. ההפיכה המשטרית הבזויה.

13. ההשתלחות הרעילה במיליוני ישראלים שהתנגדו להפיכה המשטרית ובכך הצילו את מדינת ישראל.

ריסוק השירות הציבורי תוך מינוי חנפנים, לקקנים חסרי כישורים ועבריינים לתפקידים חורצי גורלות. ההפיכה המשטרית הבזויה. ההשתלחות הרעילה במיליוני ישראלים שהתנגדו להפיכה המשטרית

14. החלשתה והשפלתה השיטתית של הרשות הפלסטינית וחיזוק חמאס.

15. רדיפת שומרי הסף עד חורמה תוך יצירת תמונה כוזבת ובזויה כאילו הם רודפים אותו.

16. התמקדות פרסונלית ברוטלית במי שזיהה כדמויות מפתח שהובילו למשפטו הפלילי תוך הפעלת מכונת רעל כוזבת נגד 2 יועצים משפטיים לממשלה, פרקליט מדינה, פרקליטות בכירות וחוקרי להב 433.

17. הענקת דריסת רגל משמעותית לאשתו המבישה במינויים בכירים, לרבות מינויים בצמרת הביטחונית.

18. הסתה פשיסטית נגד כל גורם אופוזיציוני או נגד כל גורם מהימין שהעז לאיים על כיסאו.

19. הכשרת כהניזם וטיפוח תפיסת עליונות יהודית.

20. יצירת פשיזציה אלימה בחלקים ממשטרת ישראל.

21. יצירת שבר כלכלי עצום בהיקפו.

22. יצירת נידוי מדיני חסר תקדים. כל מנהיגי העולם הדמוקרטי התנערו מהדיקטטור הבלתי כשיר בהתהוות. ג'ו ביידן סירב להזמינו לבית הלבן. ושופרות הרעל – שרים חסרי כישורים מינימליים ותועמלנים מבישים בערוצי התעמולה של נתניהו – לעגו לביידן והסבירו מדוע עליו להימנע מנקיטת עמדה נגד ההפיכה המשטרית הבזויה.

הסתה פשיסטית נגד כל גורם אופוזיציוני או נגד כל גורם מהימין שהעז לאיים על כיסאו. הכשרת כהניזם וטיפוח תפיסת עליונות יהודית. יצירת פשיזציה אלימה בחלקים ממשטרת ישראל

כל אלו הן נקודות ציון מרכזיות ומחרידות במסגרת מכלול נורא ובלתי נתפס.

וגם זו רשימה חלקית בלבד.

אבל נקודת שפל מיוחדת בדרכנו לשחיטה ההמונית בעוטף עזה, שדרות ואופקים – נרשמה בשלב שבו העז שר ביטחון לא מאד חכם ולא מאד אמיץ (מבחינה אזרחית, אני בטוח שהוא היה לוחם קומנדו אמיץ בצבא) – לבקש מנתניהו לעצור את ההפיכה המשטרית הבזויה.

הוא עשה כן בשל הסכנה הביטחונית שטמונה בהפיכה המשטרית. סכנה ביטחונית זו כללה שני רכיבים:

  • חוסר נכונות מוצדק של רבים להמשיך להתנדב לשרת דיקטטורה גזענית שבה ראש הממשלה מזלזל באזרחי מדינתו ושולל מהם הגנה על זכויות האדם שלהם רק כדי להימלט ממשפטו הפלילי.
  • הזיהוי המובהק של חולשת מדינת ישראל והתפוררותה תחת שלטונו הנורא בעטיה של ההפיכה המשטרית – זיהוי מובהק מצד איראן, חזבאללה וחמאס. לא צריך להיות גאון מודיעיני בטהראן, איש מודיעין מבריק בחזבאללה או פרשן מודיעיני מתוחכם בחמאס, כדי לראות שראש ממשלת ישראל אינו כשיר, מחריב כל מערכת, מנסה להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה, מחולל שסע חסר תקדים במדינה ומנסה לרתום כל מערכת למען האינטרס האישי שלו תוך ניגוד עניינים פתולוגי בין טובתו האישית לאינטרס הציבורי.

כך ניסו להדגיש באוזניו שוב ושוב הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש אגף המבצעים בצה"ל, שר הביטחון עצמו, חבר הכנסת גדי אייזנקוט, יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ורבים אחרים.

לא צריך להיות גאון מודיעיני בטהראן, איש מודיעין מבריק בחזבאללה או פרשן מודיעיני מתוחכם בחמאס, כדי לראות שראש ממשלת ישראל אינו כשיר, מחריב כל מערכת, מנסה להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה ועוד

בלילה בו פיטר נתניהו את יואב גלנט רק מפני שאזר אומץ להבהיר לציבור שההפיכה המשטרית מסכנת את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל – הבנו שנתניהו חצה כל רוביקון אפשרי למען ניסיון ההימלטות הבזוי ממשפטו. לכן יצאנו לרחובות. לא למען גלנט. למען ילדינו יצאנו.

נתניהו נאלץ להשאיר את גלנט בתפקידו מבלי שחזר בו מפורשות עד היום מהודעת פיטוריו. שום אויב לא יכול היה שלא לראות את מצבנו הנורא.

שום אויב לא יכול היה שלא לראות שבראש ממשלת ישראל עומד נרקיסיסט בעל קווים פסיכופתיים שמחריב את מדינתו ומייסר את אזרחיה.

על מחדל המודיעין הנורא ועל הפקרת גבול עזה לפושעים נגד האנושות, ישלמו בכירי מערכת הביטחון הן בהתפטרותם והן בייסורים אישיים עמוקים.

אך גם אם כשלו מודיעינית והגנתית מול ארגון טרור בזוי ונפשע (ברצועת עזה האומללה מולה עצמנו עיניים לאורך שנים), הם בפירוש התריעו שוב ושוב מפני מלחמה מתקרבת כלשהי בשל ההפיכה המשטרית. הם שבו והבהירו לנתניהו את הסכנה העצומה שבה הוא מעמיד את מדינת ישראל ואזרחיה. ונתניהו ביטל אותם בלעג ובצורה שחצנית ורעילה כדרכו.

גם אם כשלו מודיעינית והגנתית, הם בפירוש התריעו מפני מלחמה מתקרבת בשל ההפיכה המשטרית. הם שבו והבהירו לנתניהו את הסכנה שבה הוא מעמיד את המדינה ואזרחיה. ונתניהו ביטל אותם בלעג ובשחצנות רעילה

התוצאה מונחת לפנינו: 1400 נרצחים והרוגים. לכל הפחות 230 שבויים וחטופים בידי חמאס. בין הנרצחים והחטופים תינוקות, פעוטות, ילדים וילדות, נערים ונערות, אבות ואימהות, קשישות וקשישים. אלפי פצועים. חבל ארץ שלם שהוכחד. והסתבכות צבאית ומדינית אדירת ממדים לרבות מותם של אלפי פלסטינים חפים ברצועת עזה (אכן, צה"ל מנסה לפעול לפי דיני הלחימה הבינלאומיים ואכן חמאס אחראי להתלקחות המזוויעה – אך בפועל, נהרגים חפים רבים מספור).

אבל גם מאז 7 באוקטובר ממשיך המנהיג הנורא בתולדות מדינת ישראל לפעול למען עצמו – ולמען עצמו בלבד תוך יצירת ניגוד עניינים מוחלט נוסף בין טובת מדינת ישראל לבין טובתו האישית.

נתניהו מסוכן למדינת ישראל, אמר אמנון ליפקין-שחק כבר בשנת 1998. נתניהו מסוכן למדינת ישראל, אמרו אפרים הלוי ועמי איילון ואחרים בשנים 2019-2021. נתניהו מסוכן למדינת ישראל, זעקנו בשנה האחרונה בקול ניחר, בזעם עצום ובכאב נורא.

הסכנה התממשה. הקטסטרופה המחרידה בתולדות המדינה התחוללה. ועכשיו הוא עלול להעמיק אותה אם יישאר על כסאו.

אנחנו חייבים להדיח אותו. עכשיו. מיידית. בכל דרך חוקית ודמוקרטית שמצויה לפנינו.

אבל גם מאז 7 באוקטובר ממשיך המנהיג הנורא בתולדות מדינת ישראל לפעול למען עצמו – ולמען עצמו בלבד תוך יצירת ניגוד עניינים מוחלט נוסף בין טובת מדינת ישראל לבין טובתו האישית

רק אז – ורק לאחר השבת החטופים והשבויים באמצעות עסקת חילופים כפי שהבהיר שאול מופז – נוכל להתחיל לחשוב כיצד להשתקם. אז גם נוכל לחשוב כיצד משנים את המציאות הבלתי נתפסת ברצועת עזה ובכלל.

חייבים להדיח את נתניהו. חייבים.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
מחזקת את ידייך ורוצה לראות את לקיחת האחריות פה של מנהיגות אל מול עם מדמם. חוסר האמון של ציבור רחב במדינה בפרוש איננו קרקע שעל בסיסה ניתן להילחם כראוי למען המדינה. מה הוא הצבא שלנו? צבא ... המשך קריאה

מחזקת את ידייך ורוצה לראות את לקיחת האחריות פה של מנהיגות אל מול עם מדמם. חוסר האמון של ציבור רחב במדינה בפרוש איננו קרקע שעל בסיסה ניתן להילחם כראוי למען המדינה. מה הוא הצבא שלנו? צבא דתי? מי הם חייליו?אינני רואה מספיק הכרה במי שנלחמים – ובמיוחד אם אינם יהודים ועוד מחרפים את נפשם. אני מלאה בושה כאזרחית מהפקרות האזרחים ודחיקתם לתחתית סדר העדיפויות, וממתינה בסבלנות ובקושי רב לבנות כראוי את מדינת העם היהודי והראוי הזה! מספיק עם החרבתה!

אין דרך לפרק את יצקת הבטון של 30 מנדטים שהעלתה אותו לשלטון וכעת נועצת שיניים בשלטון כמו בוקסר שיש לירות בו ע״מ לשחרר את המלתעות. ולכן אין דרך דמוקרטית-אזרחית להדיח אותו. הכדור במגרשם של... המשך קריאה

אין דרך לפרק את יצקת הבטון של 30 מנדטים שהעלתה אותו לשלטון וכעת נועצת שיניים בשלטון כמו בוקסר שיש לירות בו ע"מ לשחרר את המלתעות.
ולכן אין דרך דמוקרטית-אזרחית להדיח אותו. הכדור במגרשם של ראשי מערכות הבטחון שאינם מעלים בדעתם להשתמש בסמכותם המוסרית והחוקית (חוק השב"כ) מחשש מהפגנות לה פמיליה ופוסטים ברשתות החברתיות.
לעת הזו, רק שיבוש בפעולתו של קוצב הלב יכול לשחרר אותנו מטפרי משפחת המלוכה.

עוד 1,109 מילים ו-4 תגובות
סגירה